خبرهای تازه از عزل و نصب های دولت روحانی: رئیس کل جدید بانک مرکزی/ سریال انتصابات نجفی در میراث/ انتصاب مدیران کل وزارتی وزارتخانه های نیرو، علوم، ورزش و جوانان/ مدیران جدید نهاد ریاست جمهوری تعیین شدند

قطار انتصابات دولت یازدهم هر روز مسافران جدیدی را سوار و پیاده می کند. به گزارش اعتدال پرس، در جدیدترین احکام عزل و نصب های دولت ، تعدادی از معاونین و مدیران کل راس چند وزراتخانه و سازمان و همچنین رئیس جدید بانک مرکزی منصوب شدند. رئیس کل جدید بانک مرکزی منصوب شد مجمع عمومی […]

image_pdfimage_print

قطار انتصابات دولت یازدهم هر روز مسافران جدیدی را سوار و پیاده می کند.

به گزارش اعتدال پرس، در جدیدترین احکام عزل و نصب های دولت ، تعدادی از معاونین و مدیران کل راس چند وزراتخانه و سازمان و همچنین رئیس جدید بانک مرکزی منصوب شدند.

رئیس کل جدید بانک مرکزی منصوب شد

مجمع عمومی بانک مرکزی حکم ولی الله سیف را به عنوان رئیس بانک مرکزی تائید کرد.

مجمع عمومی بانک مرکزی متشکل از وزیر امور اقتصادی و دارایی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور، وزیر صنعت، معدن و تجارت و وزیر نفت، روز چهارشنبه ولی الله سیف گزینه پیشنهادی برای تصدی بانک مرکزی را تایید کرد.

بر اساس این گزارش با امضای رئیس جمهور حکم انتصاب سیف بر بانک مرکزی قطعی شده است.

ولی الله سیف متولد 1331 و دارای دکترای حسابداری و امور مالی از دانشگاه علامه طباطبایی است. مدیرعاملی بانک کارآفرین، عضو در هیات مدیره بانک سپه، رئیس هیات مدیره و مدیر عامل بانک ملت، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل بانک صادرات، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل بانک سپه، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل بانک ملی ایران، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل فیوچر بانک در بحرین، عضو هیات مدیره و مدیرعامل بانک کارآفرین و عضو شورای فقهی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران از مهمترین سوابق سیف بوده است.

 قائم مقام علی ربیعی منصوب شد

طی حکمی از سوی وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی سید ابوالحسن فیروزآبادی به عنوان قائم مقام وزارتخانه منصوب شد.

طی حکمی از سوی وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی سید ابوالحسن فیروز آبادی به جای  مجید دوستعلی، به عنوان قائم مقام جدید این وزارتخانه معرفی شد.

فیروز آبادی از مدیران ارشد شستا بوده و پیش از این در دولت دهم گزینه مورد نظر برای مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری سازمان تامین اجتماعی (شستا) بوده است. همچنین فیروز آبادی در دولت یازدهم به عنوان یکی از گزینه‌های پیشنهادی وزارت ارتباطات مطرح بود.

سید ابوالحسن فیروز آبادی متولد 1340 در نجف اشرف است. پدر وی مرحوم آیت‌الله فیروزآبادی از روحانیون حوزه علمیه قم بوده است.

وی دارای مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد در رشته مهندسی برق با گرایش مخابرات از دانشگاه علم و صنعت بوده و اکنون در مرحله دفاع از تز دکتری مدیریت استراتژیک خود در دانشگاه عالی دفاع ملی است.
طراحی، اجرا و مدیریت پروژه‌های ICT در کشور به مدت 25 سال، طراحی و اجرای دوره‌های آموزش رشته مخابرات از جمله خدمات قابل توجه فیروزآبادی است.

سریال انتصابات نجفی در سازمان میراث فرهنگی و گردشگری

رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری مشاور ارشد رییس سازمان میراث فرهنگی، قائم مقام و معاون میراث فرهنگی و رییس پژوهشگاه میراث فرهنگی را منصوب کرد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی طی احکامی سید محمد بهشتی را به سمت مشاور ارشد رئیس سازمان در میراث فرهنگی، مهدی حجت را به سمت قائم مقام و معاون میراث فرهنگی و جلیل گلشن را به عنوان رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی منصوب شد.

سالومه پوریامین گفت: طی حکمی که امروز (یکشنبه) محمد علی نجفی رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری صادر کرده است، سید محمد بهشتی که پیش از این رئیس سازمان میراث فرهنگی نیز بود، به عنوان مشاور انتخاب شد.

وی افزود: همچنین طی احکامی جداگانه، جلیل گلشن که مدیر سابق موزه ملی ایران بوده است، به عنوان رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی و مهدی حجت نیز به عنوان قائم مقام و معاون میراث فرهنگی انتخاب شدند.

مهدی حجت، پیش از انتخاب محمدعلی نجفی برای ریاست سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، یکی از چند گزینه ی پیشنهادی برای این مقام بود. مهدی حجت هم اکنون همانند نجفی، یکی از اعضای شورای شهر تهران است، همچنین ریاست ایکوموس ایران را به عهده دارد.

پیش از این، ریاست پژوهشگاه میراث فرهنگی را پریسا محمدی، معاونت میراث فرهنگی را آتوسا مومنی برعهده داشتند.

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری تعیین شد

سید رضا اکرمی با حکم رئیس دفتر رئیس‌جمهور، رییس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری شد.

سید رضا اکرمی با حکم محمد نهاوندیان رییس دفتر رییس جمهور و رییس نهاد ریاست جمهوری به عنوان رییس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری منصوب شد.

پیش از این عباس امیری فر ریاست شورای فرهنگی نهاد را بر عهده داشت.

شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری، مکانی ستادی برای هماهنگی فعالیت های فرهنگی نهاد ریاست جمهوری محسوب می شود.

  انتصاب مدیرکل حوزه وزارتي، وزارت ورزش و جوانان

كيومرث هاشمي معاون سابق سازمان تربيت بدني به عنوان مديركل حوزه وزارتي وزارت ورزش و جوانان منصوب شد.

با حكم «سيدرضا صالحي اميري» سرپرست وزارت ورزش و جوانان، كيومرث هاشمي معاون سابق سازمان تربيت بدني در دوران مديريت محمد علي آبادي به عنوان مديركل حوزه وزارتي وزارت ورزش و جوانان و مشاوره منصوب شد.

پيش از اين عصمت الله ساكي زاده، اين مسووليت را برعهده داشت.

شنبه نيز مدير جديد باشگاه انقلاب تهران تغيير كرد و محمدرضا خاك كار جايگزين فقيهي شد.

مدیرکل دفتر وزارتی وزارت علوم منصوب شد

با صدور حکمی ازسوی سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دکتر “عبدالحسین فریدون” به عنوان مشاور توفیقی و مدیرکل دفتر وزارتی این وزارتخانه منصوب شد.

 

در بخشی از این حکم انتصاب آمده است: “بایسته است با پیروی از آموزه‌های اسلامی، مبانی علمی و راهبردهای دولت تدبیر و امید و جلب همکاری مدیران و کارکنان گرامی، نقشی شایسته در تحقق اهداف نظام علم و فناوری ایفا کنید.”

 

 دکتر “عبدالحسین فریدون” دارای مدرک دکتری مکانیک و استاد دانشگاه سمنان است و از مسئولیت‌های اجرایی وی می‌توان به ریاست سابق دانشگاه سمنان اشاره کرد.

انتصاب مدیرکل حوزه وزارتی وزارت نیرو

طی حکمی از سوی وزیر نیرو، ماشا،الله تابع جماعت به سمت مشاورت وزیر نیرو و مدیرکل حوزه وزارتی منصوب شد.

تابع جماعت از مدیران شرکت آب نیرو و عضو هیات مدیره و مدیر مرکز آموزش کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد است.

انتصاب سرپرست تشریفات دفتر رئیس‌جمهور

رییس دفتر رییس‌جمهور در حکمی ولی‌الله مبینی را به عنوان سرپرست معاونت مراسم و تشریفات دفتر رییس‌جمهور منصوب کرد.

نهاوندیان: فصل جدیدی در دولت آغاز شده است
بر اساس این گزارش، رییس دفتر رییس‌جمهور و سرپرست نهاد ریاست جمهوری در مراسم تودیع مهدی آشتیانی و معارفه ولی‌الله مبینی به عنوان سرپرست معاونت مراسم و تشریفات دفتر رییس‌جمهور در سالن شهید بهشتی ریاست جمهوری، ضمن تبریک آغاز هفته دولت ابراز امیدواری کرد: خداوند خدمات کارکنان عزیز که عمر خود را در خدمت ملت گذرانده‌اند به نظر عنایت قبول کند.
وی در پایان ضمن تقدیر از تلاش‌های مهدی آشتیانی در معاونت مراسم و تشریفات دفتر رییس‌جمهور، برای مبینی در سمت سرپرستی این معاونت آرزوی توفیق کرد.

*** هر روز منتظر اخبار جدید انتصابات دولت یازدهم در اعتدال پرس باشید.

انتهای خبر