سید حسن خمینی به طورمستقل نامزد انتخابات مجلس خبرگان می شود

حجت الاسلام والمسلمین سید علی خمینی نوه گرانقدر امام راحل (ره) با بیان اینکه حاج سید حسن خمینی به طورمستقل نامزدانتخابات مجلس خبرگان رهبری می شود، گفت: اما اینجانب با تشکر ازدعوت همه بزرگوارانی که خواستار حضورم دراین انتخابات بودند اعلام می کنم که قصد کاندیداتوری ندارم. به گزارش اعتدال پرس(اعتدال آذربایجان)، وی که چهارشنبه […]

image_pdfimage_print

حجت الاسلام والمسلمین سید علی خمینی نوه گرانقدر امام راحل (ره) با بیان اینکه حاج سید حسن خمینی به طورمستقل نامزدانتخابات مجلس خبرگان رهبری می شود، گفت: اما اینجانب با تشکر ازدعوت همه بزرگوارانی که خواستار حضورم دراین انتخابات بودند اعلام می کنم که قصد کاندیداتوری ندارم.

سیدحسن خمینی به گزارش اعتدال پرس(اعتدال آذربایجان)، وی که چهارشنبه شب درمراسم عزاداری رحلت پبامبر اکرم (ص) که توسط هیات ایثارگران در کانون توحید برگزارشد، سخنرانی می کرد درخصوص بحث انتخابات با بیان اینکه حضور مردم درانتخابات لازم و یک فریضه سیاسی است، افزود : درباره انتخابات، اصل بحث شرکت در آن توسط قاطبه ملت است ومن درچند سال اخیر همواره درسخنرانی های خود گفته ام که تحریم هرانتخاباتی نه تنها کار درستی نبوده که بلکه کاراشتباهی است .
وی در ادامه گفت : از ابتدای انقلاب تا به امروز هیچ گروهی از تحریم انتخابات سود نبرده است.
نوه گرانقدر امام راحل (ره) با تاکید بر اینکه عقیده من براین است که اصل حضور درانتخابات هیچ شائبه ای نباید داشته باشد، ادامه داد: الحمدالله امروز و در شرایط کنونی کمتر صدایی از تحریم انتخابات به گوش می رسد و بیشتر همه به دنبال حضور در انتخابات می باشند.
حجت الاسلام والمسلمین سید علی خمینی درادامه با اشاره به اینکه درچند ماه اخیر تقاضا و دعوت های زیادی نسبت به شرکت بیت امام درانتخابات شده وکمتر جلسه ای بوده که پس از حضور ما، به طور خصوصی وعمومی از ما برای حضور درانتخابات دعوت نشده نباشد، خاطر نشان کرد: خیلی از آقایان با دعوت خود ازبیت امام برای حضور در انتخابات، محبت خود را به مجموعه بیت امام ابراز داشتند اما واقعیت امر این است که بیت امام مشترکا بر این عقیده هستند که اگر هویتی دارند واگر مردم نسبت به آنها ابراز محبت می کنند، اینها همه از صدقه سر امام راحل است چرا که ما خود در مقابل عدد وجودی امام راحل به تنهایی همانند صفرهستیم وصفرها تا وقتی متصل به امام (ره) نباشند هیچگونه معنایی نخواهند داشت.
وی افزود : لذا ما این محبت هایی که صورت می گیرد را به خودمان نمی بینیم و اینها همگی قطعا محبتی است که نسبت به امام راحل وجود دارد.
نوه گرانقدر امام راحل ادامه داد: همچنین در طول این مدت همه ما بر این نظر مشترک رسیده ایم که واقعیت این است این ابراز محبت ها همگی ابراز محبت نسبت به امام راحل می باشد چرا که ما خود به تنهایی به جز یک طلبه عادی چیزی نیستیم و اگر بخواهیم کاری را انجام دهیم، قطعا این اقدام خدمت و وظیفه است.
او در ادامه با تاکید بر اینکه ما شاهد بوده ایم که هرگاه ما در مسیر امام راحل حرکت کرده ایم احترام به ما زیادتر شده است، افزود: به همین دلیل بر ما روشن است که هرگاه ما از خط امام، راه ایشان و آرمان های بلند او فاصله بگیریم، ما خود ضربه این جدایی را خواهیم خورد.
حجت الاسلام والمسلمین سید علی خمینی همچنین با تشکر از همه افرادی که دراین دوره وی را قابل دانستند وبا حسن ظن به او نگاه وایشان را برای حضور درانتخابات پیش رو دعوت کردند، گفت : بنده با توجه به مصالح ومفاسدی که اندیشیدم به هیچ عنوان درانتخابات پیش رو شرکت نخواهم کرد اما در مورد برادر بزرگوارم حاج سید حسن خمینی خبر دارم که ایشان مشورت های خود را با بزرگان انجام داده وبا توجه به دعوت های بسیارافراد وگروه ها ازوی، تصمیم قاطع خود را گرفته تا درانتخابات پیش رو ثبت نام کند.
نوه گرانقدر امام راحل درادامه با بیان اینکه هرچند درست است مجموعه بیت امام از ابتدای انقلاب تا به امروز عقاید واعتقادات مختلف وگوناگونی داشته اند، تصریح کرد: اما حتی با این وجود آنها همگی دریک صفت مشترک بودند وآن نیزاستقلال آنها ازگروه های سیاسی بوده و لذا قطعا برادر بزرگوار من هم به طور مستقل وارد انتخابات خواهد شد که طبیعتا این نحو ورود مورد استقبال دوستداران امام راحل قرار خواهد گرفت.
وی همچنین با ابراز امیدواری نسبت به اینکه نتیجه انتخابات پیش رو، مجالسی باشد که از دل آنها قدم هایی بیرون آید که به نفع نظام، انقلاب، امام و رهبری معظم انقلاب وحرکت به سوی آرمان ها باشد، تصریح کرد : بدون شک اگر نظام، ارکان نظام و ولایت فقیه تقویت شود، آرمان های امام راحل و نام ایشان زنده خواهد بود.
حجت الاسلام والمسلمین سید علی خمینی درپایان گفت: همچنین امیدواریم که در مجلس پیش رو شاهد پیشرفت و تحول بیشتری باشیم.

انتهای خبر