همزمان با کمرنگ شدن شانس ابقای نوین در شهرداری برگزار می شود: آئین تقدیر از فعالیت های فرهنگی و هنری علیرضا نوین/ تملق گویی در فرهنگ جایی ندارد!

چند روزی است در نقاط مختلف شهر تبریز بنرهای تبلیغاتی نصب شده که خبر از برپایی همایشی ظاهرا خودجوش توسط جمعی از اهالی فرهنگ و هنر تبریز جهت تجلیل از فعالیت های فرهنگی و هنری علیرضا نوین در 7  سال مدیریت وی در شهردار تبریز می دهد. علیرضا نوین شهردار تبریز که هفت سال پیش […]

image_pdfimage_print

چند روزی است در نقاط مختلف شهر تبریز بنرهای تبلیغاتی نصب شده که خبر از برپایی همایشی ظاهرا خودجوش توسط جمعی از اهالی فرهنگ و هنر تبریز جهت تجلیل از فعالیت های فرهنگی و هنری علیرضا نوین در 7  سال مدیریت وی در شهردار تبریز می دهد.
علیرضا نوین شهردار تبریز که هفت سال پیش کلید اداره کلانشهر تبریز را در دست گرفت، شعار خدمت بی منت را سرلوحه اقدامات خود قرار داد شعاری که آن زمان هم منتقدانی نیز داشت، نقد کنندگان معتقد بودند خدمت وظیفه هر مدیر و مستخدمی است و نباید چنین تصور شود که بی منت بودن آن امری است میمون.
اگر چه در این روزهای پایانی شورای اسلامی شهر زمزمه های خداحافظی نوین به گوش می رسد ولی شهردار فعلی تبریز از تمایل خود بر تداوم این سکانداری نیز خبر  داده است.
حوزه فرهنگ و هنر اگرچه همواره مظلوم واقع شده ولی به دلیل گستردگی و فراوانی فعالان این عرصه نمی توان به راحتی ارزیابی دقیقی از عملکرد یک مدیر آن هم به عنوان شهردار ارایه داد.
چرا که اقدامات فرهنگی در بلند مدت نتیجه خود را نشان می دهند اما توجه به زیرساخت های فرهنگی و فراهم سازی بسترهای مناسب برای این امر یک حقیقت انکار ناپذیر است.
اگر چه شهردار تبریز همواره رسانه های منتقد را به جنجال آفرینی و تهمت زنی متهم کرده است و نگاه قضایی را به نگاه فرهنگی در مواجهه با انتقاد رسانه ها انتخاب کرده است ولی بی شک در فضایی که نقد در آن رنگی نداشته باشد و نقادان به شیوه های مختلف تطمیع گردند نباید انتظار پیشرفت و توسعه را داشت که متاسفانه در طول سال های اخیر سبک انتخاب شده در مجموعه شهرداری تبریز این چنین بوده است.
عملکرد علیرضا نوین در حوزه فرهنگ و هنر از سوی بسیاری از اهالی فرهنگ و هنر مورد نقد قرار گرفته است البته اغلب این اظهار نظرها به دلیل کم تحمل بودن جناب شهردار رسانه ای نشده اند ولی سئوال این است که چرا و چه اقدامی سبب شده است  که اهالی فرهنگ و هنر تبریز به فکر تجلیل از آقای شهردار آن هم در روزهای پایانی دوره مدیریت وی افتاده اند؟
آیا برگزاری چنین مراسمی آن هم با هزینه های گزاف به نام اهالی فرهنگ و هنر و از جیب بیت المال صحیح است؟!
اگر چه اقدامات فرهنگی و هنری قابل تقدیری از جناب شهردار در تاریخ تبریز کهن ضبط و ثبت شده است ولی آیا هزینه کردن از اهالی فرهنگ و هنر برای اقداماتی تبلیغاتی صحیح است؟
ای کاش جناب شهردار فرصتی را فراهم می کرد تا رسانه ها نقادانه به عملکرد وی در حوزه های مختلف پرداخت می کردند تا شاید فرصتی برای رفع و توجیه آنها می داشت!

 

 

اطلاعی از برگزاری این آئین ندارم
اکرم حضرتی منتخب شورای چهارم شهر تبریز که با شعار بانوی اول فرهنگ موفق به کسب آرای شهروندان تبریز شد نیز از برگزاری چنین آئینی ابراز بی اطلاعی کرد و گفت: من در خصوص اینکه چه کسی این مراسم را برگزار می کند اطلاعی ندارم.
وی ادامه داد: ای کاش متصدیان برگزاری این مراسم معرفی می شدند. خود بنده تا این ساعت برای مرسم دعوت نشده ام.
حضرتی در پاسخ به این سئوال که اقدامات فرهنگی و هنری شهردار فعلی تبریز را چگونه ارزیابی می کنید اظهار داشت: در خصوص فعالیت های فرهنگی شهردار از نظر اخلاقی درست نیست که من اظهار نظر کنم.
وی ادامه داد: من به عنوان کسی که با شعار بانوی اول فرهنگ وارد شورا شده ام مسلما انتقاداتی به این فعالیت ها خواهم داشت ولی بهتر است اعضای محترم شورای سوم در این باره نظر بدهند.

 

 

برگزاری آئین با هزینه شهرداری خیانت است
احتشام حاجی پور دیگر منتخب شورای اسلامی شهر تبریز که خود نیز تجربه دو ساله شهرداری کلانشهر تبریز را در کارنامه خود دارد معتقد است: اگر این مراسم را هنرمندان با هزینه خود برگزار کنند جای بسی تشکر دارد اما اگر این مراسم به اسم هنرمندان و با هزینه شهرداری اجرا شود خیانت است.
وی ادامه داد: من از جزییات برگزاری این مراسم خبر ندارم. در بنرها نوشته شده که توسط هنرمندان برگزار می شود اما من از دوستان شنیده ام که هزینه مراسم را معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری متقبل شده است .
وی در خصوص  ارزیابی خود از مجموعه اقدامات فرهنگی شهردار تبریز اذعان داشت: در خصوص فعالیت های فرهنگی شهردار تبریز نیز بعد از شروع به کار شورای چهارم نظر خواهم داد.

و سخن آخر…
اگر شما هم از اهالی فرهنگ و هنر تبریز باشید شاید کارت دعوتی با شعر آغازین زیر به دست تان رسیده باشد
قدر مجموعه گل مرغ سحر داند و بس
که نه هر کو ورقی خواند معانی داند

انتهای خبر