تبلیغ انتخاباتی “سید مهربان” ۱۵۰۰ کیلومتر دورتر از حوزه انتخاباتی!

۷۷ روز مانده به انتخابات مجلس شورای اسلامی، نصب بنری از یکی از کاندیداهای احتمالی تبریز در شهر مشهد، واکنش قابل توجه عزاداران و کاربران شبکه های اجتماعی را به همراه داشت.

به گزارش اعتدال پرس(اعتدال آذربایجان)، نصب بنرهای ” اهدایی” از سوی برخی شرکت ها و گروه های صنعتی و هیئات تبریز خصوصا در شهر مشهد و با فاصله بیش از ۱۵۰۰ از حوزه انتخاباتیه تبریز، آذرشهر و اسکو تداوم سنت نه چندان شایسته و مناسب “بنرباران” خصوصا در شهر تبریز می باشد.

همه ساله همزمان با فرا رسیدن ایام سوگواری دهه آخر ماه صفر و حضور جمع کثیری از عزاداران خاندان عصمت و طهارت(ع) در شهرهای مذهبی کشورمان ، خیل عظیمی از عزاداران از شهرهای آذری نشین خصوصا تبریز نیز راهی مشهد مقدس می شوند تا در کنار بارگاه امام هشتم شیعیان، سوگوار این مصیبت اهل بیت(ع) باشند.

در این میان طی روزهای اخیر آنچه از حواشی حضور روزهای عزاداران اهل بیت(ع) در مشهد مورد توجه مردم واقع شد، تبلیغات و نصب بنرهای تبلیغاتی یکی از نمایندگان کنونی تبریز و کاندیدای آتی مجلس بود که باعث واکنش برخی از کاربران شبکه های اجتماعی نیز گردید. همچنین برخی اخبار نیز حکایت از تعرض عده ای مخالفان این اقدام تبلیغاتی به بنر مزبور دارد که این امر تاسف دوچندان را موجب شده است.

gareseyed2

متاسفانه سنت رایج نوشابه بازکنی و استفاده ابزاری از هیئات مذهبی برای تبلیغ یک کاندیدای خاص سنتی ناشایست است که با جناحی کردن عزاداری اهل بیت(ع) راه را برای نگرش های نه چندان خوب به پتانسیل های مذهبی مردم می گشاید.

این در حالی که تنها ۷۷ روز به برگزاری انتخابات مجلس زمان باقی مانده این حجم تبلیغات در قالب بنر آن هم در خارج از حوزه انتخاباتیه چه معنی دارد؟

آیا سایر نامزدهای احتمالی نیز می توانند تبلیغاتی در این سطح وسیع داشته باشند؟

اعتدال پرس، قضاوت در این زمینه را به مخاطبان خود می سپارد.