پزشکیان: رفتار سازمان خصوصی‌سازی عاقلانه نیست/ جلوی خرابکاری سازمان خصوصی سازی را می گیریم

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر با انتقاد شدید از عملکرد سازمان خصوصی سازی گفت: این سازمان با عملکرد اشتباه خود دارد در بخش صنعت کشور خرابکاری می کند. مسعود پزشکیان در واکنش به اظهارات اخیر رئیس سازمان خصوصی سازی در رابطه با واگذاری شرکت مادر صنعتی ماشین سازی تبریز “به هر نحو ممکن”، گفت: […]

image_pdfimage_print

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر با انتقاد شدید از عملکرد سازمان خصوصی سازی گفت: این سازمان با عملکرد اشتباه خود دارد در بخش صنعت کشور خرابکاری می کند.

 پزشکیان: رفتار سازمان خصوصی‌سازی عاقلانه نیست/ اجازه نمی‌دهیم ماشین‌سازی تبریز به سرنوشت بنیان‌دیزل دچار شود مسعود پزشکیان در واکنش به اظهارات اخیر رئیس سازمان خصوصی سازی در رابطه با واگذاری شرکت مادر صنعتی ماشین سازی تبریز “به هر نحو ممکن”، گفت: تجربه گذشته نشان داده است که روند کنونی سازمان خصوصی سازی در واگذاری صنایع به بخش خصوصی کمکی به رشد و توسعه این واحدها نمی کند.

وی به بازدید سرزده اخیر خود از ماشین سازی تبریز اشاره کرد و گفت: نگرانی های عمیقی از واگذاری این شرکت وجود دارد و در دیدار اخیرم با وزیر اقتصاد خواستار خارج کردن ماشین سازی تبریز از لیست واگذاری ها شدم.

این نماینده مجلس در ادامه بر پیگیری روند فعلی تا به نتیجه رسیدن آن تاکید کرد و گفت: ماشین سازی تبریز یک صنعت مادر است و نظیر آن در غرب آسیا وجود ندارد و سازمان خصوصی سازی با این لجبازی ها و اقدامات سلیقه ای نمی تواند کمکی به این صنعت مولد کشورمان بکند.

پزشکیان گفت: در گذشته یک سیستم کم نظیر مادر صنعتی با تفکر و عقلانیت درست شده، اما سازمان خصوصی سازی دارد با بی عقلی تمام تیشه به ریشه این صنعت مادر کشور می زند. متاسفانه حاصل عملکرد سازمان خصوصی سازی دست کم در آذربایجان شرقی چیزی جز تخریب زیرساخت های صنعتی و تعطیلی کارخانه های مادر تبریز نبوده است و اینکه آقای پوری حسینی گفته ماشین سازی تبریز را به هر نحو ممکن واگذار می کند، حرف درست و عاقلانه ای نیست و ما حتما در مقابل چنین رفتارهای نادرستی خواهیم ایستاد.

وی به پیگیری قاطع نمایندگان استان برای حل مشکلات ماشین سازی تبریز اشاره کرد و گفت: خوشبختانه انسجام خوبی بین نمایندگان استان برای پیگیری مشکل ماشین سازی وجود دارد و امیدوارم به زودی شاهد به نتیجه رسیدن این تلاش ها باشیم.

این وزیر دولت اصلاحات در ادامه با انتقاد مجدد از رفتارهای نادرست رئیس سازمان خصوصی سازی، گفت: عقل سالم و قانون می گوید کارخانه ای مادر که در چنین شرایطی است نباید واگذار شود و اگر قرار است واگذار شود، باید خط تولید آن نوسازی و بهینه سازی شود و سپس به مجموعه توانمند، علاقمند و عاقل واگذار شود تا روند توسعه آن را سرعت ببخشد نه اینکه فکرهای دیگری برای زمین های ماشین سازی در سر بپروراند.

مسعود پزشکیان به انتقاد از سیاسی کاری در این موضوع پرداخت و گفت: دوستان خصوصی سازی ابلاغ قانون اصل ۴۴ توسط مقام معظم رهبری و قانون برنامه پنجم را بهانه قرار می دهند و لجبازی های خود را توجیه می کنند، اما بدانند که چنین رفتارهایی عاقلانه نیست و نباید ماشین سازی تبریز با این شرایط واگذار شود.

وی در ادامه با بیان اینکه سازمان خصوصی سازی به جای توسعه صنایع، عامل خرابکاری و تعطیلی صنایع استان شده است، گفت: شاید در این مدت ما هم دچار انفعال شده ایم و مسائل را خوب پیگیر نبوده ایم، اما باید امروز دست به دست بدهیم و اجازه ندهیم ماشین سازی تبریز هم به سرنوشت دیگر واحدهای صنعتی استان مبتلا شود.

این نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در ادامه با بیان اینکه متاسفانه عده ای از قانون اصل ۴۴ و ابلاغ رهبری در این خصوصی استفاده ابزاری می کنند، به سرنوشت شرکت بنیان دیزل پس از واگذاری اشاره کرد و گفت: من هنوز نتوانسته ام متوجه شوم که چطور کارخانه عظیمی مانند بنیان دیزل توسط سازمان خصوصی سازی واگذار شد و دست آخر پس از تعطیلی تغییر کاربری داده شد؟ آقایان باید درباره این خرابکاری پاسخ بدهند. بنیان دیزل با چه هدفی واگذار شد؟ توسعه پیدا کند یا پاساژ بشود؟

پزشکیان تاکید بر اینکه ما اجازه چنین سوء استفاده هایی را به هیچ کس نخواهیم داد، گفت: ما اجازه نخواهیم داد خرابکاری های سازمان خصوصی سازی در صنعت کشور ادامه پیدا کند.

انتهای خبر