کاندیدهای احتمالی سراب چه کسانی هستند؟ / سراب پیروزی در سراب

با نزدیک شدن به ایام انتخابات و در حالی که کمتر از یک هفته به موعد ثبت نام کاندیداهای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی مانده است، گمانه زنی هایی که اغلب ناشی از تحرکات نامزدهای احتمالی و حامیان آنها و نیز گروه های مختلف سیاسی است، روز به روز بیشتر می شود.

image_pdfimage_print
 با نزدیک شدن به ایام انتخابات و در حالی که کمتر از یک هفته به موعد ثبت نام کاندیداهای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی مانده است، گمانه زنی هایی که اغلب ناشی از تحرکات نامزدهای احتمالی و حامیان آنها و نیز گروه های مختلف سیاسی است، روز به روز بیشتر می شود.
کاندیدهای احتمالی سراب چه کسانی هستند؟/تعداد نامزدهای احتمالی همچنان روبه افزایش است پایگاه خبری اعتدال پرس(اعتدال آذربایجان)، با هدف اطلاع رسانی از آخرین اخبار و گمانه زنی های موجود درخصوص کاندیداهای مطرح مجلس دهم در استان آذربایجان شرقی، اسامی کاندیداهای احتمالی را به تفکیک شهرستانهای مختلف استان به اطلاع مخاطبان می رساند.

در حوزه انتخابیه سراب که رقابت درون خانوادگی دیرینه ای با بخش مهربان دارد، تاکنون چهره های مختلفی پا به عرصه گذاشته اند که  البته برخی هنوز مردد بوده و برخی نیز منتظر چراغ سبز شورای نگهبان هستند و به ذهن می رسد انتخاباتی پر شور و رقابتی نزدیک در این حوزه را رقم خواهد زد.

گفته ها حاکی است از این لیست برخی به دلیل مواضع سیاسی رد صلاحیت خواهند شد.

کاندیداهای احتمالی که در حوزه سراب تاکنون شروع به فعالیت غیر رسمی پرداخته اند، به شرح زیر میباشد:

۱- مهناز بهمنی :

نماینده نهمین دوره مجلس شورای اسلامی ,عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی, سخنگوی مجمع نمایندگان استان آذربایجان شرقی,سخنگوی فراکسیون فرزندان شاهد ,عضو فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی , عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی,ناظر بر سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان و ناظر بر شرکت های سرمایه گذاری بانکها است.

وی در در سال ۹۰ به عنوان کاندیدای مستقل در این حوزه انتخابیه شرکت کرده بود که با کسب حداکثر آرا توانست کرسی مجلس را بدست آورد.

۲- مجید نصیرپور سردهایی:

نائب رئیس اول کمیسیون اجتماعی مجلس هشتم در سال اول فعالیت مجلس که از سال دوم به بعد رای عضویت در هیات رئیسه کمسیون را به دست نیاورد و عضو عادی این کمیسیون بود.

نصیرپور در دوره‌های ششم و هفتم مجلس هم کاندیدا بود که در نهایت در انتخابات مجلس هشتم به پیروزی رسید.
در انتخابات مجلس هشتم، در دور اول با کسب ۱۹٫۳۳٪ از کل آرا به همراه یوسف داوودی (با کسب ۲۱٫۰۵٪ از کل آرا) به دور دوم راه یافت. ۷اردیبهشت سال ۱۳۸۷ نتایج دور  دوم انتخابات مجلس هشتم اعلام شد که نصیرپور در این راند با کسب ۲۷٬۱۳۹ رای از مجموع ۴۹٬۰۴۰ رای، توانست به مجلس راه یابد.

گرایش سیاسی نصیرپور اصلاح طلب است. آخرین پست وی معاون , معاونت پارلمانی رییس جمهوری بود

۳- امیر صنعتی:

امیر صنعتی مهربانی ۴۸ساله که متولد تهران است، نمایندگی سراب در مجلس هفتم را بر عهده داشت و در آن مجلس، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس هم بود.

خیلی ها گرایش سیاسی صنعتی را اصولگرایی می دانند اما وی در انتخابات هشتاد و چهار با صراحت تمام از هاشمی رفسنجانی حمایت کرد.

۴- حسین انواری:

این نماینده اصلاح طلب سراب در مجلس های پنجم و ششم، سردبیر تنها نشریه ای بود که در سراب منتشر می شد«پیام روز سراب».

حسین انواری در جریان انتخابات ۸۸  از موسوی حمایت کرد و نامش در لیست نمایندگان ادوار مجلس که حامیان میرحسین بود، به چشم می خورد.

۵- رضا رسولی شربیانی:

استاد فلسفه دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) قزوین و مولف کتاب های متعدد و مقالات فلسفی، شنیده شد سودای نمایندگی را در سر می پروراند. در این دوره در  اصولگرا یا مستقل بودن رسولی اختلاف نظر وجود دارد.

۶- یوسف داودی:

دکتر داوودی سابقه ریاست دانشگاه آزاد سراب را در کارنامه دارد. دامپزشک است و بیشترین سبد رایی خود را بین روستاییان سراب می بیند. وی در دوره های قبل انتخابات مجلس در یک قدمی نمایندگی مغلوب نصیرپور شد و در شمارش آرا دوم شد. وی گرایشات اصلاح طلبانه دارد.

۷- داوود روشنی:

وی معاون نیروی انسانی کل سپاه پاسداران بوده و با گرایش اصولگرایانه از مدتها قبل نشست های مختلفی را با مردم و روستاییان در گوشه و کنار برپا می کند و از مدتها قبل کاندیداتوری وی بر اکثر مردم شهرستان مبرهن شده است.

۸- سعید یوسفی فرکوش:

 وی کارشناس ارشد حقوق بین الملل است و از مدتها پیش با مقالات ارسالی خود به وب سایت های شهرستانی پا به معرفی خود گذاشت.

۹- عبدالرضا وکیل آزاد سرابی:

از دیگر چهره های جدیدی است که قصد ورود به انتخابات را دارد وی کارشناس ارشد مدیریت دولتی بوده و بیش از ۱۵ سال سابقه مسئولیت در اداره تعاون – صندوق مهر امام رضا (ع) و اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان سراب داشته و عناوین مشاور مدیر کل تعاون استان آذربایجانشرقی – مشاور فرماندار شهرستان سراب در امور جوانان – مشاور مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی آذربایجانشرقی در دولتهای نهم و دهم را در کارنامه خود دارد .

۱۰-  امین زمانخانی :

از چهره هایی است که خانواده اش در میان مردم معروف و شناخته شده است , وی کارشناس ارشد عمران در حوزه راه و شهرسازی است , برخی با توجه به اینکه وی و  خانواده اش از ثروتمندان سراب به شمار می روند می گویند زمانخانی نیازی به مال ندارد و با قصد خدمت به انتخابات ورود پیدا کرده است.

۱۱– غلامرضا اقبالی:

از خبرنگاران پیشکسوت سراب که پیام روز سراب بیشتر در سایه تلاشهای وی است, وی دبیر آموزش و پرورش است , گفته می شود در صورت عدم ورود برخی کاندیداها به عرصه رقابت وی وارد رقابت انتخاباتی خواهد شد, برخی ا دامه تحصیل او در آستانه بازنشستگی را ناشی از همین تصمیم برای ورود به انتخابات می دانند.

۱۲- جواد مکرم:

از کارشناسان ارشد حوزه بهداشت و درمان بوده و سالها در بیمارستان امام خمینی مشغول به کار بوده است , وی از مدتها پیش در محافل از آمادگی جدی خود برای ورود به عرصه رقابت های انتخاباتی خبر داده بود.

۱۳- رضا افراسیابی:

رضا افراسیابی دارای مدرک تحصیلی مهندسی مکانیک در گرایش تبدیل انرژی از دانشگاه تبریز (سراسری) است و ضمن داشتن سوابق تدریس در دانشگاه های آزاد و علمی-کاربردی، ۲ سال بعنوان پژوهشگر در پژوهشکده ی هواپیمایی ایران فعالیت داشته و ۲ سال نیز در صنایع خودروسازی شرکت ایدم خدمت نموده است.

۱۳- ناصر نظری:

کارشناسی ارشد در رشته مدیریت آموزشی , اصولگرا و رییس شورا در دوره های قبلی بوده , مدیریت چندین دبیرستان را در طول خدمتش عهده دار بوده ,مدتی در کسوت استادی در دانشگاه آزاد و مدتی ریاست دانشکده فنی و حرفه ای شهرستان سراب را عهده دار بود,

۱۴-اکبر کامرانی:

دارای مدرک دکتری دامپزشکی -حقوق قضایی *براساس شعار اتحاد برای ” تغییر” منطقه و فرامنطقه ای در رقابت های انتخاباتی مجلس شورای اسلامی شهرستان سراب پا به میدان گذاشته است..

۱۵- محمد تجلایی:

وی که عنوان ریاست سازمان تبلیغات سراب را در اوج فتنه های سال ۸۸ برعهده داشت در سخنرانی ۹ دی در سراب رسما موسوی و کروبی را سران فتنه معرفی کرد, موضوعی که در ان مقطع خیلی سر و صدا کرد.
محمد تجلایی سابقه امامت جمعه گوگان را در کارنامه خود دارد ودر درس خارج از محضر اساتیدی همچون آیت الله بهجت و آیت الله مکارم شیرازی بهره برده و در دروس دانشکاهی دارای مدرک کارشناسی علوم سیاسی است.

۱۶- محمد علی محمدی :

وی ورودی سال ۵۷ مقطع کارشناسی حقوق دانشگاه تهران است همچنین محمدی کارشناسی ارشد حقوق عمومی خود را از دانشگاه تهران در سال ۸۲ گرفته است. وی در حال حاضر دانشجوی دکتری در رشته جغرافیای سیاسی است.

محمدی در کارنامه سیاسی خود مشاورفرهنگی  نخست وزیری و همین‌طور شهید بهشتی را دارد. محمدی از فعالان سابق حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی است.محمدی از جمله شاعران ادبیات انقلاب اسلامی است وی در جوانی با قیصر امین‌پور و سیدحسن حسینی حشر و نشر داشته و کارنامه فعالیتی او پربار و درخشان است. محمدی کاندیدای شهید بهشتی برای ریاست روابط عمومی حزب جمهوری اسلامی بوده است. محمدی به مناسبت درگذشت پدر محمد جهان آرا از شهیدان جنگ ایران و عراق شعری در وصف او سرود که با استقبال رسانه و مردم خرمشهر روبه رو شد.

 گفتنی است بنا به شنیده ها کاندیداتوری افراد دیگری از جمله بهمن عبداله پور سرابی  – محمود طاهری مهربان و خانم حمیرا ثنایی مهربانی   نیز در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابیه شهرستان سراب ، محتمل می باشد.صداسراب

انتهای خبر