اسامی اعضای هیئت اجرایی انتخابات خبرگان شهرستان تبریز مشخص شد/ جای خالی روحانیون در جمع ۱۳ عضو هیئت اجرایی انتخابات مجلس خبرگان رهبری

اعضای هیئت اجرایی انتخابات مجلس خبرگان رهبری در شهرستان تبریز در نشست صبح امروز ستاد انتخابات شهرستان تبریز، انتخاب شد.

به گزارش اعتدال پرس(اعتدال آذربایجان)، رحیم شهرتی فر فرماندار شهر تبریز در این جلسه با اشاره به اهمیت انتخابات در نظام جمهوری اسلامی ایران، اظهار کرد: دوام و قوام نظام وابسته به حضور مردم در صحنه و مشارکت حداکثری آنها در عرصه های گوناگون می باشد.

وی با بیان اینکه انتخابات عالی ترین تجلی حضور مردم در اداره امور کشور می باشد، گفت: حضور مردم در تمامی عرصه های مختلف چون راهپیمایی ها و … همیشه متجلی است ولی حضور حداکثری در دو انتخابات پیش رو به دلیل ارائه آمار و ارقام از اهمیت دو چندانی هم در عرصه داخلی و هم در عرصه بین المللی دارا می باشد.

فرماندار شهر تبریز در ادامه سخنان خود افزود: در این جلسه ۸ عضو اصلی هیئت اجرایی و ۵ عضو علی ابدل این هیئت برای انتخابات مجلس خبرگان انتخاب می شود.اعضای هیأت اجرایی انتخابات شهرستان تبریز انتخاب شدند / کسی که انتخاب شده  وابستگی حزبی خود را باید کنار بگذارد

وی ادامه داد: امیدواریم به دلیل اینکه دو انتخابات، یعنی پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد، هیئت اجرایی انتخاب شده در این جلسه به عنوان اعضای هیئت اجرایی انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز پای کار باشند.

عباسعلی اسدی مقدم، رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان نیز در این جلسه با اشاره به اهمیت برگزاری هر چه باشکوه دو انتخابات پیش رو و ابراز امیدواری از حضور حداکثری مردم در این انتخابات، بیان کرد: سعی ما بر این خواهد بود که یک هیئت اجرایی برای دو انتخابات مشخص شود و اعضای هیئت اجرایی انتخابات مجلس خبرگان رهبری در هیئت اجرایی انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز ثابت باشند.

وی با بیان اینکه برگزاری انتخابات متلزم وجود عزمی ملی می باشد، خاطرنشان کرد: تمام هم و غم اعضای هیئت اجرایی باید عمل به قانون باشد و اعضا نباید تمایل حزبی و یا جناحی خاصی داشته باشند که این خلاف قانون نیز است.

بر اساس این گزارش، در ادامه این جلسه اعضای حاضر برای قرار گرفتن در هیئت اجرایی اعلام حضور کرده و رای گیری نیز صورت پذیرفت.

در پایان این جلسه، اعضای اصلی و اعضای علی البدل از جمع معتمدین حاضر در جلسه به شرح زیر انتخاب شدند.

۱- محمدرضا پورمحمدی با ۲۰ رای

۲- رضا عبادی با ۱۹ رای

۳- احمد ظهیر نیا با ۱۸ رای

۴- ولی الله دینی با ۱۵ رای

۵- جمال الدین نیکنامی با ۱۴ رای

۶- محسن ارشدزاده با ۱۲ رای

۷- حبیب زمانی با ۱۲ رای

۸- سعید جلالی با ۱۱ رای

به عنوان اعضای اصلی  هیأت اجرایی انتخابات شهرستان انتخاب شدند . همچنین آقایان

۱- پورفیض با ۱۰ رای

۲- عبدالرحمان ارشدی با ۹ رای

۳- خیرالله تیموری با ۸ رای

۴- زرین راد به با ۶ رای

۵- جابر ابوالفتح زاده با ۶ رای

به عنوان اعضای علل البدل انتخاب شدند.

 

همچنین از روحانیون حاضر در این جلسه نیز در رای گیری این ستاد شرکت نکردند و مشغله های کاری و ضیق وقت را از عوامل این عدم حضور برشمردند.

اصرار شهرتی فر نیز مبنی بر حضور یکی از روحانیون در جمع اعضای هیئت اجرایی انتخابات مجلس خبرگان اثرگذار نشد.

بر اساس این گزارش، انتخابات مجلس برای دهمین دوره و انتخابات خبرگان رهبری به طور همزمان روز جمعه ۷ اسفند ماه در سراسر کشور برگزار خواهد شد.