قاتل پزشک اردبیلی به قصاص محکوم شد

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل گفت: با توجه به دستور دادگستری اردبیل پرونده قتل پزشک اردبیلی خارج از نوبت بررسی شد و طبق بررسی‌های انجام‌شده قاتل پزشک اردبیلی به قصاص محکوم شد.
به گزارش اعتدال پرس(اعتدال آذربایجان)، ناصر عتباتی در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: به‌لحاظ اهمیت موضوع قتل پزشک معروف اردبیلی و جوی که پس از قتل این پزشک ایجاد شده بوده، بررسی این پرونده با دستور ریاست دادگستری استان اردبیل به‌صورت ویژه، خارج از نوبت و با نهایت دقت و ظرافت در دست بررسی قرار گرفت و در نهایت با بررسی ابعاد پرونده حکم قصاص قاتل صادر شد.

وی با اشاره به نحوه بررسی پرونده تصریح کرد: پرونده قتل پزشک اردبیلی با حضور ۳ قاضی مجرب، نماینده دادستان و وکلای طرفین در دادگاه کیفری یک استان اردبیل در جلسات متعدد و مستمر به‌صورت ویژه مورد بررسی قرار گرفت.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل افزود: حکم مقرر شده پس از تأیید در دیوان عالی کشور و در صورت تقاضای اولیای دم قابل اجراست.

عتباتی با اشاره به نحوه قتل پزشک اردبیلی گفت: اصغر پیرزاده متخصص آنکولوژی و دارای تخصص در درمان بیماری سرطان، توسط قاتل ۲۲ساله که از آشنایان وی بوده در محل سکونت قاتل به قتل رسیده بود که بلافاصله با درج خبر قتل، پرونده به‌صورت فوق العاده در دستور کار دادگستری استان اردبیل قرار گرفت.

وی با اشاره به ادعای شاکیان مبنی بر وجود  اختلاف مالی در گذشته بیان کرد: قضیه مسمومیت جمع کثیری از افراد در عروسی واقع در تالار اردبیل در دست بررسی است تا عمدی و غیرعمدی بودن این قضیه روشن شود.

عتباتی افزود: شامگاه پنج‌شنبه در عروسی تعداد کثیری از مهمانان دچار مسمومیت شده و به بیمارستان‌های اردبیل انتقال یافته بودند که علت این مسمومیت انتشار گاز مونوکسیدکربن گزارش شده بود؛ این موضوع در دست بررسی است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل ضمن قدردانی از اطلاع‌رسانی رسانه گفت: از عموم رسانه‌ها خوستاریم با درج صحیح خبر و به‌دور از دخالت نظر شخصی و حاشیه‌پردازی در حاکمیت جوی آرام ما را یاری کنند.