واکنش وزیر جهاد کشاورزی به ماجرای برنج های تاریخ گذشته‌‌/ خبرگزاری‌ها بیخود کرده‌اند

وزیر جهاد کشاورزی گفت: شرکت بازرگانی دولتی هیچگونه برنج آلوده‌ای را توزیع نکرده و نخواهد کرد.
به گزارش اعتدال پرس(اعتدال آذربایجان)، محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی امروز در حاشیه نشست خبری دیدار با وزیر امور خارجه مغولستان در پاسخ به سوال خبرنگار فارس، درباره توزیع برنج‌های تاریخ مصرف گذشته و آلوده گفت: چه کسی این موضوع را مطرح کرده  است.

حجتی وقتی پاسخ شنید خبرگزاری‌ها، گفت: خبرگزاری‌ها بیخود کرده‌اند.

وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: برنج آلوده توزیع نشده و شرکت بازرگانی دولتی هیچ گونه برنج آلوده‌ای را توزیع نکرده ،مجاز به توزیع نیست و توزیع نخواهد بود.

حجتی در پاسخ به سوال خبرنگاران که گفتند سازمان غذا و دارو نسبت به این مسئله خرده گرفته و موضوع را پیگیری می‌کند،گفت: من از این داستان خبر ندارم.

حجتی همچنین در پاسخ به این سوال که گفته شده شما نشستی را با شرکت بازرگانی دولت ایران داشته‌اید و به آنها تذکر داده‌اید که در خرید و توزیع کالاها دقت کنند، اظهار داشت: ما با همکاران به طور مرتب جلسه داریم و این جلسات ربطی به برنج ندارد.

وی افزود: محصولات غذایی تاریخ مصرف و مشخصات فنی و شرایط نگهداری دارد.

وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: اگر به هر دلیلی امکان توزیع محصولی در زمان خودش وجود نداشته باشد پس از بررسی و تست و آزمایش و ارزیابی ممکن است دوره‌ای برای مصرف آن تمدید شود.

وی افزود: تا آنجا که من اطلاع دارم برنج آلوده‌ای توزیع نشده و همچنین هیچ برنج تاریخ گذشته‌ای توزیع نشده و نخواهد شد.

حجتی تصریح کرد: برنجی که عرضه شده تاریخ مصرف آن پس از تست و بررسی توسط دستگاه‌های مربوطه تمدید و سپس عرضه شده است و این طبیعی است و اتفاق جدیدی نیست.

وزیر جهاد کشاورزی بیان داشت: من نمی‌دانم صدا و سیما دنبال چیست؟ امروز در جلسه‌ای که حضور داشتم همکاران به من گفتند رادیو روی بحث توزیع برنج آلوده و تاریخ مصرف گذشته معرکه گرفته است.

وزیر جهاد کشاورزی در پاسخ به سؤال خبرنگاران درباره بازپس‌گیری بخش بازرگانی از وزارت جهاد کشاورزی در برنامه ششم تصریح کرد: از این مباحث زیاد است اما هنوز ما در این رابطه بحثی نداشته‌ایم.

وی در واکنش به اینکه این موضوع پیشنهاد سازمان مدیریت است که منتشر شده، گفت: چیزهای زیادی منتشر می‌شود اما ما در این رابطه بحثی نداریم. نسبت به آنچه که اصرار داشته و داریم، به عنوان متولی تولید این است که درهای واردات به روی کشور باز نشود تا محصولی که با تلاش و مشقت و گرفتاری در کشور تولید می‌شود با ارز حاصل از محل فروش نفت بدون حساب و کتاب به کشور وارد شود.

وی گفت: این موضوع هنوز در برنامه ششم در دستور کار دولت نیست،هر موقع در دستور کار قرار گرفت می‌بینیم چه چیزی مطرح شده و برای آن تصمیم‌گیری می‌کنیم.