‘یعقوب خبیر’ هنرمند محبوب آذری در قطعه هنرمندان آرام گرفت +تصاویر

'یعقوب خبیر' معروف به خیری، هنرمند محبوب استان امروز صبح با حضور گسترده هنرمندان، فرهنگیان، همکاران وی و مردم هنر دوست، از مقابل مجتمع فرهنگی عبادی صدا و سیمای آذربایجان شرقی تشییع و در قطعه هنرمندان تبریز آرام گرفت.

image_pdfimage_print

‘یعقوب خبیر’ معروف به خیری، هنرمند محبوب تبریزی امروز صبح با حضور گسترده هنرمندان، فرهنگیان، همکاران وی و مردم هنر دوست استان، از مقابل مجتمع فرهنگی عبادی صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی تشییع و در قطعه هنرمندان تبریز آرام گرفت.

 هنرمند تبریزی در قطعه هنرمندان آرام گرفت

به گزارش اعتدال پرس(اعتدال آذربایجان)، فرماندار شهرستان تبریز در این آیین گفت: کارهای هنری خیری از ۲۰ سال گذشته در ذهن مردم است و با آنها آشنا هستند.
رحیم شهرتی فر اظهار کرد: درگذشت این هنرمند خوشنام تکان دهنده و زودهنگام بود که موجب تاثر شد.

مدیرکل صدا و سیمای آذربایجان شرقی نیز با تسلیت درگذشت این هنرمند به جامعه هنری استان به خصوص هنرمندان همکار وی در رسانه ملی، گفت: این هنرمند محبوب و محجوب همواره به فکر دردمندان و مظلومان بود.

نقش‌های ماندگار یعقوب خیری سال‌ها در اذهان مردم باقی خواهد ماند محسن لطیفی افزود: خیری چهره دوست داشتنی مردم استان است که درگذشت وی موجب تاثر عمیق هنردوستان شد.
هاشم چاوشی (هاشم آقا) از هنرمندان محبوب و همکار هنرمند فقید نیز با بیان خاطراتی گفت: خبیر، دل رئوف و مهربان داشت و به رغم قلب بزرگی که داشت همواره خود را از دیگران کوچکتر می شمرد.
ناصر هاشمی (فراموشی) از دیگر هنرمندان استان هم در این مراسم گفت: طناز حرفه ای، شخصیت فرهیخته و وفادار در دوستی از ویژگی هایی بود که وی را در بین مردم و همکاران خود ماندگار کرد.
این هنرمند شامگاه روز پنجشنبه به دلیل خون ریزی مغزی در بیمارستان امام رضا (ع) تبریز درگذشت.
خبیر که سال ها در صدا وسیمای مرکز آذربایجان شرقی فعالیت می کرد چهره ای مقبول و دوست داشتنی داشت.

وی در دهه ۶۰ کارش را در رادیو تبریز شروع کرد اما در اوایل دهه ۷۰ با بازی نقش‌های طنز به تلویزیون تبریز راه یافته بود.

سری برنامه های طنز نابغه در دهه ۶۰ از محبوبیت فراوانی برخوردار بود که هنوز در یادهای باقی مانده است.’داماد خجالتی’،’یاری قازاندی’،’حق ورمز’، ‘بللیدی بللی دئیر’ از نمایش های طنزی بود که وی خالق شخصیت های طنز آنها بود.
وی نقش های مختلفی را در صدا وسیما از جمله بازیگری، تهیه کنندگی و کارگردانی عهده دار بود.

خیری در اواخر خدمت خود در صدا و سیما مرکز آذربایجان شرقی مسئول نمایش‌های رادیو تبریز بود.
آنچه که مرحوم خبیر را در ذهن مخاطبان ماندگار کرد نقش آفرینی های وی در نقش های طنز اجتماعی بود.
وی حدود ۵۰ سال سن داشت و تنها یک دختر از خود به یادگار گذاشت.

انتهای خبر