آمار نهایی ثبت نام کنندگان در حوزه انتخابیه مرند و جلفا

بابک محمدزاده از فعالان اجتماعی و سیاسی استان هم کاندیدا شد/ محمدزاده: مردم چیزی فراتر از حق خود نمی خواهند/ سنت شکنی در انتخابات با حذف نقش تعیین کنندگی پول در انتخاب نماینده

شهرستان مرند و جلفا با ۶۴ داوطلب نمایندگی مجلس، در حالی رکورد ثبت نام در بین حوزه های شهرستانی در استان را به نام خود زد که بابک محمدزاده فعال اجتماعی و فرهنگی استان و از نیروهای خوش فکر و پرتلاش منطقه جلفا و مرند در آخرین ساعات بالاخره پا به عرصه گذاشت.

image_pdfimage_print

شهرستان مرند و جلفا با ۶۴ داوطلب نمایندگی مجلس، در حالی رکورد ثبت نام در بین حوزه های شهرستانی در استان را به نام خود زد که بابک محمدزاده فعال اجتماعی و فرهنگی استان و از نیروهای خوش فکر و پرتلاش منطقه جلفا و مرند در آخرین ساعات بالاخره پا به عرصه گذاشت.

۲ ثبت نامبه گزارش اعتدال پرس(اعتدا ل آذربایجان)، با پایان مهلت ثبت نام کاندیداهای انتخابات مجلس دهم، چهره های مختلفی برای رقابت در این عرصه اعلام آمادگی کردند که در این میان ثبت نام بابک محمدزاده روزنامه نگار و از چهره های شاخص اجتماعی و فرهنگی استان، موج خبری ویژه ای در سطح شهرستان و حتی استان ایجاد کرد.

در حالیکه مردم شهرستان مرند و جلفا در این دوره نیز منتظر ظهور چهره های جدید و ویژه بودند، به نظر می رسد اعلام داوطلبی بابک محمدزاده در آخرین ساعات مهلت ثبت نام، تحول قابل توجه ای در معادلات انتخاباتی این منطقه رقم خواهد زد.

این تحلیلگر ارشد سیاسی استان و منطقه مرند و جلفا که سوابق مختلف مدیریتی و نیز کارشناسی را در کارنامه فعالیتهای اجتماعی، سیاسی و فرهنگی خود دارد، بعد از ثبت نام در انتخابات که در پی اصرار و تقاضاهای متعدد اقشار مختلف شهرستان های جلفا و مرند و در آخرین لحظات صورت گرفت، در گفتگو با خبرنگاران گفت: بزرگترین دلیل حضور بنده در این دوره از انتخابات، احساس به ایجاد تحول جدی و تغییر سیمای غبار گرفته منطقه با کلید واره “فعال سازی پتانسیل های بالقوه فراوان مشهود و نامشهود منطقه” جهت رفع نیازهای حیاتی و بر زمین مانده مردم نجیب شهرستان همچون اشتغال و امنیت شغلی، مسکن، ازدواج و نیز رونق اقتصادی سرزمین زر خیز و نگین گونه “مرند و جلفا” می باشد.

محمدزاده علمداری، با بیان اینکه مردم چیزی فراتر از نیازهای به حق و اولیه خود نمی خواهند، افزود: داشتن شغل مناسب و مسکن و ازدواج جزو حقوق طبیعی و مطالبات بسیار ضروری مردم و از وظایف اولیه و اساسی هر حکومتی است که متاسفانه تاکنون به درستی تبیین و پیگیری نشده است.

وی گفت: با وجود برخورداری از بهترین پتانسیل ها و ظرفیتهای بالقوه فراوان موجود در هر دو شهرستان مرند و جلفا، نباید تحقق این گونه مطالبات بدیهی، نیاز به التماس و تحقیر کرامت انسانی افراد داشته باشد و بعد از چند دهه پیگیری و وعده های بی سرانجام همچنان همچون زخم دل باقی بماند.

این فعال رسانه ای استان افزود: از آنجائیکه چندین دوره پیاپی است که مردم این حوزه انتخابیه، در پایان دوره چهارساله مجلس، دچار سرخوردگی و یاس شده و رفته رفته امید به حل مشکلات خود توسط نمایندگان را از دست می دهند، لذا بنده با هدف امیدآفرینی و بازگشت اعتماد به نقش بسیار برجسته و بالای جایگاه نمایندگی مجلس در پیگیری و حل مشکلات، پا به عرصه گذاشته ام.ثبت نام

محمدزاده که برای پدیده شدن در این دوره از انتخابات خیز برداشته است، در پایان با اشاره به اینکه متاسفانه روز بروز ” پول ” و هزینه های انتخاباتی سنگین به پارامتر اساسی و تعیین کننده برای اعلام داوطلبی کاندیداها و تضمین موفقیت در انتخابات شده و همین امر موجب امتناع بسیاری از نخبگان دلسوز و صادق برای ورود به عرصه انتخابات شده است، اظهار امیدواری کرد با توجه به رشد شعور اجتماعی و سیاسی مردم منطقه و با ایحاد موج «نه به پول» اجازه ادامه نقش تعیین کنندگی “پول” در تعیین نماینده مردم در این دوره از انتخابات داده نشده و انشاء الله شاهد انتخاب نخبگان صاحب اندیشه و غیروابسته به محافل ثروت و پول های مشکوک به عنوان نماینده واقعی و اصلح مردم در خانه ملت خواهیم شد.
گفتنی است، رزومه ایشان به اختصار به شرح زیر می باشد:

بابک محمدزاده علمداری، متولد ۵۴ هادیشهر

☑️ فوق لیسانس مدیریت دولتی با بیش از ۲۰ سال سابقه فعالیت در حوزه های مختلف اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و مدیریتی از جمله:

?مشاور استاندار و مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری
?مدیر دفتر بنیاد پروفسور مولانا در تبریز
?موسس بنیاد مفاخر آذربایجان
?عضو شورای مرکزی جامعه اسلامی دانشجویان کشور و دانشگاه تبریز
?عضو شورای مرکزی و دبیر سیاسی جامعه اسلامی کارمندان استان
?سرپرست معاونت برنامه ریزی و پشتیبانی مرکز آموزش جهادکشاورزی
?مشاور شورای اسلامی استان
?روزنامه نگار و مدیرمسئول پایگاه خبری تحلیلی اعتدال پرس(اعتدال آذربایجان)
?عضو موسس مجمع دانشجویان و فارغ التحصیلان شهرستان جلفا(دهه هشتاد)

مرند و جلفا با ۶۴ نفر بیشترین تعداد داوطلبان بعد از حوزه تبریز

آخرین اخبار از روند ثبت نام داوطلبان حوزه انتخابیه مرند و جلفا حاکی است ۶۴ داوطلب برای ورود به بهارستان ثبت نام خود را نهایی کردند که از این تعداد ۵۴ نفر آقا ، ۱۰ نفر خانم بوده و همچنین تعداد ۱۱ نفر دارای تحصیلات دکترا، ۴۸ نفر کارشناسی ارشد ، ۲ نفر دارای تحصیلات حوزوی ( یک نفر خانم) و ۳ نفر لیسانس از نمایندگان قبلی می باشند .

گفتنی است این تعداد ثبت نام کننده، بعد از حوزه مرکزی استان یعنی تبریز و حومه، بیشترین تعداد را به خود اختصاص داده است.

حضور پرشور در روند ثبت نام ها نشان دهنده شور و شوق خدمت مردم به کشور و نظام است

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مرند از استقبال گرم و پرشور داوطلبین و تعامل و همکاری هیات نظارت و سایر عواملین در روند ثبت نام تقدیر و تشکر کرد .

وی گفت: حضور پرشور در روند ثبت نام نشان از شور و شوق خدمت مردم به کشور و نظام دارد و وظیفه مردم در حضور پای صندوق های رای را مضاعف کرده است .

کرمی بیان کرد: همه این عزیزان که برای ثبت نام به فرمانداری مراجعه کرده بودند برای ما قابل احترامند و بنده به نوبه خود از حضور این عزیزان در عرصه حساس انتخابات مجلس قدردانی می کنم.

آمار نهایی ثبت نام کاندیداهای مجلس از زبان رئیس ستاد انتخابات استان

رییس ستاد انتخابات استان در ادامه از ثبت‌نام ۶۲۲ نفر داوطلب نمایندگی مجلس شورای اسلامی در حوزه‌های انتخابیه آذربایجان شرقی خبر داد و گفت: از این تعداد ۲۸۳ نفر در حوزه انتخابیه تبریز، اسکو و آذرشهر ثبت‌نام کرده‌اند.

وی با بیان این که در دوره قبلی انتخابات مجلس ۲۹۴ نفر در استان داوطلب نمایندگی شده بودند، افزود: افزایش بیش از دو برابری تعداد داوطلبان حاکی از شور و نشاط سیاسی و برگزاری انتخاباتی پرشور و با حضور حداکثری مردم است.

وی آمار تفکیکی داوطلبان نمایندگی مجلس در استان را نیز به این شرح اعلام کرد: حوزه انتخابیه “مرند و جلفا” ۶۴ نفر، “مراغه و عجب‌شیر” ۳۸ نفر، “اهر و هریس”، “سراب” و “میانه” هر کدام ۳۱ نفر، “شبستر” ۳۰ نفر، “ملکان” ۲۹ نفر، “هشترود و چاراویماق” ۱۹ نفر، “بستان‌آباد” و “ورزقان” هر کدام ۱۸ نفر، “بناب” و “کلیبر، خداآفرین و هوراند” هر کدام ۱۵ نفر.

انتهای خبر