ادامه واکنش‌ها و اخبار مربوط به شهادت شیخ نمر/ تکذیب اخراج سفیر ایران از عربستان

در پی به شهادت رساندن شیخ نمر روحانی برجسته عربستان توسط رژیم آل سعود اعتراض‌های شدیدی در نقاط مختلف جهان از جملع در برابر سفارت عربستان در تهران را شاهد بودیم.
شعله های آتش سفارت عربستان را فرا گرفت/فریاد حیدرحیدر معترضان مقابل سفارت عربستان
اعتدال آذربایجان(اعتدال پرس): وزارت خارجه کشورمان ضمن احترام به احساسات مردمی که سعی در نشان دادن اعتراض خود نسبت به آل سعود دارند، اعلام کرده است که پلیس دیپلماتیک مسئولیت برخورد با هرگونه تعرض به اماکن دیپلماتیک متعلق به عربستان سعودی را بر عهده دارد و بر اساس وظایف ذاتی خود برای حفظ نظم عمومی و اعاده امنیت این اماکن اقدام می‌کند.

به گزارش ایسنا، وزارت خارجه ایران هم‌چنین اخبار منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر اخراج سفیر ایران از عربستان را تایید نکرده است.

****

دانشگاه فردوسی مشهد،جامعهالمصطفی العالمیه با صدور بیانیه‌هایایجداگانه‌ای اجرای حکم اعدام شیخ نمر باقر النمر، عالم مجاهد عربستانی توسط رژیم آل سعود، را محکوم کردند.

هم‌چنین در پی شهادت آیت‌الله شیخ نمر باقرالنمر به دست حکومت جائر سعودی، پیام‌های تسلیتی از سوی آیاتموسوی‌اردبیلی، علوی‌گرگانی، شبیری‌زنجانی و … صادر شد.

****

علمای اسلام برای مقابله با جنایت آل‌سعود با هم متحد شوند

یک نماینده پیشین مجلس گفت: دولت عربستان با حمله به یمن، به وجود آوردن داعش و شهادت شیخ نمر و همراهان ایشان مقدمات زوال و نابودی خود را فراهم کرده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدرضا اکرمی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در گذشته هم دیدیم که روزی صدام آیت‌الله صدر را در عراق اعدام کرد و محمد قذافی در لیبی سرنوشت امام موسی صدر را این گونه قرار می‌دهد و امروز هم دولت سعودی شیخ نمر را به شهادت می‌رساند. طبیعت این‌ها این است که با هر آزاده‌ای و هر کسی که حرف منطقی می‌زند در صورتی که مطابق خواسته آن‌ها نباشد برخورد می‌کنند. حال این برخورد ممکن است اعدام،‌ زندان، تبعید و یا امثال این‌ها باشد.

وی تاکید کرد:‌ شرایط امروز عربستان بسیار بغرنج است و داستان یمن را هرگز نمی‌توانیم نادیده بگیریم ما می‌بینیم کشور عربستان به یک کشور عربی همسایه حمله کرده است و هر روز آنجا را می‌کوبد و تعداد زیادی بی گناه را به شهادت می‌رساند. از عربستان انتظار می‌رفت که حکم اعدام شیخ نمر را بدهد چرا که این کشور همواره در راستای اهداف دشمنان گام برداشته است.

این عضو جامعه روحانیت مبارز تصریح کرد: این‌ها دارند به نام شیعه و سنی بین مسلمانان تقابل و تنازع به وجود می‌آورند. امروز می‌بینیم که یک روحانی شیعی را اعدام کردند و متاسفانه بعد از شهادت اسمش را می‌گذارند حکم قرآن،‌ رسول و سنت که این بسیار زشت است که به حکم اسلام، قرآن و پیامبر (ص) یک روحانی محترم را به شهادت برسانند.

اکرمی تصریح کرد: در رابطه با صدور حکم اعدام شیخ نمر از سوی علمای اسلام اعتراضات بسیار زیادی به دولت عربستان صورت گرفته ولی متاسفانه آن‌ها به این اعتراضات بهایی ندادند و این جنایت را انجام دادند. آن‌ها با انجام این کار مقدمات زوال و نابودی خود را به وجود آوردند. علمای جهان اسلام باید در این رابطه با یکدیگر متحد شوند و وحدتی بین شیعه و سنی و عرب و عجم به وجود آید و اعتراض عمومی در این راستا صورت بگیرد تا دولت عربستان پی ببرد که این نوع رفتارها و کارها مورد اعتراض تمام مسلمانان است.

وی گفت:‌ دولت عربستان باید یاد بگیرد که اگر کسی سخن می‌گوید باید جواب سخن او را بدهد نه اینکه به فکر براندازی و یا اعدام او باشد. قطعا اعتراضات مسلمانان علاوه بر محکوم کردن این رفتار می‌تواند به نوعی بازدارنده نیز باشد.

خون شهید نمر مقدمه فروپاشی عربستان است

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ضمن محکوم کردن اعدام شیخ نمر گفت:‌ دست زدن به خون شهیدی مثل مرحوم شیخ نمر به تعبیری باعث شده مقدمات فروپاشی عربستان سعودی شکل بگیرد.

حجت الاسلام و المسلمین احمد سالک در گفت‌وگو با ایسنا عنوان کرد: عربستان سعودی از گذشته تا به حال تحت فرمان شیطان بزرگ و دشمنان اسلام عمل کرده و در جریان عملیات علیه یمن و سایر حرکت‌هایی که صورت داده بی‌تردید با هدایت آمریکا و اسرائیل بوده است.

او ادامه داد: عربستان از جمله عناصر مزدور در سلطه جهانی است و استقلال فکری و عملیاتی ندارد. پشتیبانی مردم را هم ندارد و تکیه عربستان بر دلار نفتی است؛ نوع تفکر حاکم بر عربستان تفکرات وهابی است که ثمره آن داعش و القاعده و جریاناتی است که در قالب جنگ‌های نیابتی اسلام را با چالش مواجه کرده است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی همچنین تاکید کرد: عربستان تنها کشور اسلامی است که بیش از سایر کشورهای اسلامی از آمریکا و اروپا سلاح می‌خرد. در واقع این کشور هم در سلاح و مهمات و هم در کالاهای تغذیه‌ای بازار مصرف آمریکا، اروپا و اسرائیل است.

سالک خاطر نشان کرد: مطمئنیم مردم عربستان اعم از شیعه و سنی در مورد این کشتار و همچنین حادثه منا ساکت نمی‌نشینند و برخورد لازم را انجام خواهند داد.

او در پاسخ به سوالی درباره لزوم واکنش جهان اسلام نیز گفت: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند از سیاسیون کشورهای اسلامی ناامیدیم. امیدواریم علما و مردم جهان اسلام پاسخ این اقدام را بدهند.

آل سعود با اعدام شیخ نمر گور خود را کند

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت:آل سعود با اعدام شیخ نمر گور خود را کند این فاجعه موجب از بین رفتن آل سعود می شود.

آیت الله حسن ممدوحی در گفت‌وگو با ایسنا منطقه قم، با ابراز تاسف از اعدام شیخ نمر گفت: این حادثه برای جهان اسلام حادثه ای تلخ و ناگوار است.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: آل سعود با اعدام شیخ نمر گور خود را کند، این فاجعه موجب از بین رفتن آل سعود می شود.

وی تصریح کرد: همه مسلمانان جهان این حادثه را محکوم می کنند این جنایت نشان داد که عربستان سعوی جایی برای بقای خود باقی نگذاشته است و به زودی با انجام جنایات خود نابود می شود.

ممدوحی خاطرنشان کرد: جنگ‌های داخلی در یمن، تقویت داعش و به جان هم انداختن مسلمانان در منطقه و حادثه منا و بی تدبیری آل سعود و همه و همه جنایاتی است که به واسطه آن آل سعود را تا مرز نابودی خواهد کشاند.

وی اظهار کرد: ظلم و جنایات آل سعود به زودی دامن گیر خودش می شود و این اختلاف افکنی ها به ضرر خودشان تمام خواهد شد.

عضو خبرگان رهبری گفت: جهان اسلام این حادثه ها و این جنایات را نشان از بی کفایتی و ستمکاری و ظلم آل سعود است را فراموش نمی کنند.

وی عنوان کرد: جنایات عربستان و آل سعود امتیازی برای ماندگاری و بقا بر جای نگذاشت این گونه حوادث نفرت جهان اسلام و آزاد مردان را نسبت به جنایات آل سعود بیشتر می‌کند.