انتصاب مدیرکل جدید کمرگ تبریز و ناظر گمرک های آذربایجان شرقی

عسگری روز یکشنبه در آیین تودیع و معارفه ناظر گمرک های آذربایجان شرقی و مدیرکل کمرگ تبریزبا بیان اینکه این استان جایگاه مهمی در تولید، صادرات و جذب سرمایه کشور دارد، اظهار کرد: واگذاری اختیارات به استان ها تصمیم گیری آنها را تسهیل می کند.

image_pdfimage_print

معاون فنی و امور گمرکی گمرک ایران گفت: رویکرد کمرگ کشور واگذاری اختیارات به استان هاست.

به گزارش اعتدال آذربایجان(اعتدال پرس) به نقل از ایرنا ، فرود عسگری روز یکشنبه در آیین تودیع و معارفه ناظر گمرک های آذربایجان شرقی و مدیرکل کمرگ تبریزبا بیان اینکه این استان جایگاه مهمی در تولید، صادرات و جذب سرمایه کشور دارد، اظهار کرد: واگذاری اختیارات به استان ها تصمیم گیری آنها را تسهیل می کند.
وی همچنین بیان داشت: زیرساخت های حمل و نقل ریلی و هوایی در کنار امکانات مناسب گمرکی به خصوص در منطقه ویژه سهلان از امتیازهای اقتصادی آذربایجان شرقی است.

عسگری با اشاره به راه اندازی سامانه جامع امور گمرکی، گفت: استفاده از این سامانه در دو سال گذشته زمان اجرای عملیات گمرکی را کاهش داده است.
وی با اشاره به اینکه برای صادرات و واردات انواع کالا سه مسیر در این سامانه طراحی شده است، افزود: در مسیر سبز باید سه ساعته بدون ارزیابی کالا ، کارهای گمرکی انجام شود.

عسگری با اشاره به اینکه در مسیر زرد، یک روز زمان برای امور گمرکی کالا تعریف شده است، گفت: در مسیر قرمز هم حداکثر در مدت سه روز باید امور کمرگی انجام شود.

وی با اشاره به اینکه در قانون رفع موانع تولید گمرک به عنوان مسئول پنجره واحد فرامرزی معرفی شده است، گفت: از این رو گمرک هماهنگ کننده سازمان ها درارائه خدمات به تجار است.

عسگری با بیان اینکه تفویض اختیارات گمرکی به استان ها در راستای حمایت از تولید و ترانزیت کالاست، گفت: صدور مجوز ورود موقت برخی کالاها و استرداد حقوق کالای صادراتی به استان ها واگذار شده است.

وی با تاکید برضرورت شبانه روزی شدن خدمات فرودگاهی، گفت: برای تبدیل شدن به هاب منطقه ای باید از تمام ظرفیت ها استفاده شود.
عسگری با بیان اینکه گمرک کشور با ۴۶ قانون سروکار دارد و ۲۳ نوع عوارض وصول می کند بر ضرورت تجمیع عوارض تاکید کرد.

وی با اعلام اینکه ۶۴ نوع معافیت مختلف توسط گمرک ارائه می شود، ارزش معافیت گمرکی ۹ ماهه سالجاری را ۱۶ هزار میلیارد ریال اعلام کرد.

معاون فنی و امور گمرکی گمرک ایران با اشاره به حرکت گمرک از فضای سنتی به اجرای رویه های الکترونیک در راستای تحقق دولت الکترونیک، گفت: تبریز می تواند دراین مسیر هم پیشتاز باشد .

در این آیین از خدمات ۲٫۵ ساله ناصر نوروزی قدردانی شد و با حکم رئیس کل گمرک ایران، علی اصغر عباس زاده به عنوان ناظر گمرک های آذربایجان شرقی و مدیرکل گمرک تبریز معرفی شد.

عباس زاده مسئولیت گمرک سهلان را در اختیار داشت و همچنان به عنوان سرپرست این گمرک هم انجام وظیفه خواهد کرد.

در این آیین با اعطای چند لوح تقدیر از طرف استاندار، مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان شرقی و شهردار تبریز از خدمات ناصر نوروزی تقدیر شد.

آذربایجان شرقی دارای سه اداره کل گمرک در تبریز، سهلان و جلفا و سه واحد گمرکی درمراغه، خداآفرین و نوردوز همچنین سه دفتر گمرکی در فرودگاه شهید مدنی تبریز، شهرک صنعتی شهید سلیمی تبریز و شهر بناب است.

انتهای خبر