واکنش منفی اعضای شاخص جامعه مدرسین و جامعه روحانیت به ائتلاف تازه تاسیس اصولگراها: انتساب ائتلاف اکثریت اصولگرایان به جامعه مدرسین صحت ندارد/نامزدهای ائتلاف جبهه پیروان،ابداً نامزد جامعتین نیستند

آیت‌الله مرتضی مقتدایی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با فارس، در خصوص برنامه‌های این جامعه برای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهور اظهارداشت: ما هنوز به جمع‌بندی خاص و یک مصداق مشخص و اینکه از شخص یا گروه خاصی حمایت کنیم، نرسیده‌ایم. وی همچنین در خصوص اینکه آیا فردی از جانب جامعه مدرسین […]

image_pdfimage_print

آیت‌الله مرتضی مقتدایی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با فارس، در خصوص برنامه‌های این جامعه برای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهور اظهارداشت: ما هنوز به جمع‌بندی خاص و یک مصداق مشخص و اینکه از شخص یا گروه خاصی حمایت کنیم، نرسیده‌ایم.

وی همچنین در خصوص اینکه آیا فردی از جانب جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در ائتلاف‌های اصولگرایان حضور دارد، گفت: خیر، ما شخص مشخصی را در ائتلاف‌ یا گرو‌هی نداریم.
کعبی: انتساب ائتلاف اکثریت اصولگرایان به جامعه مدرسین فاقد صحت است

آیت الله عباس کعبی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفتگو با مهر، با اشاره به اینکه جامعه مدرسین هیچ گونه تصمیمی در رابطه با سازکارهای انتخاباتی و مصدایق آن نگرفته است گفت: جامعه مدرسین هنوز به جمع بندی نهایی نرسیده است و تشکیل ائتلاف اکثریت اصولگریان با هماهنگی این تشکل صحت ندارد.

وی با تاکید بر اینکه دیگر تشکلی با نام “جامعتین” وجود ندارد افزود : جامعه روحانیت مبارز و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم فقط در قالب کمیته های سیاسی که در هر دو مجموعه وجود دارد با هم همکاری می کنند.

آیت الله کعبی در پایان گفت : جامعه مدرسین در صورت جمع بندی ، به گزینه های محدود تری برای انتخابات آتی ریاست جهوری خواهد رسید.

اظهارات کعبی در واکنش به خبر منتشر شده به نقل از حجت الاسلام موسی پور مبنی بر ایجاد ائتلافی با هماهنگی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و جامعه روحانیت مبارز صورت گرفته است.

اظهار بی اطلاعی دو عضو جامعه روحانیت مبارز از تشکیل ائتلاف موسوم به اکثریت اصولگرایان

حجج اسلام شجونی و ابراهیمی دو عضو جامعه روحانیت مبارز از تشکیل ائتلافی موسوم به اکثریت اصولگریان با هماهنگی جامعه روحانیت مبارز اظهار بی اطلاعی کردند.

حجت الاسلام والمسلمین جعفر شجونی عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز با اظهار بی اطلاعی از تشکیل ائتلاف اکثریت اصولگریان با هماهنگی جامعه روحانیت مبارز گفت: جامعه روحانیت هنوز وارد مصادیق انتخاباتی نشده است.

حجت‌الاسلام جعفر شجونی در خصوص برنامه‌های این جامعه گفت: ما به جمع‌بندی خاصی نرسیده‌ایم اما آقای مهدوی‌کنی کمیته سیاسی ۵ نفره‌ای را تشکیل داده است.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا جامعه روحانیت مبارز شخص خاصی را در ائتلاف‌های اصولگرایان معرفی کرده یا خیر، گفت: اصلا شخص خاصی در ائتلاف‌ها از جانب ما حضور ندارد.

جعفر شجونی همچنین گفت: ما منتظریم تا اصولگرایان به اتحاد برسند چرا که ما یک رئیس‌جمهور می‌خواهیم.

همچنین حجت الاسلام و المسلمین حسین ابراهیمی عضو جامعه روحانیت مبارز گفت: در آخرین جلسه جامعه روحانیت مبارز که بنده حضور داشته ام، درباره مصادیق هیچ گونه بحثی نشده است.

آیت الله ممدوحی: نامزدهای ائتلاف جبهه پیروان ابداً نامزد جامعتین نیستند

آیت الله حسن ممدوحی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با تسنیم در پاسخ به این سوال که برخی اعضای ائتلاف جبهه پیروان گفته‌اند که نامزدهای این ائتلاف، همان نامزدهای مورد تایید جامعتین هستند، نظر شما در این باره چیست؟ گفت: این طور نیست و آنها ابداً نامزد جامعتین نیستند.

وی با بیان اینکه جامعه مدرسین احتمالاً هیچ نامزدی را معرفی نخواهد کرد، افزود: جامعه مدرسین به احتمال زیاد شاخص‌ها را بیان خواهد کرد، تا مردم و نخبگان خود تشخیص بدهند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: شاخص‌های نامزد اصلح نیز، هم‌اکنون مشخص است و ما رئیس جمهور شدن به خاطر”مردم” و “خدمت” را شاخص می‌دانیم نه اینکه افراد به خاطر خودشان کاندیدا شوند.

آیت‌الله ممدوحی اضافه کرد: همانطور که رهبر انقلاب فرمودند، کاندیداها باید قدرت مدیریت قوی هم داشته باشند، اینها بخشی از شاخص‌ها است.

به گزارش فارس، موسی‌پور گفته بود : این ائتلاف بر اساس سازوکار انتخاباتی اصولگرایان که توسط جامعه روحانیت مبارز و با هماهنگی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تهیه شده تشکیل شده است.

انتهای خبر