افشای جزئیات تکان دهنده از قتلهای زنجیره ای اخیر در تبریز/ تایید مرگ ۴ نفر در تیراندازیهای مرگبار در تبریز

مأموران که مشخصات کامل عامل تیراندازی‌ها و خودروی او را داشتند تمامی خیابان‌ها و محل‌هایی را که احتمال داشت وی در آنجا مشاهده شود زیرنظر گرفتند و در نهایت شامگاه پنجشنبه موفق شدند خودروی او را در حوالی شهرک باغمیشه تبریز شناسایی کنند. 

image_pdfimage_print

عامل اصلی‌ جنایات تبریز، مردی بود که مدت‌ها قبل به اتهام تجاوز به عنف‌ در زندان به سر می‌برد.

به گزارش اعتدال آذربایجان(اعتدال پرس) به نقل از همشهری ، این مرد مدتی پس از آزادی نقشه‌ تسویه حساب کشید و پس از ارتکاب ۳جنایت، در نهایت در محاصره پلیس گرفتار شد و هدف اصابت ۵گلوله قرار گرفت.جنایاتی که این مرد ۲۵ساله رقم زد از حدود ساعت ۹شب چهارشنبه گذشته شروع شد. نخستین قربانی او مردی ۵۱ساله بود. متهم پس از تماس با این مرد، با او مقابل خانه‌اش قرار ملاقات گذاشت و وقتی به آنجا رسید با شلیک گلوله وی را به قتل رساند و سوار بر خودروی سواری پا به فرار گذاشت.

به دنبال این حادثه ماجرا به پلیس گزارش شد و تیمی از کارآگاهان راهی محل حادثه در خیابان حافظ تبریز شدند. تحقیقات درباره این جنایت آغاز شده بود که دقایقی بعد گزارش یک تیراندازی دیگر به پلیس مخابره شد. این بار ۲مرد داخل یک خودروی سواری هدف اصابت گلوله قرار گرفته بودند.

عامل جنایت پس از قتل نخستین مردی که نامش در فهرست او بود، با ۲نفر دیگر تماس گرفته و با آنها قرار ملاقات گذاشته بود. او زمانی که در محل قرار سوار خودروی این دو مرد شده بود، هر دوی آنها را هدف گلوله قرار داده بود. بررسی‌ها نشان می‌داد که یکی از آنها در دم جانش را از دست داده بود اما نفر دوم به‌رغم اینکه گلوله به سرش اصابت کرده بود، زنده بود و مأموران به سرعت او را به بیمارستان منتقل کردند و وی از خطر مرگ نجات یافت.

پس از دومین تیراندازی بود که کارآگاهان پلیس هویت عامل جنایت را شناسایی کردند. بررسی‌ها نشان می‌داد او جوانی ۲۵ساله است که مدت‌ها قبل به جرم تجاوز به عنف دستگیر شده و به‌زندان افتاده بود اما مدتی بود که از زندان آزاد شده بود. به‌نظر می‌رسید که او پس از آزادی از زندان نقشه تسویه حساب با افرادی را کشیده که با آنها اختلاف داشت و به همین دلیل احتمال داشت که جنایات او ادامه داشته باشد. حدس مأموران درست بود و حدود یک ساعت و نیم پس از گزارش نخستین تیراندازی، مأموران در جریان سومین حادثه هم قرار گرفتند.

این بار تیراندازی در خانه مردی جوان رخ داده و او با شلیک گلوله به قتل رسیده بود. وقتی تیم تحقیق در محل حادثه حاضر شد، مشخص شد که عامل این تیراندازی نیز همان مرد ۲۵ساله است که ۲تیراندازی قبلی را رقم زده بود. به‌نظر می‌رسید که او این بار هم پس از تماس با قربانی‌اش، برای ملاقات با وی در خانه‌اش قرار گذاشته و وقتی به آنجا رفته، وی را هدف گلوله قرار داده و متواری شده بود. با توجه به حساسیت ماجرا، کارآگاهان پلیس طرح مهار برای دستگیری عامل جنایات را به اجرا گذاشتند.

مأموران که مشخصات کاملی از عامل تیراندازی‌ها و خودروی او داشتند تمامی خیابان‌ها و محل‌هایی را که احتمال داشت وی در آنجا مشاهده شود زیرنظر گرفتند و در نهایت شامگاه پنجشنبه موفق شدند خودروی او را در حوالی شهرک باغمیشه تبریز شناسایی کنند. مأموران به متهم دستور ایست دادند اما او پایش را روی پدال گاز گذاشت و قصد فرار داشت. پس از دقایقی تعقیب و گریز، در نهایت وقتی مرد جنایتکار به محاصره مأموران درآمد دست به سلاح برد و شروع به تیراندازی کرد.

هر چند در جریان تیراندازی او یکی از کارآگاهان پلیس مجروح شد اما در نهایت وی هدف اصابت ۵گلوله قرار گرفت و دستگیر شد. با دستگیری عامل جنایات تبریز، وی به بیمارستان منتقل شد و در حال حاضر تلاش پزشکان برای نجات جان او ادامه دارد. این در حالی است که به گفته پلیس، تمامی کسانی که در جریان جنایات این مرد با او همکاری داشته‌‌اند دستگیر شده‌اند و در حال حاضر تحقیقات برای مشخص شدن علت تسویه حساب خونین مرد جنایتکار با قربانیان ادامه دارد.

در همین حال سرهنگ صابر عباس‌زاده، رئیس پلیس آگاهی آذربایجان شرقی از کشف سلاح و مهمات از خودروی متهم خبر داد و گفت: آنچه مسلم است اینکه متهم با نقشه‌ای از پیش طراحی شده و تهیه فهرستی از کسانی که با آنها اختلاف داشته، دست به این جنایات زده است و هم‌اکنون تحقیقات در این زمینه ادامه دارد.

انتهای خبر