آخرین اخبار انتخاباتی از زبان فرماندار تبریز: فقط ۱۰ نفر از کاندیداهای مجلس دارای سابقه بودند/ احتمال افزایش تاییدصلاحیت شده‌ها، وجود دارد

فرماندار شهرستان تبریز گفت: تا این لحظه، ۱۷۱ نفر از کاندیداهای ثبت‌نام کننده در انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه تبریز، اسکو و آذرشهر تایید صلاحیت شده‌اند که چهار نفر از آنها به حوزه های دیگر انتقالی گرفته‌اند و یک نفر نیز از حوزه قم به حوزه تبریز انتقال یافته است و در مجموع تا این لحظه ۱۶۸ کاندیدای تایید شده در این حوزه انتخابیه وجود دارد.

فرماندار تبریز :فقط ۱۰ نفر از کاندیداهای مجلس دارای سابقه بودند / ۲۵ نفر از کاندیداهای مجلس خبرگان رد صلاحیت شدند /احتمال افزایش تاییدصلاحیت شده‌ها، وجود دارد اعتدال آذربایجان(اعتدال پرس)، رحیم شهرتی‌فر در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه اغلب افرادی که رد صلاحیت شده اند، مراتب اعتراض خود را به شورای نگهبان اعلام می‌کنند، گفت: در روزهای آتی احتمال افزایش تاییدصلاحیت شده‌ها، وجود دارد .

وی یادآور شد: از مجموع چهار نفری که از حوزه تبریز به سایر حوزه‌ها انتقال یافته اند، دو نفر به حوزه کلیبر و هوراند، یک نفر به حوزه خوی و یک نفر به پارس‌آباد انتقالی گرفته اند.

وی اظهار کرد: در انتخابات مجلس خبرگان رهبری نیز از مجموع ۴۶ کاندیدای ثبت نام کننده، ۲۵ نفر رد صلاحیت و عدم احراز صلاحیت شده اند، ۱۵ نفر انصراف داده اند و شش نفر تایید شده اند.

وی اظهار کرد: از مجموع کاندیداهای ثبت نام کننده در حوزه انتخابیه تبریز، اسکو آذرشهر، پس از استعلام از مراجع چهارگانه ثبت احوال، دادگستری، نیروی انتظامی و اداره اطلاعات، فقط ۱۰ نفر دارای سابقه بوده و رد شدند، بقیه افراد ثبت کننده در این خصوص مشکلی نداشتند.

شهرتی فر در خصوص تخلفات احتمالی کاندیداها نیز اظهار کرد: در صورت دریافت گزارش تخلفات انتخاباتی اعم از تبلیغات زود هنگام و غیره، مراتب تذکر، هم به صورت کتبی و هم از طریق پیامک به کاندیدا اطلاع داده می‌شود، که تا این لحظه تخلف قابل توجهی که نیازمند برخورد جدی باشد در این حوزه انتخابیه رخ نداده است.

وی با اشاره به وجود برخی ابهامات در قانون انتخابات کشور گفت: برخی از کاندیداها از این ابهامات استفاده می‌کنند که از جمله آنها می‌توان به حضور در فضاها و شبکه‌های مجازی و یا حضور در برخی مجالس اشاره کرد .

وی تاکید کرد: هیئت نظارت بر انتخابات تا آخرین روز تبلیغات انتخاباتی، تمامی رفتارهای کاندیداها را در نظر دارد و در صورت نیاز تصمیماتی نیز گرفته می‌شود.

فرماندار تبریز همچنین از جلوگیری از فعالیت برخی پایگاه‌های خبری غیرمجاز توسط مراجع قضایی به دلیل تخلفات انتخاباتی خبر داد و گفت: امیدواریم مقام های قضایی با تخلفات به صورت قاطع برخورد کنند.

وی با اشاره به نقش بسیار موثر رسانه‌ها در تنویر افکار عمومی در خصوص اهمیت شرکت در انتخابات و نحوه انتخاب کاندیدای اصلح گفت: رسانه‌ها باید اهمیت مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری و همچنین نقش مجلس کارآمد در توسعه نظام اسلامی و رفع مشکلات مردم را برای مردم تبیین کنند تا مردم نسبت به انتخاب خود حساس‌تر شوند.

شهرتی فر تاکید کرد: تبریز در طول تاریخ در عرصه‌های سیاسی همواره تاثیر گذار بوده که با مرور تاریخ از زمان انقلاب مشروطه تاکنون می‌توان به اهمیت تاریخی این شهر تاثیرگذار، پی برد؛ در شرایط کنونی کشور نیز مردم تبریز باید به نقش تاریخی خود واقف بوده و با حضور آگاهانه و پرشور خود در پای صندوق‌های رای بار دیگر حماسه بیافرینند.