علی رغم اعلام لیست انتخاباتی اصلاح طلبان در تبریز؛ رئیس شورای اصلاح طلبان آذربایجان شرقی: لیست هنوز نهایی نشده است

این در حالی است که رئیس شورای اصلاح طلبان آذربایجان شرقی اعلام کرد بر خلاف آنچه که در رسانه ها و فضای مجازی در حال انتشار است، لیست منتشر شده تحت عنوان ” لیست ائتلاف اصلاح طلبان در تبریز ” هنوز جنبه قطعی و نهایی ندارد.

image_pdfimage_print
لیست اصلاح طلبان تبریز در حالی پس از کش و قوس های فراوان و با چند تفاوت نسبت به لیست منتشره قبلی شورای عمومی اصلاح طلبان استان منتشر شد که به علت برخی اختلافات درون تشکیلاتی، به نظر می رسد هنوز لیست نهایی و قطعی اصلاح طلبان بسته نشده است.
لیست اصلاح طلبان تبریز قطعی نیست/ شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان در لیست استان ها دخالت می کند به گزارش اعتدال آذربایجان(اعتدال پرس)، شورای مرکزی سیاستگذاری  اصلاح طلبان آذربایجان شرقی در جلسه دیشب خود اسامی شش کاندیدای لیست انتخاباتی تبریز را  تکمیل کردند.

لیست منتشر شده اصلاح طلبان در حوزه تبریز عبارت است از :

۱-   دکتر مسعود پزشکیان

۲-   علی اصغر الموسوی

۳-   حجت الاسلام عباس عباس زاده

۴-   محمدرضا اسلامی

۵-   شهاب الدین بی مقدار

۶-   زهرا ساعی

گفتنی است، لیست جدید اصلاح طلبان تبریز در حالی اعلام می شود که در جلسه چند شب پیش شورای عمومی اصلاح طلبان استان، بر اساس آرای اخذ شده از اعضاء حاضر به ترتیب آرا، میرعلی اصغر موسوی، سعید نیکو خصلت، مسعود پزشکیان، فدایی، عمرانی و همچنین زهرا ساعی به ترتیب با ۲۸، ۲۷، ۲۳،۱۸،۱۶ ۱۶و۱۶ رای با کسب  حد نصاب توانستند به عنوان لیست اصلاحات در تبریز معرفی شوند.

ولی به دلیل بروز برخی اختلافات و اعتراض نسبت به حضور برخی افراد گمنام و غیرتشکیلاتی در لیست مزبور، در جلسه دیشب شورای مرکزی سیاستگذاری استان با کنار گذاشتن سعید نیکوخصلت، فدایی شجاعی و عمرانی به جای آنها شهاب الدین بی مقدار، محمدرضا اسلامی و حجت الاسلام عباس زاده را اضافه کردند.

رئیس شورای اصلاح طلبان آذربایجان شرقی: لیست اصلاح طلبان هنوز نهایی نشده است / مشخص شدن اولویت برای حضور شش کاندیدا در ائتلاف

این در حالی است که رئیس شورای اصلاح طلبان آذربایجان شرقی اعلام کرد بر خلاف آنچه که در رسانه ها و فضای مجازی در حال انتشار است، لیست منتشر شده تحت عنوان ” ائتلاف اصلاح طلبان حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو ” هنوز جنبه قطعی و نهایی ندارد.

گزارش تکمیلی اعتدال پرس می افزاید، سعید پور شریفی در گفتگو با پایگاه تدبیر و امید در عین حال ضمن تایید اینکه اسامی منتشر شده بر اساس رای گیری در نشست شورای هماهنگی، حائز بیشترین آرا برای حضور در لیست ائتلاف شده اند، ادامه داد: از آنجایی که پروسه تکمیل لیست ائتلاف، در جبهه اصلاحات مبتنی بر دموکراسی و رای اعضای شورا می باشد، برای نهایی شدن این ائتلاف، می بایست همه جریانات سیاسی اصلاح طلب استان نسبت به آن اعلام همراهی نمایند.

وی با اشاره به پایان فرآیند انتخاب کاندیداهای اصلاح طلبان تبریز اظهار داشت: فرایند انتخابات در ۳ مرحله عملیاتی شد، مرحله نخست با دعوت از همه چهره‌های اصلاح طلب و حامی دولت صورت گرفت و در این مرحله رزومه و سوابق حدود ۳۸ کاندیدا دریافت شد.

وی افزود: در مرحله دوم، ۱۲ نفر با رای مخفی انتخاب شدند و ماموریت تبدیل این ۱۲ نفر به ۶ نفر نیز بر عهده شورای اصلاح طلبان قرار گرفت.

دبیر انجمن اسلامی مهندسین استان آذربایجانشرقی با بیان اینکه در نهایت با انجام مصاحبه و بررسی کامل سوابق و برنامه‌ها، سازوکار نهایی انتخابات عملیاتی شد، خاطرنشان کرد: در این مرحله با رای گیری مخفی اعضا ۶ نفر برای قرار گرفتن در لیست اصلاح طلبان حوزه انتخابیه تبریز ، اسکو وآذرشهر انتخاب شدند .

وی از دکتر مسعود پزشکیان ، میرعلی اصغر الموسوی ، حجت الاسلام عباس عباس زاده ، دکتر زهرا ساعی ، محمد رضا اسلامی و شهاب الدین بیمقدار به عنوان منتخبان این شورا بر اساس اولویت رای نام برد، اما در عین حال مجددا بر این موضوع تاکید کرد که برای نهایی شدن این لیست و اعلام رسمی آن می بایست منتظر روزهای آتی ماند.

  • گفتنی است مشکلات پیش آمده برای تکمیل لیست اصلاح طلبان در تبریز و نیز چند شهر دیگر در حالی است که این روزها که باید منتظر  اعلام لیست جداگانه طیف حامیان دولت موسوم به حزب اعتدال و توسعه و نیز جبهه تدبیر و توسعه در استان که طبق قرائن موجود درصدد ارائه لیست جدای از لیست اصلاح طلبان هستند، باشیم.
انتهای خبر