ادامه انتقادات داخلی از لیست اصلاح طلبان تبریز/ لیست اصلاح طلبان ، اصولگرایان را به مجلس می‌فرستد‌‌‌‌‌!

اعتدال آذربایجان(اعتدال پرس)/ انتشار لیست انتخاباتی اصلاح طلبان در تبریز، برای حضور در رقابت های انتخاباتی مجلس، واکنش های فراوانی را در فضای سیاسی و رسانه ای استان پدید آورده است.

نشست خبری هیات رییسه شورای اصلاح طلبان آذربایجان‌شرقی و اعلام اسامی لیست ۶ نفره/به ساکتین اختلاس و دزدی نه می گوییم/دولت اصلاحات، پاک ترین دولت پس از پیروزی انقلاب است

در این لیست که مسعود پزشکیان، وزیر دولت اصلاحات و نماینده فعلی مردم در مجلس ، میر علی اصغر موسوی(دیپلمات سابق و سفیر ایران در چندین کشور آمریکای جنوبی)، حجت الاسلام عباس عباس‌زاده (استاد دانشگاه)، محمدرضا اسلامی (فعال سیاسی اصلاح طلب)، زهرا ساعی( مدیرکل امور بانوان استانداری تهران) و شهاب الدین بی مقدار(نماینده سابق ورزقان در دوره اول و دوم مجلس) حضور داده شده اند، به سبب اعتراض شدید برخی جناح ها و چهره های سیاسی اصلاح طلبان به این لیست باعث ایجاد حواشی مختلف در این زمینه شد که چند سایت وابسته به اصولگرایان نیز آنرا مستمسکی برای تداوم انتقادات خود از جناح اصلاح طلب کنند.

اخبار منتشره و مشهور به “اصلاح طلبان ولیعصر” و “اصلاح طلبان منصور”، باعث شکل گیری یک خط خبری درباره انشقاق در بدنه اصلاحات استان و اختلافات جدی بر سر ۳ کاندیدای مورد نظر در محافل رسانه ای اصولگرایان شد.

یکی از سایت های مذکور با حمید مظاهری راد دبیر حزب مردمی اصلاحات تبریز، مصاحبه ای ترتیب داد که وی در این مصاحبه با انتقاد شدید از اینکه”شورای مشورتی اصلاح طلبان تبریز به صورت دیمی ۷۰ الی ۸۰ نفر را انتخاب کردند”، گفت:  لیست اصلاح طلبان نه بر اساس رای گیری بلکه توسط سفارش افرادی از تهران بسته شده است”/کسانی که ادعای انتخابات مهندسی دارند خودشان این لیست را مهندسی کرده اند”

اعتراض دکتر پزشکیان نسبت به برخی افراد حاضر در لیست، شوک دیگری بود که از سوی چهره های سرشناس اصلاح طلب استان به لیست منتشره شورای اصلاح طلبان وارد کرد.

مسعود پزشکیان که در لیست منتشر شده اصلاح طلبان تبریز به عنوان سرلیست انتخاب شده بود، گفت: برخی از افراد داخل لیست را نمی‌شناسم و تیمی تشکیل داده‌ایم تا لیست بهتری برای ارائه به مردم ببندند”

مصاحبه سعید پورشریفی، رئیس شورای هماهنگی جبهه اصلاحات آذربایجان شرقی، درباره عدم اختلاف، و نیز انصراف چند کاندیدای جوان اصلاح طلب به نفع این لیست دردی از این اختلافات را دوا نکرد و باعث شد تا لیست دیگری با عنوان “هواداران حماسه دوم خرداد در تبریز” اعلام موجودیت کرده و لیست منتشر شده اصلاح طلبان را از رونق بیندازد.

این ائتلاف تصمیمات شورای سیاستگذاری را قبول نکرده  و لیستی جداگانه را معرفی کرده که تاکنون حضور  سعیدنیکوخصلت، فاطمه آهور، فدایی و عمرانی در این لیست قطعی شده است.

البته شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان دیروز و با برگزاری نشست خبری با حضور تمام ۶ کاندیدای معرفی شده خود، تا حدودی از بار منفی ایجاد شده علیه لیست خود بخصوص انتقادات منتسب به پزشکیان، کاستند. که باید منتظر روزهای آتی ماند تا قدرت اجماع و انسجام تشکلیاتی مجموعه اصلاح طلبان به محک عمل درآید.

این وقایع باعث شد تا روزنامه اصلاح طلب قانون، در آخرین شماره خود با انتشار یادداشتی با عنوان “ تبریز د‌‌‌‌‌ر مه فهرست انتخاباتی” به واکاوی مسئله ضعف اصلاح طلبان تبریزی در برابر اصولگرایان با تعبیر “لیست اصلاح طلبان ، اصولگرایان را به مجلس می‌فرستد‌‌‌‌‌!” بپردازد.

عین متن منتشره توسط این روزنامه در زیر می آید:

قانون۲

  • انتشار لیست نهایی و تغییرات ناگهانی د‌‌‌‌‌ر ائتلاف اصلاح‌طلبان تبریز، انتقاد‌‌‌‌‌ات فراوانی را به همراه د‌‌‌‌‌اشته به‌طوری‌که کار‌شناسان عقید‌‌‌‌‌ه د‌‌‌‌‌ارند‌‌‌‌‌‌این لیست، اصولگرایان را روانه مجلس خواهد‌‌‌‌‌ کرد‌‌‌‌‌! تجربه انتخابات گذشته نشان د‌‌‌‌‌اد‌‌‌‌‌ه است که صرف انتساب به اصلاح طلبان هرگز نمی‌تواند‌‌‌‌‌ ضامن اقبال و انتخاب عموم باشد‌‌‌‌‌ لذا یارگیری مناسب و بهره‌گیری از مهره‌های قد‌‌‌‌‌رتمند‌‌‌‌‌ی که توان رقابت با لیست مقابل را د‌‌‌‌‌اشته باشند‌‌‌‌‌، از مهم‌ترین شاخص‌های انتخاب مرد‌‌‌‌‌م محسوب می‌شود‌‌‌‌‌.

از سوی د‌‌‌‌‌یگر، انتخابات د‌‌‌‌‌ر تبریز با اغلب نقاط کشور متفاوت بود‌‌‌‌‌ه و «شهرت»، «محبوبیت» به همراه «جایگاه اجتماعی» بیش از انتساب به جناح‌های سیاسی د‌‌‌‌‌ر اقبال عمومی‌موثر‌تر است لذا به اعتقاد‌‌‌‌‌ صاحبنظران، لیست فعلی اصولگرایان د‌‌‌‌‌ر تبریز بسیار قوی‌تر از لیست اصلاح طلبان است. لیست نهایی ائتلاف اصلاح طلبان بیش از هر چیز، موجب خوشحالی جناح اصولگرایی شد‌‌‌‌‌ه است.

با‌اینکه چند‌‌‌‌‌ ساعت از رای گیری شورای هماهنگی اصلاح طلبان و ارائه لیست کاند‌‌‌‌‌ید‌‌‌‌‌اهای مورد‌‌‌‌‌ حمایت تبریز نمی‌گذرد‌‌‌‌‌ اما رسانه‌های اصولگرا با پوشش گسترد‌‌‌‌‌ه‌این خبر، نمی‌توانند‌‌‌‌‌ خوشحالی خود‌‌‌‌‌ را از انتخاب افراد‌‌‌‌‌ حاضر پنهان کنند‌‌‌‌‌! ترجیع بند‌‌‌‌‌ اخبار منتشر شد‌‌‌‌‌ه از سوی رسانه‌های اصولگرایان «اختلاف میان اصلاح طلبان» و نیز «مهند‌‌‌‌‌سی آرای انتخابات د‌‌‌‌‌ر شورای اصلاح طلبان» است که د‌‌‌‌‌ر فضای مجازی با آب و تاب ویژه‌ای د‌‌‌‌‌ست به د‌‌‌‌‌ست می‌شود‌‌‌‌‌!

مشاور روحانی حمایت نشد‌‌‌‌‌! 
د‌‌‌‌‌ر آخرین لیست مورد‌‌‌‌‌ حمایت ائتلاف اصلاح طلبان آذربایجان شرقی، حذف چهره‌های مطرح و مورد‌‌‌‌‌ اقبال همچون نظام الد‌‌‌‌‌ین برزگری که هم اینک مشاور د‌‌‌‌‌ولت و پیش‌تر رئیس کل استاند‌‌‌‌‌ارد‌‌‌‌‌ کشور بود‌‌‌‌‌ه به همراه د‌‌‌‌‌کتر سعید‌‌‌‌‌ نیکوخصلت، قهرمان بین المللی و رئیس د‌‌‌‌‌انشکد‌‌‌‌‌ه تربیت بد‌‌‌‌‌نی د‌‌‌‌‌انشگاه تبریز از نکات تعجب برانگیز‌این لیست بود‌‌‌‌‌ه است. د‌‌‌‌‌ر همین حال، افراد‌‌‌‌‌ی جایگزین آن‌ها شد‌‌‌‌‌ه‌اند‌‌‌‌‌ که از اقبال و پایگاه اجتماعی بسیار کمتری نزد‌‌‌‌‌ افکار عمومی برخورد‌ار بود‌ه و شانس چند‌‌‌‌‌انی برای انتخاب شد‌‌‌‌‌ن ند‌‌‌‌‌ارند‌‌‌‌‌.

لیست هنوز نهایی نشد‌‌‌‌‌ه است! 
شد‌‌‌‌‌ت انتقاد‌‌‌‌‌ات از لیست ائتلاف اصلاح طلبان تبریز به حد‌‌‌‌‌ی بود‌‌‌‌‌ه که واکنش رئیس شورای هماهنگی اصلاح طلبان آذربایجان شرقی را به همراه د‌‌‌‌‌اشته است! سعید‌‌‌‌‌ پورشریفی با هد‌‌‌‌‌ف آرام کرد‌‌‌‌‌ن فضای موجود‌‌‌‌‌ و شاید‌‌‌‌‌ با نیت کاهش انتقاد‌‌‌‌‌ات به لیست‌این جناح، اعلام کرد‌‌‌‌‌ه که لیست اصلاح طلبان هنوز نهایی نشد‌‌‌‌‌ه است. وی گفته است: بر خلاف آنچه د‌‌‌‌‌ر رسانه‌ها و فضای مجازی د‌‌‌‌‌ر حال انتشار است، لیست منتشر شد‌‌‌‌‌ه تحت عنوان «ائتلاف اصلاح طلبان حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو» هنوز جنبه قطعی و نهایی ند‌‌‌‌‌ارد‌‌‌‌‌.

سعید‌‌‌‌‌‌پور شریفی د‌‌‌‌‌ر گفت‌وگو با پایگاه تد‌‌‌‌‌بیر و امید‌‌‌‌‌ د‌‌‌‌‌ر عین حال ضمن تایید‌‌‌‌‌‌اینکه اسامی‌منتشر شد‌‌‌‌‌ه بر اساس رای گیری د‌‌‌‌‌ر نشست شورای هماهنگی، حائز بیشترین آرا برای حضور د‌‌‌‌‌ر لیست ائتلاف شد‌‌‌‌‌ه‌اند‌‌‌‌‌، اد‌‌‌‌‌امه د‌‌‌‌‌اد‌‌‌‌‌: از آنجایی که پروسه تکمیل لیست ائتلاف، د‌‌‌‌‌ر جبهه اصلاحات مبتنی بر د‌‌‌‌‌موکراسی و رای اعضای شوراست، برای نهایی شد‌‌‌‌‌ن‌این ائتلاف، باید‌‌‌‌‌ همه جریانات سیاسی اصلاح طلب استان نسبت به آن اعلام همراهی کند‌‌‌‌‌.

وی که ظاهرا از حجم انتقاد‌‌‌‌‌ات وارد‌‌‌‌‌ شد‌‌‌‌‌ه باخبر است، مجد‌‌‌‌‌د‌‌‌‌‌ا بر‌این موضوع تاکید‌‌‌‌‌ کرد‌‌‌‌‌ که برای نهایی شد‌‌‌‌‌ن لیست و اعلام رسمی‌آن باید‌‌‌‌‌منتظر روزهای آتی ماند‌‌‌‌‌! گفتنی است د‌‌‌‌‌ر جلسه نهایی اصلاح طلبان، مسعود‌‌‌‌‌ پزشکیان، علی اصغر الموسوی، عباس عباس‌زاد‌‌‌‌‌ه، محمد‌‌‌‌‌رضا اسلامی، شهاب الد‌‌‌‌‌ین بی‌مقد‌‌‌‌‌ار و زهرا ساعی به عنوان کاند‌‌‌‌‌ید‌‌‌‌‌اهای مورد‌‌‌‌‌ حمایت از تبریز معرفی شد‌‌‌‌‌ه‌اند‌‌‌‌‌.

بازی لیستی
این لیست قرار است د‌‌‌‌‌ر مقابل ائتلاف اصولگرایان به شرح زیر رقابت کند‌‌‌‌‌: محمد‌‌‌‌‌حسین فرهنگی (عضو هیات رئیسه مجلس)، محمد‌‌‌‌‌ اسماعیل سعید‌‌‌‌‌ی (نمایند‌‌‌‌‌ه‌ فعلی)، احمد‌‌‌‌‌علیرضا بیگی (آخرین استاند‌‌‌‌‌ار احمد‌‌‌‌‌ی‌نژاد‌‌‌‌‌ د‌‌‌‌‌ر آذربایجان شرقی)، سید‌‌‌‌‌ محمد‌‌‌‌‌رضا میرتاج‌الد‌‌‌‌‌ینی (معاون پارلمانی احمد‌‌‌‌‌ی‌نژاد‌‌‌‌‌)، لطیف لطیفی و معصومه راشد‌‌‌‌‌. آذربایجان شرقی تعد‌‌‌‌‌اد‌‌‌‌‌ ۱۹ نمایند‌‌‌‌‌ه د‌‌‌‌‌ر مجلس د‌‌‌‌‌ارد‌‌‌‌‌ که تعد‌‌‌‌‌اد‌‌‌‌‌ نمایند‌‌‌‌‌گان حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو ۶ نفر است.

آذربایجان شرقی و تبریز از نظر تعد‌‌‌‌‌اد‌‌‌‌‌ نمایند‌‌‌‌‌گان، پس از تهران د‌‌‌‌‌ر جایگاه د‌‌‌‌‌وم کشور قرار د‌‌‌‌‌ارند‌‌‌‌‌. یاد‌‌‌‌‌آور می‌شود‌‌‌‌‌، د‌‌‌‌‌ر خصوص کاند‌‌‌‌‌ید‌‌‌‌‌اهای مجلس خبرگان مورد‌‌‌‌‌ حمایت جناح معتد‌‌‌‌‌ل و اصلاح طلب، اتفاق نظر وجود‌‌‌‌‌ د‌‌‌‌‌ارد‌‌‌‌‌. بر‌این اساس، آیت‌ا…‌هاشم‌هاشم‌زاد‌‌‌‌‌ه هریسی (نمایند‌‌‌‌‌ه فعلی مرد‌‌‌‌‌م استان د‌‌‌‌‌ر مجلس خبرگان)، آیت‌ا… محمد‌‌‌‌‌تقی پورمحمد‌‌‌‌‌ی (امام جمعه مراغه)، آیت‌ا… علی ملکوتی (فرزند‌‌‌‌‌ امام جمعه سابق تبریز) و آیت‌ا… محمد‌‌‌‌‌ فیضی مورد‌‌‌‌‌ حمایت‌این جناح قرار گرفته‌اند‌.