رقابتهای تبریز به دور دوم کشید

پزشکیان و بیگی راهی بهارستان شدند/ نتایج نهایی انتخابات مجلس در حوزه تبریز، آذرشهر و اسکو اعلام شد +اسامی و تعداد آراء راه یافتگان به مرحله دوم

عدم موفقیت نفرات شاخصی چون نوین، قره سید، آجودان زاده، نیکوخصلت، برزگری و دو عضو جامانده لیست اصولگرایان یعنی راشد و لطیفی در راه یابی به مرحله دوم انتخابات از نکات بسیار جالب این رقابتها می باشد.

image_pdfimage_print

نتایج قطعی انتخابات مجلس دهم در حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو مشخص شد.

به گزارش اعتدال آذربایجان(اعتدال پرس) ، رییس ستاد انتخابات استان آذربایجان شرقی نتایج قطعی انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تبریز، اسکو و آذرشهر را اعلام کرد.

دکتر سعید شبستری گفت: در این حوزه انتخابیه جمع آرای ماخوذه ۷۵۹ هزار و ۲۶۶ رای و آرای صحیح ۷۲۰ هزار و ۴۲۲ رای بوده است.پزشکیان بیگی

وی افزود: بر اساس شمارش آرا، آقایان مسعود پزشکیان ( لیست اصلاح طلبان ) با ۲۶۱ هزار و ۶۰۵ رای و احمد علیرضابیگی ( لیست اصولگرایان ) با ۲۳۵ هزار و ۳۱۴ رای حایز اکثریت آرا شده و در دور اول به مجلس شورای اسلامی راه یافتند.

شبستری خاطرنشان کرد: هشت نفر از کاندیداها نیز در دور دوم رقابت خواهند کرد تا تکلیف چهار کرسی باقی‌مانده این حوزه در این دور مشخص شود.

۴ اصلاح طلب ۳ اصولگرا و ۱ کاندیدای مستقل در دور دوم حوزه انتخابیه تبریز ،اسکو و آذرشهر رقابت خواهند کرد به گفته وی، آقایان و خانم‌ها به ترتیب:

۱- محمدحسین فرهنگی(اصولگرا) با ۱۴۳ هزار و ۲۹۰ رای،

۲- زهرا ساعی(اصلاح طلب) با ۱۱۴ هزار و ۲۶۳ رای،

۳- علیرضا منادی(مستقل) با ۱۱۳ هزار و ۵۶۵ رای،

۴- محمداسماعیل سعیدی(اصولگرا) با ۱۰۵ هزار و ۳۶۷ رای،

۵- میرعلی‌اصغر الموسوی(اصلاح طلب) با ۱۰۲ هزار و ۱۷۹ رای،

۶- سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی(اصولگرا) با ۹۸ هزار و ۵۰۰ رای،

۷- شهاب‌الدین بیمقدار(اصلاح طلب) با ۹۶ هزار و ۲۳۱ رای

۸- عباس عباس‌زاده(اصلاح طلب) با ۸۸ هزار و ۸۱۷ رای

به دور دوم راه یافتند.

عدم موفقیت نفرات شاخصی چون نوین، قره سید، آجودان زاده، نیکوخصلت، برزگری و دو عضو جامانده لیست اصولگرایان یعنی معصومه راشد و لطیف لطیفی در راه یابی به مرحله دوم انتخابات از نکات بسیار جالب این رقابتها می باشد.

گزارش اعتدال پرس حاکی است، اعلام لیست فوق با چالش های متعددی همراه شد بطوریکه چندین بار این لیست تکذیب و از سوی برخی رسانه ها با اسامی متفاوت منتشر شد که در نهایت صحت لیست فوق که قبلا از طریق کانال لگرام این پایگاه خبری اطلاع رسانی شده بود، رسما تایید و اعلام شد.

 

انتهای خبر