اعضای هیات مدیره بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان منصوب شدند + اسامی

در جلسه هیات امنای بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، اعضای هیات مدیره این بنیاد انتخاب شدند.

image_pdfimage_print
در جلسه اخیر هیات امنای بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی رئیس هیئت امناء این بنیاد برگزار شد، اعضای هیات مدیره و بازرسان این بنیاد انتخاب شدند.

اعضای هیات امنای بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی منصوب شدند.+ اسامی به گزارش اعتدال آذربایجان(اعتدال پرس)، علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشستی با اعضای هیات امنای بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان گفت: رئیس جمهور در سفری که به آذربایجان داشتند بر اساس خواسته اهالی فرهنگ و ادب آذربایجان بر تاسیس این بنیاد که بر زبان آذری و مانایی آن توجه دارد، تاکید داشتند.

وی افزود: براین اساس بر آن شدیم تا با تاسیس این بنیاد که صرفا نامش هم فرهنگستان زبان آذری نباشد ولی پرداختن به این زبان نیز در آن ملحوظ باشد، به این خواسته اهالی فرهنگ و ادب جامه عمل بپوشانیم.

جنتی ادامه داد: برای تاسیس این بنیاد به تدوین اساسنامه ای پرداخته شد و در آن استان های آذری زبان شامل آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل و زنجان مورد توجه قرارگرفت و در هیات رسیدگی به مراکز و موسسه های فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز به تصویب رسید.

بنابر این گزارش، در این جلسه بر اساس انتخاب و رای اعضای هیات امنای بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان اعضای هیات مدیره و بازرسان آن انتخاب شدند.

براین اساس، عباس قدیری قیداری استاد دانشگاه تبریز، عباس خورشیدی فرماندار سابق تبریز و رجب ایزدی استاد علوم سیاسی دانشگاه تبریز به عنوان اعضای هیات مدیره و هوشنگ عطاپور به عنوان بازرس انتخاب شدند.

علی نواداد معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری آذربایجان شرقی و اکبر تقی زاده مدیرکل سابق میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی به عنوان اعضای علی البدل این بنیاد انتخاب شدند.

همچنین محمود رنجبر مدیر ایرانشناسی آذربایجان شرقی به عنوان بازرس علی البدل این بنیاد انتخاب شد، همچنین جمشید انصاری استاندار استان زنجان به عنوان نایب رییس هیات امنای بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان و علی اکبر صفی پور مدیر کل اداره فرهنگ وارشاد اسلامی آذربایجان شرقی به عنوان دبیرهیات امنای بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان انتخاب شدند.

 

انتهای خبر