اولین زلزله مدیریتی در استان با پایان انتخابات مجلس

مدیرعامل شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌شرقی تغییر کرد/ نیرومند جایگزین عسگری شد

عسگری که از جمله مدیران بجا مانده از دولت احمدی نژاد است هموراه مورد انتقاد بخشی از حامیان دولت روحانی و اصلاح طلبان استان بود.

image_pdfimage_print

سید مرتضی نیرومند به عنوان مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌شرقی معرفی شد.

به گزارش اعتدال آذربایجان(اعتدال پرس)، با برکناری محمدعلی عسگری از پست مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌شرقی، سیدمرتضی نیرومنداسکویی به عنوان مدیرعامل جدید شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌شرقی معرفی شد.

سید مرتضی نیرومنداسکویی متولد ۱۳۵۹ و فوق لیسانس رشته معدن بوده و در کارنامه خود قائم مقام صنعت و امور معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی مدیرکل زمین شناسی و اکتشافات معدنی شمال غرب کشور را دارد.

نیرومند که از مدیران موفق و پرتلاش در حوزه صنعت و معدن در زمان مدیریت در سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی می باشد و پیش از آن نیز در اداره کل زمین شناسی و اکتشافات معدنی شمال غرب کشور تجارب زیادی داشته است.

عسگری که از جمله مدیران بجا مانده از دولت احمدی نژاد است هموراه مورد انتقاد بخشی از حامیان دولت روحانی و اصلاح طلبان استان بود. وی در طول دوران مدیریت خود با ایجاد حلقه بسته و انحصاری در حوزه رسانه، تعاملات رسانه ای محدودی با رسانه ها داشت که امید است در مدیریت جدید این سازمان، شاهد گسترش ارتباطات رسانه ای با تمام رسانه های فعال استان باشیم.

براساس این گزارش در حال حاضر در شهرک‌های صنعتی استان ۲ هزار و ۱۹۲ واحد در حال فعالیت هستند و تا به امروز ۷ هزار و ۶۱۴ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده و ۵۳ هزار و ۳۶۸ نفر در شهرک‌های صنعتی اشتغال دارند.

۶۹۸ واحد صنعتی با ظرفیت یک تا ۴۹ درصد، ۶۹۱ واحد صنعتی با ظرفیت ۵۰ تا ۷۰ درصد و ۴۲۹ واحد صنعتی با ظرفیت ۷۱ تا ۱۰۰ درصد در شهرک‌های صنعتی استان فعالیت می‌کنند.

در حال حاضر ۳۷۴ واحد صنعتی در شهرک‌های صنعتی استان غیر فعال گزارش شده که  ۶ واحد تولیدی به علت قدیمی بودن ماشین‌آلات، ۸۷ واحد تولیدی به علت فقدان بازار، ۱۹ واحد تولیدی به علت نبود مواد اولیه، ۲۰۶ واحد صنعتی به علت کمبود نقدینگی و ۵۶ واحد تولیدی به علت اختلاف شرکا تعطیل شده‌اند.

استان آذربایجان‌شرقی ۵۳ شهرک صنعتی و ناحیه صنعتی مصوب در استان دارد که واگذاری زمین در ۴۴ شهرک صنعتی انجام شده و گفته شده تا طی دو سال ۹ شهرک صنعتی جدید راه‌اندازی می‌شود.

انتهای خبر