واکنش رسانه های خبری مرند به بیانیه منتسب به فرماندار مرند/ از خوشحالی اهالی چندین روستا تا ناراحتی شدید فرماندار!

فضای داغ انتخابات در شهرستان مرند و جلفا باعث شده تا پای مسئولین ارشد شهرستان را هم به مجادلات انتخاباتی کشیده شود.

مرند

به گزارش اعتدال آذربایجان(اعتدال پرس) در پی بیانیه اعتراض آمیز فرماندار ویژه شهرستان مرند در خصوص جشن افتتاح کارگاه پروژه ی آب رسانی به دشت هرزندات و یکانات که از دست آوردهای دکتر حسن نژاد- نماینده فعلی این شهرستان و یکی از راه یافتگان به دور دوم انتخابات این حوزه- بوده و به صورت خود جوش توسط اهالی این منطقه ترتیب داده شده بود، رسانه های خبری شهر مرند با انتشار گزارشات مختلف نسبت به این اقدام فرماندار واکنش نشان دادند.

این رسانه ها با درج مطالب چون :

” * چه کسانی دل مردم هرزندات را شکستند؟؟!

مردم هرزندات و یکانات ظهر دوشنبه ۱۷ اسفند در یک حرکت خود جوش و همزمان با افتتاح کارگاه پمپاژ آّب ارس به منطقه هرزندات ( روستای پیر اسحاق) دور هم جمع شده و ضمن شکرگذاری بر محضر خداوند متعال بر اتحاد و صمیمت خود تاکید کردند.

* اندر حکایات دشت های تشنه مرند و جلفا و انتقال آب ارس / از خوشحالی اهالی چندین روستا تا ناراحتی شدید فرماندار مرند !

بنر هایی که در این خصوص در مسیر و همچین روستای پیراسحاق نصب شده بود، دیشب از بیخ بریده شدند. این مردم زحمت کش و مومن بسیار گلایه مند هستند از کسانی که چشم دیدن این جشن و شادمانی را ندارند.

* از واکنش مردم تا ناراحتی روستائیان از حرف های فرماندار مرند
جشن و گردهمایی خود جوش و محلی دهها نفره اهالی یک دهستان در شهرستان مرند موجب واکنش فرماندار مرند گردید…. ”  به این اقدام فرماندار اعتراض کردند که در زیر عین خبر یکی از همین  پایگاههای خبری می آید:

بیانیه

 

گردهمایی خودجوش روستاییان و واکنش فرماندار مرند!
ظهر دوشنبه ۱۷ اسفندماه اهالی دهستانهای هرزندات و یکانات شهرستان مرند به شکرانه راه اندازی و تجهیز کارگاه عمرانی مربوط به فاز سوم انتقال آب ارس به مرند در مسجد روستای پیراسحاق گردهم آمدند.
تصاویر و اخبار این حرکت خودجوش که بدون حضور مسئولین برگزار شد موجب گردید که فرماندار مرند دست به قلم شوند و بیانه ای در فضای مجازی منتشر کند که به شرح زیر است:

✍ باسلام و احترام
همانگونه که قبلا در مصاحبه با رسانه های جمعی در هنگام بازدید از پروژه بیان کرده بودم جهت تنویر افکار عمومی و همشهریان عزیز اعلام می دارم:

پروژه آب رسانی به دشت هرزندات و یکانات یک پروژه ملی وبسیار فاخر استان می باشد که باهمت دولت تدبیر وامید در سالجاری باجدیت بیشتر در سه فاز درحال اجرا می باشد هرچند این پروژه از سنوات بسیار دور شروع شده ولی آنچه کاملا مشهود است تحرک بسیار جدی در این پروژه در سال جاری است که در سه قطعه در حال اجرا است قطعه اول توسط شرکت سکال آذر با مبلغ ۱۰۳میلیارد تومان به طول ۱۷کیلومتر قطعه دوم توسط قرارگاه خاتم الانبیاء به طول ۸کیلومتر به مبلغ ۸۷ میلیارد تومان وقطعه سوم توسط شرکت عطارودان به مبلغ ۷۸میلیارد تومان .

شایان ذکر است علیرغم اینکه قطعه اول پروژه تقریبا از اول آبانماه وقطعه دوم از دیماه شروع شده است ولی برای هیچ کدام کلنگ زنی صورت نگرفته است وصرفا از پروژه توسط مسئولین ونماینده محترم واصحاب رسانه بازدید بعمل آمده بود.باقاطعیت اعلام می کنم در اجرای این پروژه همه وهمه اعم از مسئولین کشوری، استانی وشهرستانی زحمت کشیده اند واز ته دل آرزوی اتمام هرچه سریعتراین پروژه را دارند.

اما جای تعجب دارد که یهویی با تبلیغات گسترده بدون اینکه دولت که متولی اصلی پروژه است در جریان باشد اقدام به برگزاری مراسمی تحت عنوان افتتاح کارگاه خط انتقال آب آنهم در قطعه سوم می کنند !!!!!

آیا جای تعجب ندارد مگر پروژه توسط اهالی یک روستای کم جمعیت در حال اجرا است که آنها متولی مراسم باشند بدون اینکه متولی اصلی طرح که همانا آب منطقه ای است یا نماینده عالی دولت در منطقه که تامین کننده اصلی منابع مالی پروژه است اقدام به برگزاری مراسم افتتاح کارگاه!!!! نمایند.

✔️ یقینا اهالی شریف وفهیم منطقه یکانات وهرزندات ومردم فهیم وبا فرهنگ وشریف مرند صاحبان اصلی این پروژه هستند اما سوال این است چرا این جشن باشکوه را به یک منطقه محدود می کنیم ؟ چرا مسئولین وزحمتکشان این پروژه غایبان این مراسم هستند؟ در کجای دنیا مرسوم هست که پروژه دولتی را هئیت امنای یک مسجد تولگری نماید؟ ودهها سوال دیگر که مجال دیگر می خواهد.جهت مزید آگاهی اعلام می دارد محل تامین اعتبار این پروژه صندوق توسعه ملی است که مطابق مجوز مقام معظم رهبری جهت مهار آبهای مرزی برداشت وهزینه می شود وصرفا محدود به مهار آبهای مرزی در محدوده ارس نمی باشد بلکه شامل کل کشور می شود.
? و اینک:
چند سوال از جناب فرماندار:
۱⃣ گردهمایی خودجوش این روستاییان چرا کام آقایان را تلخ کرده است؟
۲⃣ مردم عملا شاهد عملیات عمرانی هستند و آیا حق شاد بودن ندارند؟
۳⃣ آیا مردم یک روستا حق برگزاری یک برنامه محلی ندارند؟
۴⃣ این یک مراسم رسمی نبود و هیچ برنامه دیگری جز سخنرانی یک روحانی نداشت. علت گلایه شما چیست؟
۵⃣ آیا در این شهرستان هیچ موضوع دیگری مهمتر از تجمع چند نفر روستایی وجود ندارد؟
❗️ جناب فرماندار لطفا به احترام این روستاییان مطلب خود را بازنگری فرمایید.

منبع: سایت پیام مرند
—————————————————————————————————–

* گفتنی است در محافل خبری مرند ، فرماندار شهرستان مرند و برخی مسئولین متهم به جنبداری از شافعی کاندیدای مورد حمایت دولت و بخشی از اصلاح طلبان در این انتخابات هست که موجب تشدید برخی تنش های انتخاباتی در این خصوص شده است.