۳۴ کشته و ۱۲۵ زخمی در انفجار آنکارا/ افزایش شمار قربانیان انفجار تروریستی دیروز در ترکیه

بر اساس آخرین آمار اعلام شده، در انفجار دیروز آنکارا، ۳۴ نفر جان باختند و ۱۲۵ نفر زخمی شده اند.
34 کشته و 125 زخمی  در انفجار آنکارا / ممنوعیت پخش تصاویر انفجار/ مسدود شدن مسیرهای منتهی به محل حادثه به گزارش اعتدال آذربایجان(اعتدال پرس)، در انفجاری که دیروز (یکشنبه)، در ساعت ۱۸:۴۵، در میدان “کیزیل آی” اتفاق افتاد، ۳۴ نفر کشته و ۱۲۵ نفر زخمی شدند که حال ۱۹ نفر از مصدومین، وخیم گزارش شده است.

انفجار از زبان شاهدان عینی

انفجار در مکان ایستگاه های اتوبوس و مترو اتفاق افتاده است. به همین دلیل، با وجود اینکه تعطیلات آخر هفته بود، اما مکان حادثه، شلوغ بوده که سبب افزایش شمار قربانیان حادثه شده است. برخی از شاهدان عینی گفته اند که صدای بیش از یک انفجار را شنیده اند، اما این موضوع هنوز تائید نشده است. انفجار به دو اتوبوس موجود در جاده و خانه های اطراف، خسارت وارد کرده است.

شاهدان عینی از نزدیک شدن یک اتومبیل به یک اتوبوس شهرداری و انفجار آن به هنگام قرار گرفتن آن در مجاورت اتوبوس خبر داده اند که این انفجار سبب، مسافران درون اتوبوس، افراد منتظر در ایستگاه، عابرین پیاده و شهروندانی که با خودروی شخصی از مکان حادثه عبور می کردند، مصدوم شدند.

اقدامات بعد از انفجار

بعد از وقوع انفجار، تمام مسیرهای منتهی به میدان “کیزیل آی”، مسدود شدند و محل حادثه با ۳ کمربند امنیتی مجزا، محاصره شد. تعداد زیادی آمبولانس و گروه های آتش نشانی به محل اعزام شدند. مداواهای اولیه بر روی مصدومین، در محل حادثه صورت گرفت و مصدومینی که حالشان وخیم تر بود، به ۱۰ بیمارستان مجاور، منتقل شدند.

بیانیه وزیر امور داخلی ترکیه

بعد از جلسه ای که در مکان استقرار ریاست جمهوری، برگزار شد، “افغان آلا”، وزیر امور داخلی ترکیه، طی یک نشست خبری گفت: کارشناسان، از بررسی های اولیه در مکان حادثه، به این نتیجه رسیده اند که حمله از سوی یک اتومبیل بمب گذاری شده در حال سیر، رخ داده است. بر اساس تحقیق منابع امنیتی، خودروی انتحاری، یک اتومبیل لوکس بوده که مدلش تثبیت شده و ورود و خروج های آن به آنکارا، در حال بررسی است. دوربین های حفاظتی و ترافیکی موجود در محل هم، با دقت تمام در حال بررسی است.

تمام مرخصی ها در بیمارستان ها لغو شده است

در حالی که تمام مرخصی ها در بیمارستان ها لغو شده است، وزارت بهداشت و هلال احمر ترکیه اعلام نموده اند که با کمبود خون مواجه نیستند و دارای ذخایر کافی خون هستند و برای اطلاع رسانی در مورد آخرین وضعیت مصدومین حادثه، یک شماره تلفن ارتباطی برای خانواده های مصدومین اعلام شده است.

ممنوعیت پخش تصاویر انفجار

کمیته اجرایی رادیو و تلویزیون ترکیه، بعد از مدت کوتاهی از وقوع انفجار آنکارا، طی اطلاعیه ای، ممنوعیت پخش تصاویر صحنه های انفجار، در رسانه ها را اعلام نمود. بر اساس اطلاعات رسیده، ممنوعیت در مورد پخش تصاویر لحظه انفجار، اولین لحضات بعد از انفجار و تصاویر مربوط به جنازه ها و مصدومین می باشد.

اتمام کالبدشکافی ۱۳ جسد

کالبدشکافی ۱۳ جنازه از قربانیان حمله آنکارا، در پزشکی قانونی آنکارا به پایان رسیده است. طبق اعلام دادستانی جمهوریت آنکارا، برای کالبدشکافی جان باخته گان حمله انتحاری آنکارا، ۸ دادستان مسئول شده اند.

نزدیکان قربانیان، برای گرفتن اطلاعات از زخمیان و جان باختگان، همچنان در حال انتظار هستند.

اطلاعیه فرمانداری آنکارا

بر اساس اطلاعیه فرمانداری آنکارا، به دلیل ادامه تحقیقات در محل انفجار، در تاریخ ۱۴ مارس(امروز)، تمام مسیرهای منتهی به این مکان مسدود شده و اتومبیل ها حق عبورومرور در این خیابان را نخواهند داشت.