دکتر حسن نژاد نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس: با وام ۱۶۰ میلیون تومانی بازار مسکن از رکود خارج نمی‌شود

نماینده مردم مرند و جلفا با بیان اینکه قدرت خرید مردم کاهش یافته است، ابراز کرد: با وام ۱۶۰ میلیون تومانی آن هم با اقساط بالا بازار مسکن از رکود خارج نمی‌شود و مردم نیز توان پرداخت این مبالغ سنگین را ندارند.

image_pdfimage_print
با وام 160 میلیون تومانی بازار مسکن از رکود خارج نمی‌شود
دکتر حسن نژاد گفت: مردم قدرت خرید ندارند و با وام ۱۶۰ میلیون تومانی بازار مسکن از رکود خارج نمی‌شود.
 اعتدال آذربایجان(اعتدال پرس) محمد حسن نژاد در گفت‌وگو با  آناج با اشاره به رکود حاکم بر بازار مسکن، اظهار داشت: در حال حاضر بخش قابل توجهی از درآمد خانوار صرف تهیه مسکن و پرداخت اجاره بهاء می‌شود و این درحالیست که حقوق ماهیانه کارگران با هزینه‌های جاری زندگی سازگاری ندارد.

وی ادامه داد: باید قبول کرد که مسکن گران است و با درآمد خانوار متناسب نیست لذا لازم است تسهیلات بیشتری صرف تولید مسکن شود تا شرایط عرضه و تقاضا به تعادل برسد.

این نماینده مجلس نهم با بیان اینکه قدرت خرید مردم کاهش یافته است، ابراز کرد: با وام ۱۶۰ میلیون تومانی آن هم با اقساط بالا بازار مسکن از رکود خارج نمی‌شود و مردم نیز توان پرداخت این مبالغ سنگین را ندارند.

وی متذکر شد: مدت اقساط مسکن باید افزایش یابد تا به تبع آن میزان اقساط نیز کاهش یابد، در حال حاضر نرخ سود وام مسکن با تورم سازگاری ندارد و باید میزان آن متناسب با تورم روند نزولی را طی کند.

نماینده مردم مرند و جلفا در پایان با تاکید بر لزوم سرمایه‌گذاری در بخش مسکن، تصریح کرد: تامین مسکن یکی از عوامل تسهیل ازدواج جوانان است و با وام‌های ۱۶۰ میلیونی به سختی زوج‌ها می‌توانند صاحب خانه شوند.

انتهای خبر