بیانیه مینو خالقی، نماینده منتخب رد صلاحیت شده اصفهان /درخواست استاندار از وزیر کشور برای جویا شدن از علت ابطال آرا

نماینده منتخب رد صلاحیت شده اصفهان در بیانیه ای از مسئولان خواست نسبت به شایعات ایجاد شده که بازی با آبروی افراد است، برخورد شود.

بیانیه مینو خالقی، نماینده منتخب رد صلاحیت شده اصفهان /درخواست استاندار از وزیر کشور برای جویا شدن از علت ابطال آرا / شورای هماهنگی جبهه اصلاحات به رییس جمهور نامه نوشت/ از تضییع امانت مردم جلوگیری کنید

 به گزارش اعتدال آذربایجان(اعتدال پرس) به نقل از ایلنا، متن بیانیه مینو خالقی به شرح زیر است:

مردم بزرگوار و شریف ایران

با تبریک ایام مبارک سال جدید و آرزوی خوشبختی و سلامتی برای یکایک آحاد ملت ایران

من به عنوان کاندیدای تایید صلاحیت شده از سوی شورای محترم نگهبان و همچنین منتخب مردم شریف اصفهان در مجلس شورای اسلامی با ۱۹۳۳۹۹ رای صحیح ماخوذه ( بنا بر اعلام رسمی فرمانداری اصفهان و نهادهای نظارتی) که تاکنون هیچ ابلاغی مبنی بر تخلفات تبلیغاتی یا دیگر مواردی در مورد رد صلاحیت دریافت نکرده و پس از شروع تبلیغات انتخاباتی تا کنون هیچ جلسه ای با اعضای محترم شورای نگهبان و هیئت نظارت نداشته ام, به استحضار میرسانم:

شایعات، فضاسازی و بی اخلاقی های بی حد و اندازه ای نسبت به اینجانب روا داشته شده و  مواردی را به اینجانب منتسب کرده اند که هر یک به تنهایی به منزله زیر سوال بردن شخصیت و آبروی یک مسلمان است و بعضا دارای حدود شرعی است و نیازمند برخورد سریع و قوی مسئولان امر و مسئولان انتظامی و قضایی در یک جامعه اسلامی است که به حق بنا به فرموده معصوم صلوات الله علیه حرمت آبروی مسلمان بالاتر از حرمت خانه کعبه قلمداد گشته است.

اینجانب به عنوان منتخب مردم شریف اصفهان که خود را امانتدار این ودیعه بزرگ و حمایت و حراست از آن میدانم و همچنین به عنوان یک شهروند ملتزم به قانون در عین تکذیب تمام واگویه ها علیه اینجانب، از تمام دستگاههای انتظامی و امنیتی کشور خواهشمندم به شدت با شایعات و بی اخلاقی هایی که از سوی نا اهلان با سوء نیت تمام در فضای مجازی و غیر آن نسبت به منتخب مردم شریف اصفهان صورت می گیرد برخورد و از مسئولان امر خواهشمندم به سرعت به چنین اکاذیبی که بعضا از سوی برخی افراد و شبکه های اطلاع رسانیمن غیر حق مطرح میشود و مصداق بارز عناوین مجرمانه تشویش اذهان عمومی، نشر اکاذیب و افتراست برخورد کرده و از آبروی مسلمانان در برابر چنین هجمه هایی در یک جامعه اسلامی که باید الگویی برای دیگر جوامع مسلمان باشد دفاع کنند.

مسلما در این میان مسئله آراء مردم به عنوان حق الناس که مورد تاکید مقام معظم رهبری ( مد ظله العالی) است و حق اینجانب به عنوان شهروندی که با انواع افتراء مورد هجمه واقع شده است، مطرح بوده و دقت نظر مسئولان امر و در نظر گرفتن ادله قطعیه شرعیه و قانونی از نهادهای نظارتی که بنا بر پیکره نظام مقدس اسلامی و قانون اساسی شکل گرفته اند مورد انتظار است.

و العاقبه للمتقین –  مینو خالقی – ۴ فروردین۱۳۹۴

در واکنش به حذف منتخب مردم اصفهان؛

شورای هماهنگی جبهه اصلاحات به رییس جمهور نامه نوشت/ از تضییع امانت مردم جلوگیری کنید

شورای هماهنگی جبهه اصلاحات به رییس جمهور نامه نوشت/ از تضییع امانت مردم جلوگیری کنید

شورای هماهنگی جبهه اصلاحات استان اصفهان با انتشار نامه‌ای خطاب به رئیس جمهور، خواستار ورود وی به مسئله حذف منتخب سوم مردم اصفهان در انتخابات مجلس و حفاظت از رای به صندوق ریخته شده مردم اصفهان شدند.

به گزارش ایلنا، متن این بیانیه که خطاب به حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس جمهور کشورمان صادر شده، به شرح زیر است:

بسمه‌تعالی

جناب آقای دکتر حسن روحانی رئیس محترم و معزز جمهوری اسلامی ایران

با سلام و احترام

در آخرین ساعات کاری سال ۱۳۹۴ و در آستانه تعطیلات نوروزی، شورای محترم نگهبان با ارسال نامه‌ای به وزارت کشور ضمن تائید صحت انتخابات حوزه انتخابیه اصفهان، راه یافتن چهار نفر از منتخبین این حوزه به مجلس شورای اسلامی را مورد تائید قرار داده و در اقدامی عجیب، یکی از منتخبین مردم اصفهان سرکار خانم «مینو خالقی» را در این مرحله رد صلاحیت نمود که این تصمیم موجب ایجاد نگرانی گسترده مردم شریف اصفهان شده است.

با نگاهی به وضعیت روند برگزاری انتخابات در می‌یابیم با رد صلاحیت گسترده داوطلبان اصلاح‌طلب در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، اصلاح‌طلبان اصفهان با نگاهی به ایجاد شور انتخاباتی و افزایش مشارکت سیاسی، از بین داوطلبانی که مورد تائید قطعی هیئت‌های اجرایی، نظارت و همچنین شورای نگهبان قرارگرفته و دارای رویکرد اصلاح‌طلبی و اعتدالگرایانه بودند، لیست پنج نفره‌ای را انتخاب و معرفی کردند که مردم اصفهان با دعوت صورت گرفته و اطمینان از حفاظت از آرا خود که برخاسته از فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر «حق‌الناس و امانت بودن رأی مردم» بود، در این انتخابات حضور فعال و گسترده‌ای داشته و به نامزدهای لیست اصلاح‌طلبان و اعتدال‌گرایان در اصفهان با نام لیست امید، اقبال بالایی نشان دادند؛ به نحوی که از بین پنج منتخب اصفهان، نفرات دوم تا چهارم از لیست امید انتخاب شد و در مورد نفرات پنجم و ششم نیز ابهاماتی وجود داشت که باید مورد رسیدگی قرار می‌گرفت.

اکنون اعلام رد شدن صلاحیت منتخب تائید شده و تعیین تکلیف نماینده پنجم اصفهان در انتخابات میان‌دوره‌ای از سوی شورای نگهبان و همچنین استناد به اظهارات یکی از منتخبان دیگر اصفهان در ردصلاحیت خانم مینو خالقی که برخلاف رویه‌های جاری قضائی و داوری در کشور است، شائبه برخورد حذفی را در اذهان مردم ایجاد می‌کند که بی‌شک زیبنده نظام جمهوری اسلامی ایران نیست.

علاوه بر این مسئله، روال اعلام شده از سوی سخنگوی این شورا در خصوص انتخاب نفر جایگزین از طریق انتخابات میان‌دوره‌ای نیز با توجه به اعمال این حذف قبل از تائید نهایی انتخابات، روالی متفاوت با موارد مشابه ادوار مختلف انتخابات گذشته مجلس است.

اینک شورای هماهنگی اصلاح‌طلبان اصفهان از طرف جمعیت گسترده اصلاح‌طلبان و مردم علاقمند اصفهان، ضمن اعتراض به اقدام انجام شده تقاضای رسیدگی و جلوگیری از دلسردی و بی تفاوتی مردم و تضییع حق سومین منتخب مردم اصفهان و تعیین تکلیف هر دو مورداعلام شده از سوی سخنگوی هیات مرکزی نظارت شورای نگهبان را داریم.

خواهشمند است بر اساس مسئولیت قانونی خود در دفاع از حقوق اساسی مردم دستور لازم را صادر و از تضییع امانت مردم جلوگیری فرمایید.

شورای هماهنگی جبهه اصلاحات استان اصفهان – ۴ فروردین ۱۳۹۵

استاندار اصفهان خبر داد؛

پیگیری موضوع رد صلاحیت نماینده منتخب اصفهان

مینو+خالقی

استاندار اصفهان از ستاد انتخابات کشور برای موضوع رد صلاحیت نماینده منتخب این شهر خبر داد.

 رسول زرگرپور در نشست خبری اظهار داشت: شورای نگهبان صحت انتخابات نامزدهای اول تا پنجم را تایید کرد اما انتخابات نامزد سوم را باطل اعلام کرد.

او با بیان اینکه منتخب سوم اصفهان پاسخ خود را به ستاد انتخابات داده است، افزود:  نامه شورای نگهبان مبنی بر رد صلاحیت منتخب سوم اصفهان ۲۹ اسفند به استانداری رسیده که برای حل این موضوع در تعطیلات نوروز  با وزیرکشور نیز صحبت کردم.

زرگرپور با توضیح این مسئله که دلیل ردصلاحیت توسط اعلام نشده است، خاطرنشان کرد: از طریق ستاد انتخابات موضوع پیگیری می شود و درصورت به نتیجه نرسیدن اعتراض منتخب سوم، نفر ششم جایگزین می شود. ضمن اینکه در نامه شورای نگهبان به برگزاری انتخابات میان دوره ای برای تعیین جایگزین اشاره شده است