آمار گردشگران نوروزی آذربایجان‌شرقی امسال کاهش یافت

پیش‌بینی افزایش آمار گردشگران نوروزی در دور دوم سفرها به آذربایجان‌شرقی به گزارش اعتدال آذربایجان(اعتدال پرس)به نقل از فارس، محمدصادق پورمهدی در بازدید از محل برپایی بزرگ‌ترین ایستگاه ایمنی و سلامت مسافران نوروزی هلال احمر در شمال‌غرب کشور واقع در پارک ائل‌گلی تبریز اظهار داشت: امسال جمعیت هلال احمر در پایگاه‌های جاده‌ای و در مبادی ورودی شهرها با برپایی چادر در خدمت مسافران نوروزی است.

پیش‌بینی افزایش آمار گردشگران نوروزی در دور دوم سفرها

معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه آمار مهمانان نوروزی در سال‌جاری به دلیل شرایط آب و هوایی نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته، گفت: پیش‌بینی می‌شود این رقم در دور دوم سفرهای نوروزی افزایش یابد.

پورمهدی گفت: دستگاه‌های خدمت‌رسان در این ایام به بهترین نحو ممکن نسبت به ارائه خدمات به مهمانان و هموطنان تلاش می‌کنند.

وی ادامه داد: جمعیت هلال احمر استان نیز همپای دیگر دستگاه‌ها در ارائه خدمات مختلف به گردشگران فعالیت می‌کند و در سال‌جاری با برنامه‌های جدید برای سلامت مردم و پیشگیری از مشکلات اقدام کرده است.

پورمهدی با اشاره به برپایی چادرهای جمعیت هلال احمر در سطح استان گفت: در این چادرها فشار و قند خون گردشگران نوروزی کنترل می‌شود.

وی افزود: در بحث سفرهای نوروزی ایجاد امنیت بین جاده‌ای برای هموطنان و مسافران حائز اهمیت بوده و دستگاه‌های دخیل در سفرهای نوروزی در راستای تامین رفاه مسافران، تمام امکانات خود را به کار گرفته‌اند.

سرپرست جمعیت هلال احمر آذربایجان‌شرقی نیز گفت: هلال احمر استان امسال در ۷۱ پایگاه، پست‌های امداد و نجات و چادر و ایستگاه جوانان با بیش از یک هزار و ۲۰۰ نفر نجاتگر و اعضای جوانان و پرسنل به مسافران نوروزی ارائه خدمت می‌کند.

سعید کنعانی ادامه داد: ۲۶ پایگاه ثابت امداد و نجات در طول سال به مسافران خدمات می‌دهند که در ایام اجرای طرح نوروزی امسال نیز ۱۴ پایگاه سیار و موقت به این مجموعه افزوده می‌شود.

وی اظهار داشت: ۳۱ ایستگاه راهنمای نوروزی توسط معاونت جوانان هلال احمر استان در مبادی اصلی و ورودی شهرها و محل‌های پرتردد برپا می‌شود که در کنار آن ۱۴ دستگاه خیمه نماز نیز برپاست.

کنعانی با اشاره به ایجاد کمپین نه به تصادفات در کشور افزود: امیدواریم در ایام نوروز امسال شاهد کاهش حوادث و سوانح جاده‌ای باشیم.

وی ادامه داد: معاونت جوانان هلال احمر استان امسال علاوه بر مبادی ورودی شهرها در ۳ نقطه پر تردد و مسافر پذیر کلانشهر تبریز «لاله پارک و ائل‌گلی و بازار تاریخی و مسقف» به صورت ویژه اقدام به برپایی  چادر ایمنی و سلامت مسافران نوروزی کرده است.

سرپرست جمعیت هلال احمر استان با اشاره به استقبال گسترده مسافران از ایستگاه ائل‌گلی تبریز تصریح کرد: با همکاری شهرداری کلانشهر تبریز امسال  ایستگاه ائل‌گلی تبریز با استفاده از سازه و ابتکار و نوآوری هنرمندان در ورودی ائل‌گلی مشرف به پارکینگ مسافران راه اندازی و برنامه‌های متنوعی از قبیل جنگ و اتوبوس شادی و تئاتر مجسمه با هدف ترویج فرهنگ کاهش حوادث جاده‌ای تا پایان طرح نوروزی در این ایستگاه اجرا خواهد شد.