خبر تکمیلی: بارش سنگین برف، تبریز و چند شهر استان را غافلگیر کرد/ از تعطیلی مدارس شهری تا خسارت سنگین به درختان در سطح شهر تبریز/ ارتش به کمک شهرداری آمد

خسارت برف سنگین بهاره به درختان سطح شهر/ تبریزی‌ها درخت‌ها را بتکانید
به علت بارش برف کلیه مقاطع تحصیلی شهرستان های تبریز، بستان آباد، هریس، مهربان،ورزقان، خاروانا و خواجه تعطیل اعلام شد.

به گزارش اعتدال آذربایجان (اعتدال پرس)، به دنبال بارش برف و کولاک شدید اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی طی اطلاعیه ای مدارس پیش دبستانی و ابتدایی را در شهرستان های ورزقان و خاروانا تعطیل اعلام کرد و سایر مقاطع تحصیلی روستایی و شهری در این منطقه با یک ساعت تاخیر شروع شد.

مدارس پیش دبستانی و ابتدایی شهری و روستایی نواحی پنج گانه تبریز نیز تعطیل اعلام شد.

بارش شدید برف کلیه مقاطع تحصیلی شهرستان های هریس، مهربان و خواجه را تعطیل کرد. در شهرستان بستان آباد نیز مدارس با یک ساعت تاخیر شروع شد.

گفتنی است، در پی بارش سنگین برف که از اواخر دیشب در تبریز و چند شهر استان آغاز شده است، غافلگیری و اهمال مسئولان شهرداری موجب شد علاوه بر ایجاد ترافیک و اختلال در عبور و مرور خودروها و نیز شهروندان در شهر تبریز بلکه به علت سنگینی بار برف بر روی درختان شکوفه زده سطح شهر، متاسفانه باعث شکسته شدن اغلب درختان شد که این امر تاسف گسترده مردم و اعتراض به غافلگیری و سهل انگاری مسئولان شهری در پیشگیری از بروز چنین حادثه تلخ را به همراه داشت.

در این راستا مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری تبریز، با اشاره به بارش سنگین برف از نیمه‌شب گذشته، از شهروندان خواست در محدوده کار، سکونت و عبور خود، با تکاندن شاخه‌های درختان مانع از آسیب‌دیدن شاخه‌ها شوند.
هیچ کدام از محورهای آذربایجان شرقی مسدود نیست/ رانندگان در این هوای برفی زنجیر چرخ را فراموش نکنند
این گزارش حاکی است، سرهنگ جواد ناموران رئیس پلیس راه آذربایجان‌شرقی هم گفت: به دلیل بارش برف در آذربایجان شرقی شاهد لغزندگی جاده ها هستیم ولی هیچ کدام از محور های استان مسدود نیست.

به گزارش هواشناسی، بارش باران و برف تا ظهر ادامه خواهد داشت.

بارش برف بهاری در تبریز

بارش برف بهاری در تبریز

بارش برف بهاری در تبریز

خبر تکمیلی :

روابط عمومی آموزش و پرورش استان اعلام کرد: مقاطع پیش دبستانی و ابتدایی نواحی پنجگانه شهری و روستایی تبریز بعلت بارش برف در شیفت صبح و بعد از ظهر تعطیل اعلام شده است.

گزارشات رسیده از سطح شهر حاکی است، عوامل شهرداری و نیروهای مردمی در حال برف روبی درختان و جمع آوری شاخه های شکسته شده از سطح شهر هستند و در این خصوص لشکر ۲۱ حمزه نیز سربازان تحت امر خود در تبریز را برای نجات درختان سطح شهر تبریز به کمک عوامل شهرداری فرستاده است.

 معاون پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: پیش بینی می شود سامانه بارشی به تدریج از بعد از ظهر امروز آذربایجان شرقی را ترک کند و در روزهای آتی دمای هوا کاهش محسوسی داشته باشد

محمد اشجعی افزود: روز چهارشنبه و جمعه، امواج ناپایدار ضعیف در ساعات بعد از ظهر موجب افزایش ابر و وزش باد خواهد شد.

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان با تشریح وضعیت هوای آذربایجان‌شرقی در ۲۴ ساعت گذشته بیان کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته بندر شرفخانه با دمای هوای ۱۹ درجه بالای صفر گرمترین شهر استان و ورزقان با دمای هوای چهار درجه زیر صفر سردترین ترین شهر استان بود و شهر تبریز هم حداکثر دمای ۱۶ درجه بالای صفر و حداقل صفر درجه سانتیگراد را تجربه کرد.

وی اذعان داشت: دمای فعلی تبریز، یک درجه بالای صفر است که نسبت به مدت مشابه روز گذشته ۱۰ درجه کاهش یافته است.