مطلب ویژه طنز

تبریز، سه نفر!

اینها اسامی شهر هایی است که تعدادی از اعضای شورای شهر شان با اجازه شما در سال ها و ماه های اخیر دستگیر شده اند و با وجود جدی بودن معضل آب در کشور، فعلاً با آب سرد از این دوستان پذیرایی می شود!

image_pdfimage_print

مطلب طنز – ویژه اعتدال آذربایجان (اعتدال پرس)/

مشاهده عکس در پیام تبریز سه نفر ، رشت رشت ، رامسر، مرند، بهارستان، کرمانشاه، ایذه، شیرود،… نه پدر جان ترمینال کجا بود؟! اینها اسامی شهر هایی است که تعدادی از اعضای شورای شهر شان با اجازه شما در سال ها و ماه های اخیر دستگیر شده اند و با وجود جدی بودن معضل آب در کشور، فعلاً با آب سرد از این دوستان پذیرایی می شود!  همان عزیزانی که اهداف و نیات انسانی و خداپسندانه شان را به در قالب بنر های چند ده متری بر سر در کوچه ها و خیابان ها و اشجار آویزان کرده بودند و در ایام انتخابات سلام نکرده ی ما را محکم علیک می گرفتند و یک مصاحفه و معانغه آبدار هم چاشنی آن می کردند. بماند که در تمامی مراسمات عزا و عروسی خلق الله با دعوت و بی دعوت حضور به هم می رساندند و ایضاً در صدر مجلس نیز جلوس می کردند!

اما ظاهراً برخی دوستان بعد از جلوس در صندلی مردمی و مقدس شوراها، همه چیز یادشان می رود و فیل شان یاد هندوستان می کند و آنچه که نباید اتفاق بیفتد، می افتد! علی ای حال با عنایت به نارضایتی مردم از دست اندازی به بیت المال و اختلاس و رشوه و سایر مفاسد اقتصادی در سال های اخیر، چند پیشنهاد مدبرانه و فلک فرسا در این راستا افاضه می گردد:

الف) بالا کشیدن فتیله برخورد : ظاهراً برخورد ملایم و به قول فردوسی پور ملو، با برخی جرایم نظیر جرایم اقتصادی در طول این سال ها زمینه گسترش این مفاسد را در کشور فراهم کرده است و به قولی رسیده کار به جایی که چه عرض کنم! در واقع اگر عزیزان قوه محترم قضائیه یا سایر مسئولان مربوطه در برخورد با مفاسد دولتی و اقتصادی، مثل شورای رقابت که دائم رویکرد رو به جلو دارند، کمی فتیله را بالا بکشند و شهرام بابک ببخشید شهرام بهرام برایشان فرقی نکند، دیگر شاهد چنین دست اندازی هایی به بیت المال و یا سوء استفاده از عناوین و القاب دولتی نخواهیم بود.

ب) راه اندازی کمپین نه به اختلاس و ارتشاء و … : حالا که بازار کمپین ها آن هم از نواع « نه گفتن» داغ است، یک کمپین نه به اختلاس و ارتشاء و و سایر مخلفات تشکیل شود شاید با این روش بتوانیم جلوی برخی از زیاده خواهی ها را بگیریم.

پ) الگو برداری از برخی کشور ها: هر چند ما ایرانی ها زیاد به گرته برداری و کپی کاری از سایر کشور ها اعتقادی نداریم ( البته به جز فیلم ها، سریال ها، انتخاب خواننده و خندانده برتر، مجری گری، برنامه های گفتگو محور، سگ گردانی، معماری، پوشش نامتعارف، سرو برخی اشربه و اطعمه و …) ولی پیشنهاد می شود در برخی موارد نظیر رعایت قانون و اعلام سرمایه و دارایی ها قبل و بعد از مسئولیت افراد هم، از خارجی ها تقلید کنیم. باور کنید جای دوری نمی رود. اگر هم برود زود بر می گردد!

  • وحید حاج سعیدی
انتهای خبر