پاسخ سردار کریمیان به شایعه دخالت سپاه در بازداشت های اخیر شورا و شهرداری

فرمانده سپاه عاشورا با اشاره به گسترش استفاده از فضای مجازی، گفت: سپاه مخالف فضای مجازی بسته نیست، در بحث فضای مجازی باید وارد کار شد و فضا را مدیریت کرد.

image_pdfimage_print

کریمیان

فرمانده سپاه عاشورا گفت: حمایت از رسانه های ارزشی جزو فعالیت های جاری ما است و این حمایت ها به صورت مادی و معنوی است.

به گزارش اعتدال آذربایجان(اعتدال پرس)، سردار سرتیپ پاسدار غلام عسگر کریمیان پیش از ظهر امروز در جمع نمایندگان رسانه های آذربایجان شرقی، گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی چه در جنگ سخت، چه در جنگ نیمه سخت و چه در در جنگ نرم حضور داشته و خواهد داشت.

وی با بیان اینکه قبول نداریم سپاه صرفاً یک نهاد نظامی است، گفت: ما در هر عرصه ای که منافع انقلاب ایجاد کند، حاضر خواهیم شد.

کریمیان گفت: سپاه با تاسی به فرهنگ عاشورایی و داشتن روحیه جهادی از همان اوایل انقلاب به وظایف خود عمل کرده و در ۸ سال دفاع مقدس نیز نقش خود را ایفا کرد.

وی افزود: سپاه در سرفصل تعلیم و تربیت با استراتژی “طرح صالحین”  وارد کار شده و اولویت فعالیت های فرهنگی سپاه کمک به بصیرت افزایی و دشمن شناسی است.

فرمانده سپاه عاشورا با اشاره به گسترش استفاده از فضای مجازی، گفت: سپاه مخالف فضای مجازی بسته نیست، در بحث فضای مجازی باید وارد کار شد و فضا را مدیریت کرد. اینکه فکر شود با پاک کردن صورت مسئله مشکل حل خواهد شد، درست نیست و ما باید از تکنولوژی های جدید جهت مثبت آن و برای حفظ منافع ملی استفاده کنیم.

حمایت از رسانه های ارزشی استان

کریمیان به افزایش تاثیرگذاری فضای مجازی اشاره کرد و گفت: گاها برخی سایت‌ها را متصل به بسیج و سپاه می‌کنند اما هیچ کدام از سایت ها و رسانه های مجازی به صورت مستقیم به سپاه یا بسیج متصل نیست، اما سپاه از هر رسانه ای که رویکردهای ارزشی و انقلابی داشته باشد، حمایت خواهد کرد.

وی افزود: بحث حمایت از رسانه های ارزشی جزو فعالیت های جاری ما است و این حمایت ها به صورت مادی و معنوی است.

فرمانده سپاه عاشورا تاکید کرد: از همه رسانه ها و هر مجموعه ای که از ارزش های انقلاب دفاع کند، هر چقدر بتوانیم حمایت خواهیم کرد و متقابلاً در مقابل هر رسانه ای که در مقابل ارزش ها بایستد، ایستادگی خواهیم کرد و این کار را به صورت قانونی انجام خواهیم داد.

کریمیان از فعالیت های فرهنگی و سازندگی سپاه هم گفت و ادامه داد: در سال گذشته ۴۷ هزار نفر در استان به مناطق عملیاتی  دفاع مقدس اعزام شدند که پنج هزار نفر آن ها دانشجو بودند. در بحث سازندگی هم علاوه بر پروژه های متعدد قرارگاه خاتم الانبیاء، با همکاری های بسیجیان، دانشجویان و افراد داوطلب در نقاط مختلف محروم استان پروژه های متعددی با محوریت محرومیت زدایی به اجرا درآمده است.

وی با گفتن اینکه در بخش صنعت و اقتصاد هم بیکار نبوده ایم، گفت: ما ۸۰ مشکل صنعت استان را شناسایی کرده و برای آن ها چاره اندیشیده ایم. سپاه برای کمک به واحدهای صنعتی راکد و نیمه راکد آماده است و در حد توان در این زمینه کار خواهد کرد.

فرمانده سپاه عاشورا به تامین امنیت مناطق مرزی استان در جریان درگیری های اخیر منطقه قره باغ توسط این نیرو اشاره کرد و گفت: ما در جریان درگیری های اخیر، برای اینکه یک وجب از خاک کشور دچار مشکل و نا امنی نشود، به طور شبانه در منطقه حضور پیدا کردیم و لحظه به لحظه شرایط منطقه را رصد کردیم، ضمن اینکه نیروهای مرزبانی هم به وظایف خود به خوبی عمل کردند.

کریمیان در پاسخ به سوالی در خصوص بازداشت های اخیر تعدادی از اعضای شورای شهر تبریز، گفت: همه ما از این مسئله متاثر هستیم و معتقدیم شورای شهر باید در خصوص آنچه که در این مجموعه می گذرد به مردم توضیح بدهد.

وی با بیان اینکه سپاه نقشی در بازداشت های اخیر اعضای شورای شهر نداشته، گفت: در این خصوص ماموریتی به ما ابلاغ نشده است، اما در صورتی که دستوری به ما برسد، به نحو احسن به وظیفه خود عمل خواهیم کرد.

فرمانده سپاه عاشورا در پایان خواستار برخورد قاطع دستگاه قضایی با خاطیان شد و گفت: برخورد محکم و قانونی با متخلفان خواسته ما و مردم است.

انتهای خبر