تاسیس منطقه آزاد ارس بدون کارشناسی دقیق بود!/ ارتباطات سیاسی منطقه آزاد ارس خوب نیست

دبیرسابق شورای هماهنگی مناطق آزاد گفت:مناطق آزادارس وانزلی بدون کارشناسی دقیق به جمع مناطق آزاداضافه شد.وی همچنین باانتقاد تلویحی ازمسئولان ارشد استان آذربایجان شرقی، آنان را به ناکامی در استفاده از ظرفیت بین المللی کشورهای همسایه منظقه آزاد ارس متهم کرد. مناطق آزاد ارس و انزلی بدون کارشناسی دقیق به جمع مناطق آزاد اضافه شد […]

image_pdfimage_print

دبیرسابق شورای هماهنگی مناطق آزاد گفت:مناطق آزادارس وانزلی بدون کارشناسی دقیق به جمع مناطق آزاداضافه شد.وی همچنین باانتقاد تلویحی ازمسئولان ارشد استان آذربایجان شرقی، آنان را به ناکامی در استفاده از ظرفیت بین المللی کشورهای همسایه منظقه آزاد ارس متهم کرد.

مناطق آزاد ارس و انزلی بدون کارشناسی دقیق به جمع مناطق آزاد اضافه شد

به گزارش اعتدال پرس به نقل از مهر، حمید بقایی در مراسم تودیع و معارفه دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با تاکید براینکه مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به دلیل فرابخشی بودن چالشهای بسیاری دارند که در طول ۴ سال گذشته مسائل آنها به خوبی پیگیری شده و پیش رفته است، درباره تغییرات و اتفاقات سالهای دبیری خود توضیح داد: در طول چند سال گذشته دو منطقه آزاد ارس و انزلی بدون کارشناسی دقیق به جمع مناطق آزاد اضافه شد و این درحالی است که رویکرد ما افزودن به تعداد این مناطق نبود.

بقایی افزود: منطقه ویژه چابهار یک منطقه بن بست است که مشکل کشتیرانی و تاسیس فرودگاه جدید دارد و راه حل اصلی آن ایجاد یک کریدور راه آهن بود که احداث آن در دولت دهم شکل گرفت.

وی در مورد منطقه آزاد قشم گفت: تاسیس پل خلیج فارس در این منطقه تبدیل به یک معضل ۴۵ ساله شده بود که در دولت دهم اجرای آن آغاز شد و قرار است با سرعت فعلی در سال ۹۳ به بهره برداری برسد؛ قرارگاه خاتم الانبیا مسئول اجرای این کار است که ۱۵۰ میلیارد تومان از سهم دولت برای این پروژه پرداخت شده و باقی مانده آن از سوی این قرارگاه تامین خواهد شد.

ارتباطات سیاسی منطقه آزاد ارس خوب نیست

دبیر سابق شورای هماهنگی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی درباره منطقه آزاد ارس نیز گفت: این منطقه بهترین وضعیت ممکن از نظر جذب سرمایه گذاری را دارد و ارتباط خوبی با آذربایجان، ترکیه و نخجوان خواهد داشت و برخی تجار ترکیه ای در این منطقه کارخانه راه اندازی کردند که می تواند برای جذب ۳ میلیارد دلار بودجه جمهوری نخجوان برنامه ریزی کند؛ هرچند که در این زمینه ارتباطات سیاسی خوب نیست.

وی در مورد منطقه جدید ماکو گفت: به نظر ما این منطقه باید کوچکتر از این باشد چرا که وجود شهرها و روستاها در مناطق آزاد تجاری معضلات شهری را خواهد داشت.

انتهای خبر