مفاد اعتراض و مصادیق تخلفات در دور دوم انتخابات در اهر و هریس/ از بی عدالتی در تعیین اعضای هیئت اجرایی تا دوگانگی در تمدید زمان رای گیری

متاسفانه شاهد این هستیم که ستاد انتخابات و فرمانداران دو شهرستان اهر و هریس اعضای ستاد انتخاباتی و تبلیغاتی رقیب من را به عنوان بازرس ویژه ستاد انتخابات و عضو هیئت های اجرایی معرفی کرده است که این عدالت و سلامت انتخابات را زیر سوال می برد.

image_pdfimage_print
مفاد اعتراض و مصادیق تخلفات در دور دوم انتخابات در اهر و هریس/ از بی عدالتی در تعیین اعضای هیئت اجرایی تا دوگانگی در تمدید زمان رای گیری در دو شهرستان
 به گزارش اعتدال آذربایجان(اعتدال پرس)، مهدی حسینیان در گفتگو با خبرنگاران به تشریح مفاد اعتراض خود نسبت به نحوه برگزاری و نتایج اعلام شده انتخابات ۱۰ اسفند پرداخت.

طرفداران من در اهر پشت در صندوق ماندند اما طرفداران رقیب در هریس تا یک ساعت بعد رای خود را به صندوق انداختند

این کاندیدا با اشاره به دریافت گزارشات متعدد مبنی بر تخلفات انتخاباتی در حوزه انتحابیه اهر و هریس، اظهار کرد: من از شهرستان اهر و رقیب انتخاباتی ام از هریس بودیم و همانطور که می دانید از لحاظ جمعیتی شهرستان اهر چند برابر هریس می باشد ولی در روز رای گیری با کمال تعجب دیدیم که جریان رای گیری در ساعت ۲۱ در شهرستان اهر با دستور فرماندار متوقف و به اتمام رسید اما در شهرستان هریس تا ساعت ۲۲ رای گیری ادامه داشت.

وی ادامه داد: ولی در حوزه استحفاظی ما که رای بیشتری می توانستیم داشته باشیم ساعت ۲۱ اتمام رای گیری اعلام شده است و خیلی ها پشت در مانده اند و نتوانسته اند رای دهند که این مسئله موجب اعتراضات مردمی نیز شد.

عضویت اعضای ستاد تبلیغاتی کاندیدای اصلاح طلب در ستاد انتخابات فرمانداری و هیئت اجرایی

وی تصریح کرد: متاسفانه شاهد این هستیم که ستاد انتخابات و فرمانداران دو شهرستان اهر و هریس اعضای ستاد انتخاباتی و تبلیغاتی رقیب من را به عنوان بازرس ویژه ستاد انتخابات و عضو هیئت های اجرایی  معرفی کرده است که این عدالت و سلامت انتخابات را زیر سوال می برد.

این کاندیدای دور دوم انتخابات مجلس دهم در حوزه انتخابیه اهر و هریس خاطرنشان کرد: این مسائل مستند هستند و اعضای هیئت اجرایی افرادی انتخاب شده اند که عضو ستاد انتخاباتی رقیب انتخاباتی من بوده اند، که این موضوع باید بررسی شود چرا که این غیر قانونی و ناعادلانه بوده است. در حالی که فرمانداران اهر و هریس در عرصه انتخابات باید بی طرف می ماندند.

اخلال نمایندگان فرماندار در نظارت نمایندگان کاندیدا بر شمارش آرا

وی در ادامه سخنان خود به نحوه شمارش آرا نیز نقد وارد کرده و گفت: شمارش آراء کاملا جهت گیرانه جلو رفت، طبق قانون باید نمایندگان ما به جریان رای گیری و شمارش آرا اشراف و نظارت داشتند، ولی نمایندگان فرماندار در بسیاری از حوزه های رای گیری به نمایندگان ما گفته اند که باید ۱۰ متر دور از محل شمارش آراء حضور داشته باشند، اما آیا می شود از فاصله ده متری چیزی داد و نظارتی کرد؟! 

وی افزود: همچنین در برخی حوزه ها شاهد بودیم که یک سری افراد از طرف رقیب انتخاباتی در حوزه ها حضور پیدا کرده اند و به افرادی که شاید سوادی برای نوشتن نداشتند، گفته اند که ما از طرف شما نام نماینده را می نویسیم، و بر همین اساس شاهد وجود دست خط های مشابه در صندوق های متعدد بوده ایم که این موضوع باید به صورت جدی بررسی شود.

آرا باید  طبق قانون بازشماری شوند

حسینیان تاکید کرد: در ابتدا درخواست ما شمارش آراء از صندوق های خاص که مستندات و مدارک مربوط را ارائه داده ایم و در مرحله بعد نیز درخواست بازشماری تمامی صندوق ها را داریم.

فرمانداری به خاطر جهت گیری های سیاسی به اعتراضات رسیدگی نمی کند؛ مراجع بالاتر باید وارد موضوع شوند

وی در پایان گفت: به فرمانداری به صورت کلی مدارک و مستندات خود را ارائه داده ایم ولی چون معتقدیم به خاطر جهت گیری های خاص سیاسی فرمانداری به نفع کاندیدای خاص، در مظان اتهام مردم است، ما باید به مراجع بالاتر این مستندات را به صورت دقیق ارائه دهیم.

گزارش ائل می افزاید موضوع دخالت دولت در انتخاباتی یکی از حاشیه سازترین مباحث سیاسی این روزهای کشور است. چند تن از کاندیداهای راهیافته به دور دوم انتخابات در آذربایجان شرقی نیز در فرصت قانونی اعتراض خود را نسبت به برخی تخلفات اعلام کرده اند که از این پس باید شاهد پیگیری و بررسی آنها در فرصت قانونی یک هفته ای باشیم. گفته می شود احتمال بازشماری آرا در برخی حوزه های انتخابیه وجود دارد.

منبع: ائل

انتهای خبر