فرماندار تبریز: بازشماری تغییری در نتیجه انتخابات نداشت/ صندوق های بیشتری بازشماری می شوند

وی اضافه کرد: مسئولیت صحت بررسی ها بر عهده شورای نگهبان است و نمایندگان نامزدها نیز با دعوت فرمانداری تبریز در فرآینده بازشماری حضور دارند.

image_pdfimage_print
فرماندار تبریز: بازشماری تغییری در نتیجه انتخابات نداشت/ صندوق های بیشتری بازشماری می شوند
فرماندار تبریز با اشاره به اینکه از نظر زمانی، رسیدگی به شکایات داوطلبان معترض انتخابات مجلس دهم در این حوزه انتخابیه امروز پایان یافت، گفت: صندوق های رای دیگری در راستای اطمینان بخشی به مردم بازشماری می شوند.

به گزارش اعتدال آذربایجان(اعتدال پرس)، رحیم شهرتی فر روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با مشارکت هیات های نظارت و اجرایی ۱۵ صندوق رای در حوزه انتخابیه شهرستان تبریز بازشماری شد و نتایجه به دست آمده هیچ مغایرتی با نتیجه اعلام شده نداشت.
وی اظهار داشت: این وضعیت در قالب صورت جلسه ای به هیات نظارت آذربایجان شرقی منعکس شد.
وی در ارتباط با احتمال بازشماری صندوق های بیشتر گفت: بر اساس ابلاغ شورای نگهبان، بازرسانی از هیات نظارت مرکزی (تهران) برای بازشماری تعداد دیگری از صندوق های اخذ رای در حوزه انتخابیه شهرستان تبریز مامور شده اند.
فرماندار تبریز ادامه داد: کار بازشماری صندوق های بیشتر با حضور هیات های اجرایی و نظارت حوزه انتخابیه آغاز شده است و بازشماری تا سقف ۱۵ درصد از مجموع صندوق ها مجاز است.
وی اضافه کرد: مسئولیت صحت بررسی ها بر عهده شورای نگهبان است و نمایندگان نامزدها نیز با دعوت فرمانداری تبریز در فرآینده بازشماری حضور دارند.
در مرحله دوم دهمین دوره انتخابات مجلس دهم در حوزه انتخابیه تبریز، اسکو و آذرشهر از مجموع ۳۱۳ هزار و ۶۴۳ رای صحیح، به ترتیب زهرا ساعی با ۱۳۴ هزار و ۱۳۱ رای، محمدحسین فرهنگی با ۱۱۶ هزار و ۷۳۸ رای، شهاب‌الدین بی‌مقدار با ۱۱۲ هزار و ۳۴۵ رای و علیرضا منادی سفیدان با ۱۰۹ هزار و ۱۴۹ رای به عنوان نمایندگان این حوزه به مجلس شورای اسلامی راه یافتند.
در این حوزه انتخابیه محمداسماعیل سعیدی با ۱۰۹ هزار و ۴۲ رای در ردیف پنجم قرار گرفت و از راهیابی به مجلس دهم باز ماند.
محمداسماعیل سعیدی، علی نقی الموسوی و حجت الاسلام محمدرضا میرتاج الدینی نسبت به نتیجه شمارش آر در مرحله دوم انتخابات مجلس دهم در حوزه انتخابیه تبریزف اسکو و آذرشهر اعتراض داشتند.
در دور نخست انتخابات مجلس دهم نیز در حوزه انتخابیه تبریز، اسکو و آذرشهر مسعود پزشکیان و احمد علیرضا بیگی به مجلس شورای اسلامی راه یافته بودند.
آذربایجان شرقی با سه میلیون و ۸۰۰ هزار نفر جمعیت دارای ۱۹ کرسی در مجلس شورای اسلامی است که ۶ کرسی آن به حوزه انتخابیه تبریز، اسکو و آذرشهر اختصاص دارد.

انتهای خبر