خبر فوری/ فرماندار مرند: هیئت نظارت و هیئت اجرایی صحت انتخابات مرحله دوم در حوزه مرند و جلفا را تایید کرد

با پایان بازشماری مرحله دوم صندوق های رای در حوزه مرند و جلفا، صحت انتخابات مرحله دوم در این حوزه از سوی هیئت نظارت و هیئت اجرایی شهرستان مرند تایید و به وزارت کشور و شورای نگهبان ابلاغ شد.

image_pdfimage_print

با پایان بازشماری مرحله دوم صندوق های رای در حوزه مرند و جلفا، صحت انتخابات مرحله دوم در این حوزه از سوی  هیئت نظارت و هیئت اجرایی شهرستان مرند تایید و به وزارت کشور و شورای نگهبان ابلاغ شد.

به گزارش اختصاصی اعتدال آذربایجان(اعتدال پرس) به نقل از روابط عمومی معاونت استانداری و فرمانداری ویژه شهرستان مرند ، بنا به اعلام تقی کرمی معاون استاندار و رئیس هیات اجرایی حوزه انتخابیه مرند و جلفا در خصوص نتایج دومین باز شماری آرا اعلام داشت : حسب باز شماری در صندوقهایی که انجام شد از مجموع آرا آقای حسن نژاد ( مجموع مرحله اول دوم) تعداد ۱۳۰ رای کاهش( بدون تغییر در مرحله دوم) و از آرا آقای شافعی تعداد ۸ رای در بازشماری دوم کم و با احتساب نتایج بازشماری اول به ۹۱ رای افزایش رسیده و نهایتا اختلاف آرا دو نماینده به ۴۶۹ رای رسید .

به گزارش روابط عمومی معاونت استانداری و فرمانداری ویژه شهرستان مرند ، تقی کرمی معاون استاندار آذربایجان شرقی با توجه بازشماری صندوقهای رای اظهار داشت: حسب تصمیم مشترک هیات اجرایی و نظارت و موافقت هیات نظارت استان جهت رسیدگی به شکایت یکی از نامزد های محترم انتخاباتی ، تعدادی از صندوقهای شهرستان در دو مرحله بازشماری که در مرحله اول تعداد ۳۸ صندوق و در مرحله دوم بازشماری تعداد ۵ صندوق مورد بازشماری قرار گرفت.

معاون استاندار آذربایجان شرقی گفت: روند بازشماری مرحله دوم از ساعت ۱۹ عصر روز یکشنبه مورخه ۱۹/۲/۹۵ با حضور هیات اجرایی ، نظارت ، بازرسی ، و نمایندگان نامزد های دو طرف آغاز و راس ساعت ۳۰/ ۲۳ با تنظیم صورت جلسه به اتمام رسید .

رئیس حوزه انتخابیه مرند و جلفا در ادامه افزود: به تعداد ۱۷/۴ درصد صندوقهای حوزه انتخابیه مرند و جلفا مورد بازشماری قرار گرفته و نتایج بازشماری مبین است که هیچ تغییری در جایگاه نفر اول و دوم به وجود نیامده و انحصارا فاصه آرا آنها از ۶۹۰ رای به ۴۶۹ رای تقلیل یافته است.
معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مرند با اشاره به اختلاف خطایی در یک از صندوقهای رای بیان داشت: عمده اختلاف به وجود آمده در یکی از صندوقهای رای ، اختلاف سهوی در یکی از صندوقها در هنگام بسته بندی آرا بوده لذا هیات نظارت و اجرایی شهرستان ضمن تائید صحت انتخابات حوزه مرند و جلفا مراتب را به وزارت کشور و شورای محترم نگهبان منعکس نمود.

گفتنی است در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه مرند و جلفا که با راهیابی دکتر محمد حسن نزاد و کریم شافعی به مرحله دوم برگزار شد، دکتر حسن نژاد حائز اکثریت آراء شده و برای دومین بار راهی بهارستان شده بود.

 

 

? کانال اطلاع رسانی اختصاصی پایگاه خبری تحلیلی اعتدال پرس(اعتدال آذربایجان) در تلگرام
@etedalpres
https://telegram.me/etedalpres

انتهای خبر