خبر تکمیلی: صحت انتخابات مرند و جلفا از سوی شورای نگهبان تایید شد/ دستور بازشماری کلی در حوزه تبریز و بررسی مجدد دراهر

شورای نگهبان صحت مرحله دوم انتخابات مجلس در تمامی حوزه‌ها به جز «بندرلنگه» و «اهر» را تأیید کرد.

image_pdfimage_print

حسن نژاد نماینده مرند

صحت انتخابات مرند و جلفا از سوی شورای نگهبان تایید شد.
به گزارش اعتدال آذربایجان(اعتدال پرس)، شورای نگهبان صحت مرحله دوم انتخابات مجلس در تمامی حوزه‌ها به جز «بندرلنگه» و «اهر» را تأیید کرد.
عضو حقوقدان شورای نگهبان دقایقی پیش اعلام کرد که نتایج دور دوم انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در تمامی حوزه‌های باقی‌مانده، به جز «بندرلنگه» و «اهر» به تأیید این شورا رسیده است.

نجات‌الله ابراهیمیان عضو حقوقدان شورای نگهبان در گفت‌وگو با فارس اعلام کرد که نتایج دور دوم انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در تمامی حوزه‌های باقی‌مانده، به تأیید این شورا رسیده است.

به گفته وی، فقط حوزه انتخابیه بندرلنگه تاکنون به تأیید شورای نگهبان نرسیده که در ادامه جلسات امروز رسیدگی خواهد شد.

ابراهیمیان همچنین پیرامون نتایج انتخابات حوزه انتخابیه تبریز هم اظهار داشت: نتایج مربوط به حوزه انتخابیه تبریز همچنان در مرحله بازشماری است و پس از بازشماری، شورای نگهبان نظر خود را اعلام خواهد کرد.

وی همچنین خاطرنشان کرد که دستور تحقیق از نتایج انتخابات حوزه انتخابیه اهر و هریس هم در نشست امروز شورای نگهبان صادر شده است.

این خبر در حالی است که صبح امروز، خبرگزاری مهر و فارس با انتشار خبری از افزایش ۴۰۰ رای سعیدی و انتخاب وی بحای منادی به عنوان منتخب چهارم حوزه تبریر، اسکو و آذرشهر خبر داده بودند.

در حوزه اهر و هریس هم که نتایج اولیه شمارش آراء، از پیروزی نزدیک بیت اله عبدالهی بر مهدی حسینیان حکایت می کرد، با اعتراض شدید حسینیان همراه بود.

* گفتنی در حوزه مرند و جلفا، دکتر حسن نژاد توانسته بود با اخذ اکثریت آراء، برای دومین دوره پیاپی منتخب مردم این حوزه در بهارستان شود.

  • خبر تکمیلی/ آخرین خبر به نقل از ره پیک سخنگوی هیئت عالی نظارت و معاون اجرایی شورای نگهبان حاکی است، وی در گفتگو با خبرگزاری صداوسیما از ابطال انتخابات حوزه بندر لنگه و بازشماری کلی صندوق های رای در حوزه تبریز خبر داد و گفت، در حوزه اهر و هریس هم با اعزام هیئت بازرسی به بررسی مجدد روند انتخابات اقدام خواهد شد.
انتهای خبر