تقدیر معنی دار وزیر کشور از فرمانداران حوزه انتخابیه اهر و هریس/ رحمانی فضلی: هیچ مستنداتی دال بر ابطال انتخابات در اهر و هریس به وزارت کشور نرسیده

وقع و انتظار از شورای نگهبان این بود که اگر در حوزه ای به نظراتی می رسند، وزارت کشور را که از ابتدای اجرای انتخابات تا انتهای کار با شورای نگهبان همکاری کرده و تعامل مثبت داشته، در جریان مستندات قرار بدهند.

image_pdfimage_print

وزیر کشور در جلسه شورای اداری آذربایجان شرقی به منظور تقدیر از فعالان دور دوم انتخابات استان، از فرمانداران حوزه انتخابیه باطل شده اهر و هریس تقدیر کرد.

به گزارش اعتدال آذربایجان(اعتدال پرس)، عبدالرضا رحمانی فضلی عصر دیروز در پایان جلسه شورای اداری آذربایجان شرقی و ستاد اقتصاد مقاومتی استان که در تالار پتروشیمی تبریز برگزار شد، از فعالان دور دوم انتخابات آذربایجان شرقی تقدیر کرد.

بر اساس این گزارش، وزیر کشور از سعید شبستری، رئیس ستاد انتخابات آذربایجان شرقی، مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری تقدیر کرد.

رئیس ستاد انتخابات کشور، از فرماندار حوزه انتخابیه تبریز ( دکتر رحیم شهرتی فر )  و سید محمد عابدی و حسن یحیوی  فرمانداران حوزه انتخابیه باطل شده اهر و هریس تقدیر کرد.

photo_2016-06-07_16-14-53

photo_2016-06-07_12-12-59

وزیر کشور : مدیران اجرایی انتخابات را مبرا از تخلف می‌دانم

دیروز وزیر کشور در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا  مبنی بر اینکه “پاسخ وزارت کشور به رسانه هایی که عملکرد هیات اجرایی انتخابات در استان آذربایجان شرقی را به عنوان علت اصلی ابطال انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه اهر و هریس، مطرح می کنند تصریح کرد: ما به عنوان هیات اجرایی انتخابات، این  آمادگی را داریم پاسخگوی هرگونه شبهه، اشکال و ایراد در فرآیند برگزاری انتخابات باشیم.

رحمانی فضلی ادامه داد: تا امروز مستنداتی مبنی بر تخلف هیات اجرایی انتخابات در این استان به دست ما نرسیده است و تا زمانی که برخی ها بدون داشتن مستندات و مدارک و صرفا از طریق رسانه ها، مسائل ناصحیحی را مطرح می‌کنند از عملکرد تمامی مدیران خود دفاع کرده و آنان را مبرا از هرگونه اتهام رسانه ها می دانم.

وی در پاسخ به دومین سوال خبرنگار ایسنا مبنی بر علت تجلیل از فرمانداران اهر و هریس در جلسه اقتصاد مقاومتی و تحلیل برخی رسانه ها مبنی بر دهن کجی وزارت کشور به ابطال انتخابات در حوزه انتخابیه اهر و هریس گفت: ما در این برنامه از تمامی دست اندرکاران اجرایی دخیل در امر برگزاری انتخابات از جمله مدیرکل اطلاعات استان، فرمانده نیروی انتظامی، مدیرکل دادگستری، فرماندار تبریز و … تجلیل کردیم.

وزیر کشور: هیچ مستنداتی دال بر ابطال انتخابات در اهر و هریس به وزارت کشور نرسیده است/ امیدواریم با اصلاح قانون انتخابات، حق مردم ضایع نشود

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور همچنین در خصوص پیام سیاسی این تجلیل به خبرنگار زیتون گفت: شورای نگهبان نتیجه ی انتخابات این حوزه را ابطال اعلام کرده است اما مجموعه ی دولت در شهرستان های اهر و هریس زحمات فراوانی در برگزاری انتخابات کشیده اند و هیچ مستنداتی دال بر ابطال انتخابات در این حوزه به وزارت کشور نرسیده است.وی افزود: توقع و انتظار از شورای نگهبان این بود که اگر در حوزه ای به نظراتی می رسند، وزارت کشور را که از ابتدای اجرای انتخابات تا انتهای کار با شورای نگهبان همکاری کرده و تعامل مثبت داشته، در جریان مستندات قرار بدهند.

وزیر کشور اظهار داشت: ما به عنوان دولت و وزارت کشور، مجری انتخابات بوده و چه بسا برای مستندات شورای نگهبان، دلایلی داشته باشیم که بشود مسئله را به نحو دیگری حل کرد.

رحمانی فضلی تاکید کرد: ما اصل زحمات دوستان و فرمانداران هریس و اهر را قابل قبول دانسته و از آنها حمایت می کنیم و مورد تقدیر هم قرار می دهیم.

وی افزود: البته تصمیم شورای نگهبان با توجه به وظائف قانونی و اقدامات انجام شده، از منظر خود شورای نگهبان قانونی است.

وزیر کشور در پایان گفت: امیدواریم با اصلاح قانون انتخابات، همکاری شورای نگهبان و وزارت کشور از ابتدا تا انتها طبق قانون تعریف شود تا اینکه زحمات دوستان فرمانداری هدر نرفته و رای و حق مردم ضایع نگردد.

انتهای خبر