نماینده مردم تبریز خبر داد: نقش فراکسیون ترک زبان‌های مجلس شورای اسلامی در انتخابات هیات رئیسه

بیگی گفت: قریب یک چهارم نمایندگان در مجلس شورای اسلامی از ۱۹ استان کشور را افراد ترک زبان تشکیل می‌دهند که می‌توانند نقشی مهمی در معادلات و تصمیم‌گیری‌های مهم مجلس ایفاء کنند.

image_pdfimage_print
نقش فراکسیون ترک زبان‌های مجلس شورای اسلامی در انتخابات هیات رئیسه
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس دهم گفت: قریب یک چهارم نمایندگان در مجلس شورای اسلامی از ۱۹ استان کشور را افراد ترک زبان تشکیل می‌دهند که می‌توانند نقشی مهمی در معادلات و تصمیم‌گیری‌های مهم مجلس ایفاء کنند.

به گزارش اعتدال آذربایجان(اعتدال پرس) ، احمد علیرضابیگی با اشاره به برگزاری نخستین نشست فراکسیون نمایندگان ترک‌زبان مجلس دهم با حضور بیش از ۶۰ نفر از منتخبین مردم، اظهار داشت: من و ۴ نفر از همکارانم از حوزه‌های انتخابیه تهران، ارومیه، مشکین‌شهر و خدابنده به عنوان اعضای هیات رئیسه موقت این فراکسیون انتخاب شدیم.

وی با اشاره به ۱۰۳ رای فراکسیون امید به دکتر عارف در انتخاب رئیس مجلس شورای اسلامی،‌ ابراز کرد: همدلی و همراهی همکاران ترک در مجلس شورای اسلامی باعث شد آقای پزشکیان بتواند با رای قاطع ۱۵۴ نفر از نمایندگان به عنوان نائب رئیس اول مجلس انتخاب شود.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو افزود: پس از اعلام رای آقای پزشکیان، یکی از نمایندگان شاخص فراکسیون امید به این نتیجه رسیده بود در صورت رقابت دکتر پزشکیان با آقای لاریجانی، قطعا وی می‌توانست در صندلی ریاست مجلس تکیه بزند.

عضو هیات رئیسه موقت فراکسیون ترک‌زبان‌های مجلس دهم رسالت این فراکسیون را ایجاد وفاق و همدلی بیشتر در بین جمعی از نمایندگان فارغ از هر تفکر جناحی برای ایفای نقش ملی استان‌های کشور و توزیع عادلانه منابع دانست و گفت: یقین دارم فراکسیون می‌تواند در تصمیم‌گیری‌های مختلف مجلس نقشی تاثیرگذار و چشم‌گیر داشته باشد.

این نماینده مجلس تاکید کرد: امیدوارم فراکسیون بتواند در انتخاب روسا و اعضای ۱۴ کمیسیون‌ تخصصی مجلس نیز تاثیر موثری داشته باشد.

انتهای خبر