جزئیات تیراندازی و گروگانگیری در «اورلاندو» آمریکا/ ۵۰ کشته و ۵۳ زخمی تاکنون+تصاویر

یک فرد مسلح با حمله به یک باشگاه شبانه در «فلوریدا» آمریکا، دستکم ۵۰ نفر را به ضرب گلوله کشت و ۵۳ نفر دیگر را زخمی کرد. به گزارش اعتدال آذربایجان(اعتدال پرس) به نقل از فارس، یک فرد مسلح اوایل روز یکشنبه (امروز) به وقت محلی با اسلحه خود به سمت یک باشگاه شبانه همجنس‌گرایان […]

image_pdfimage_print

یک فرد مسلح با حمله به یک باشگاه شبانه در «فلوریدا» آمریکا، دستکم ۵۰ نفر را به ضرب گلوله کشت و ۵۳ نفر دیگر را زخمی کرد.

خبرگزاری فارس: تیراندازی و گروگانگیری در «اورلاندو» 50 کشته و 53 زخمی برجا گذاشت/ عامل حمله «عمر متین» متمایل به داعش است

به گزارش اعتدال آذربایجان(اعتدال پرس) به نقل از فارس، یک فرد مسلح اوایل روز یکشنبه (امروز) به وقت محلی با اسلحه خود به سمت یک باشگاه شبانه همجنس‌گرایان در «اورلاندو» ایالت «فلوریدا» تیراندازی کرد و دستکم ۵۰ نفر را کشت و ۵۳ نفر دیگر را زخمی کرد.

شبکه سی بی سی کانادا گزارش کرد،«جان مینا» رئیس پلیس اورلاندو به خبرنگاران گفت: «فرد مظنون ظاهراً یک اسلحه تهاجمی و یک تفنگ دستی و نوعی ابزار در اختیار داشته است».

مینا تصریح کرد که این تیراندازی حدود ساعت ۰۲:۰۰ به وقت محلی در ورودی باشگاه شبانه «پالس» به وقوع پیوست و یک افسر پلیس با فرد مظنون وارد درگیری مسلحانه شد.

در عین اف بی آی، پلیس فدرال آمریکا این حادثه را یک حادثه تروریستی اعلام کرده و گفته بررسی این حادثه ادامه دارد. یک سخنگوی اف بی آی میگوید که مقامات درحال بررسی دقیق این موضوع هستند که آیا این موضوع یک موضوع داخلی است یا یک حمله تروریستی بین المللی.

اف بی آی احتمال داده است که عامل حمله با داعش نسبت داشته است. سی‌ان‌ان نیز گزارش داده که این حمله مسلحانه، مرگ‌بارترین حمله از این جنس در تاریخ آمریکا بوده است.

براساس آخرین اخبار از رسانه‌های آمریکایی، عامل حمله احراز هویت شده است. مهاجم اورلاندو «عمر متین» شهروند فلوریدا و متمایل به داعش بوده است. عمر متین ساکن بندر سنت لوسی در ایالت فلوریدا و پدر و مادرش افغان تبار هستند.

شاهدان ماجرا می‌گویند که دهها تیر به سمت افرادی که داخل باشگاه شبانه بودند، شلیک شد.

طبق این گزارش، فرد مسلح چندین نفر را به گروگان گرفت و حدود ساعت ۰۵:۰۰ صبح به وقت محلی مأموران پلیس تصمیم گرفتند عملیات نجات را آغاز کنند و موفق شدند به ۳۰ نفر برای فرار کمک کنند.

مأموران پلیس یکبار دیگر با فرد مسلح وارد درگیری مسلحانه شدند و فرد مظنون در نهایت با ضربه گلوله مأموران پلیس کشته شد.

پلیس از طریق توییتر اعلام کرد که صدایی که در نزدیکی محل تیراندازی به گوش رسیده است، یک «انفجار کنترل شده» بوده است.

گزارش‌ها حاکی از آن است که ۹ افسر پلیس با فرد مسلح وارد درگیری مسلحانه شدند. این حادثه بعد از تیراندازی روز جمعه به وقوع پیوست که در آن یک جوان ۲۲ ساله به نام «کریستینا گریمی» توسط یک مرد ۲۷ ساله در اورلاندو به ضرب گلوله کشته شد و فرد مسلح سپس خود را نیز با گلوله کشت.

آزاد بودن حمل سلاح در آمریکا روزانه به بروز خشونت‌های مرتبط با تیراندازی منجر می‌شود که در این حوادث تعدادی نیز جان خود را از دست می‌دهند اما لابی سلاح در آمریکا به اندازه‌ای قدرتمند است که حتی کنگره آمریکا حاضر نشد قوانینی را برای محدود کردن حمل سلاح در آمریکا به تصویب درآورد.

 

انتهای خبر