زهرا ساعی خبر داد : محتوای نامه نمایندگان آذربایجان‌شرقی به رئیس‌جمهور/ ماشین‌سازی تبریز تا ۵ سال واگذار نشود

نماینده مردم تبریز درمجلس شورای اسلامی،با اشاره به شرایط نامطلوب کارخانه ماشین‌سازی در سال‌های قبل افزود: ماشین‌سازی یک برند در آذربایجان بوده و سابقه ای پرافتخار در این استان و سهمی بزرگ در صنعت دارد.

image_pdfimage_print
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی، از ارسال نامه نمایندگان آذربایجان‌شرقی به رئیس جمهور درخصوص رسیدگی به وضعیت ماشین‌سازی تبریز خبر داد.

زهرا ساعی خبر داد : نامه نمایندگان آذربایجان‌شرقی به رئیس‌جمهور/ ماشین‌سازی تبریز تا ۵ سال واگذار نشود

به گزارش اعتدال آذربایجان(اعتدال پرس) و به نقل از خانه ملت، زهرا ساعی، با بیان اینکه طی نامه‌ای از رییس جمهور، وزیرصنعت، معدن و تجارت و وزیر امور اقتصاد و دارایی درخواست شده که تا ۵ سال، کارخانه ماشین‌سازی تبریز را واگذار نکند، اظهار داشت: ماشین‌سازی تبریز از صنایع مادر کشور بوده و جزء صنایع تاثیرگذار در کشور محسوب می شود و تولیدات آن به خارج از کشور صادر می شود، لذا مشکلات این کارخانه باید در سریع‌ترین زمان ممکن از بین رود و با احیای دوباره بهره وری آن افزایش پیدا کند.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو درمجلس شورای اسلامی،با اشاره به شرایط نامطلوب کارخانه ماشین‌سازی در سال‌های قبل افزود: ماشین‌سازی یک برند در آذربایجان بوده و سابقه ای پرافتخار در این استان و سهمی بزرگ در صنعت دارد.

ساعی با بیان اینکه این واگذاری‌ها نباید بسترساز بحران‌های کارگری شوند، ادامه داد: دراین بین کارگران زحمتکش کارخانه نباید متضرر شوند؛چراکه کارگران اهرم‌ها و بازوان تولید این کشور هستند که در هرشرایطی و با هر مدیریتی نباید به آنها ضرری وارد شود.

وی با بیان اینکه ماشین‌سازی تبریز به عنوان یک صنعت مولد مطرح بوده که دارای نقشی مهم در صنعت استان و حتی کشور است، اظهار داشت: ماشین‌سازی شناسنامه صنعت آذربایجان‌شرقی بوده و نباید اجازه داد شرکتی با قدمت و ریشه ماشین‌سازی به دلیل تصمیم‌گیری‌های غلط به یک فرد یا ارگان بی صلاحیت واگذار شود.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: واگذاری این شرکت به افراد غیرمتخصص در حوزه صنعت می‌تواند سبب ایجاد بحران شود، از این رو باید با یک اقدام هماهنگ ماشین‌سازی تبریز را از لیست واگذاری به بخش خصوصی خارج کنند تا این شرکت با مدیریت توانمند و متخصص خود تبدیل به یک قطب مهم در اشتغال‌زایی استان شود.

انتهای خبر