تجمع اعتراضی جمعی از دانشجویان به مصوبه جدید سازمان نظام پزشکی

مدت مدیدی است که نظام پزشک سالاری و وزارت بهداشت سالاری سرتاسر کشور را فراگرفته است و حقوق های سرسام آور و امتیازات ویژه اعضای نظام پزشکی کشور و به خصوص پزشکان، نفس سایر اقشار علمی و اجتماعی جامعه را از آنان گرفته است.

image_pdfimage_print
تجمع اعتراضی جمعی از دانشجویان به مصوبه جدید سازمان نظام پزشکی
دانشجویان برخی از رشته‌ها از جمله رشته های زیست شناسی، دامپزشکی، میکروبیولوژی، ژنتیک و …  با تجمع در مقابل دانشگاه علوم پزشکی تبریز نسبت به مصوبه جدید سازمان نظام پزشکی اعتراض کردند.

به گزارش اعتدال آذربایجان(اعتدال پرس) به نقل از ایسنا، دانشجویان معترض به مصوبه جدید سازمان نظام پزشکی مبنی بر «عدم اختصاص شماره نظام پزشکی به دانش آموختگان رشته‌هایی همچون دامپزشکی، زیست شناسی، فن آوری پزشکی، مهندسی کشاورزی، علوم و صنایع غذایی، علوم دامی، دامپروری و … که اجازه‌ی تحصیل در مقطع Ph.D رشته‌های بالینی همچون علوم تغذیه، ژنتیک پزشکی، پزشکی مولکولی، ایمنی شناسی پزشکی و بیوشیمی بالینی را دارند، باتوجه به ضوابط و مقررات آن سازمان پس از فراغت از تحصیل شماره‌ی نظام پزشکی واگذار نمی‌شود.»  صبح امروز (شنبه) مقابل بیمارستان امام رضا (ع) تبریز تجمع کرده و نامه ای خطاب به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرائت کردند که متن نامه بدین شرح است:

جناب آقای دکتر هاشمی وزیر محترم بهداشت درمان و آموزش پزشکی کشور

با سلام و احترام خدمت جنابعالی :

این نامه به نمایندگی از جمع کثیری از دانشجویان مستعد و توانمند در  اعتراض به مصوبه جدید سازمان نظام پزشکی و اعلام آن از طریق سازمان سنجش پزشکی می باشد.

مدت مدیدی است که نظام پزشک سالاری و وزارت بهداشت سالاری سرتاسر کشور را فراگرفته است و حقوق های سرسام آور و امتیازات ویژه اعضای نظام پزشکی کشور و به خصوص پزشکان، نفس سایر اقشار علمی و اجتماعی جامعه را از آنان گرفته است. این نامه، نامه ای سراسر خواهش نیست بلکه  شکواییه و درخواست فرجامی است جهت احقاق حقوق جمع کثیری از دانشجویان کشور. روز یکم تیر ماه ۱۳۹۵، دانشجویان علاقه مند به شرکت در کنکورهای ارشد وعلوم پایه در وزارت بهداشت با خبری عجیب در سایت سنجش پزشکی کشور مواجهه شدند که در آن، دانشجویانی که پایه آن ها در مقطع ارشد از وزارت بهداشت نبوده و از سایر مراکز علمی کشور از جمله وزارت علوم می باشد را از حق داشتن شماره نظام پزشکی ولو در صورت طی دوره چهار ساله دکتری رشته های مذکور،ندارند.  حال سوالاتی که برای نگارندگان این نامه ایجاد شده است این است که:

آیا عدالت و عمل، احترام به قشر تحصیل کرده جامعه که مقام معظم رهبری بار ها و بار ها آن را تاکید داشته اند را در این مصوبه میبینید؟

آیا این عمل  که ذات آن اقدامات  پزشک سالارانه همیشگی وزارت بهداشت و نظام پزشکی کشور است، نیست؟

آیا این عمل، کشیدن خط بطلان و نابود کردن تلاش های چندین ساله دانشجویان جهت آماده سازی برای شرکت در کنکورهای این رشته ها نیست؟

حق و حقوق نظام پزشکی کشور تا چه حدودی است؟‌آیا پایمال کردن حقوق دیگر اقشار جامعه نیز از حقوق نظام پزشکی و وزارت بهداشت است؟

آیا اعلام این خبر آن هم چندین ماه از برگزاری کنکور وزارت بهداشت اقدامی اخلاقی و انسانی است؟‌

آیا اسم دولت تدبیر و امید در تناقض با این کار که نا امید کردن جمع کثیری از دانشجویان است ، نیست ؟

جواب این همه جوانی که در سراسر کشور در دانشگاه های دولتی و آزاد اسلامی این رشته را انتخاب نمودند و برای آینده شان برنامه ریزی کرده اند چه میشود ؟

هر کدام از اعضای عالی رتبه کشور قبل از اینکه به مقامی برسند ، از برنامه هایشان برای ملت میگویند ، اما آیا کسانی که به تحریر این مصوبه پرداخنتد به فکر آینده جوانان هستند ؟

وزارت کار چه مفهومی دارد ، وقتی که کار از جوانان ما به این راحتی گرفته شود و حق طبیعی و مسلم دانشجویان این رشته زیر پا گذاشته شود ؟

وزارت بهداشت سال هاست که در تصیماتی بدون هیچ توجیه منطقی و علمی اقدام به حذف دانشجویان  رشته های مختلف از شرکت در کنکورهای تخصصی همه ی رشته های علوم پایه می کند حال آن که این عمل حتی یک بار برای تمام رشته های دکتری حرفه ای گروه علوم پزشکی اجرا نشده است. آیا یک پزشک بار علمی بالاتری از یک دامپزشک یا یک محصل در زیست شناسی در امر تشخیص دارد؟ وجود تنها چند واحد ناچیز در علم تغذیه چگونه به پزشکان اجازه حضور در مطب های رژیم درمانی را می دهد؟

اگر منطق نظام پزشکی در حذف دانشجویان وزارت علوم و دانشگاه آزاد و … به علت نبود تحصیلات کافی در زمینه های مرتبط است، لازم به ذکر است که در یک بررسی بی طرفانه به وضوح درخواهید یافت که بسیاری از رشته های حذف شده در مصوبه سازمان نظام پزشکی که در نامه ای به شماره ۳۹۵/۱۰۰/۷۰/۱۶۱۲۳ به سازمان سنجش پزشکی اعلام شده است، لیاقت بسیار بالاتری در حق داشتن امتیاز نظام پزشکی خواهند داشت.

این روند مسموم با یک اقدام غیرمنطقی و غیر علمی همراه شده است تا وزارت بهداشت و نظام پزشکی  دست در دست هم،  تدبیر و امید را نابود کرده و به جای آن هرج و مرج های خودسالارانه را به سکو بنشانند.

این نامه به شما به عنوان ریاست محترم جمهور و نماینده ملت ایران نگاشته شده است تا با استفاده از اختیارات خود، مانع از اجرای این مصوبه نا به حق شده،و به یاد داشته باشید که ماه رمضان، ماه خیر و برکت میباشد و ممکن است با این مصوبه برکت را برای همیشه از دانشجویان و محصلان این رشته بگیرید.

از شما در خواست دارم که با توجه به وظیفه و رسالت خود در راستای عدالت اسلامی گام بردارید .

انتهای خبر