انتقاد دبیری از بلاتکلیفی و وضعیت حاکم بر شورا

حضور اعضاء آزاد شده در جلسات شورا با اجازهِ فرماندار بوده است/ بهتر بود تا تعیین تکلیف نهایی، اعضاء متهم به شورا باز نمی‌گشتند

اینکه عده‌ای غیب شوند و دوباره بیایند و فردا باز بروند، مجموعه شورای شهر را زیر سوال می‌برد و از منظر عمومی مناسب نیست.

image_pdfimage_print
دبیری
دبیری گفت: بهتر بود تا زمان تعیین تکلیف نهایی از حضور اعضاء آزاد شده در جلسات شورا ممانعت می‌شد تا به این نهاد آسیبی وارد نشود.

 به گزارش اعتدال آذربایجان(اعتدال پرس)، شهرام دبیری در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به آزادی دو تن از اعضاء بازداشت شده شورا به قید وثیقه و حضور آنان در جلسات اخیر شورای شهر تبریز، اظهار داشت: از نظر قانونی تا زمانی که کیفرخواستی صادر نشده و هیئت حل اختلاف نظر خود را اعلام نکرده است اعضایی که در بازداشت بودند حق بازگشت به صندلی شورا را دارند.

وی افزود: در مورد بازگشت اعضاء دستگیر شده به جلسات مجموعه شورای شهر تصمیم‌گیر نیست و فرماندار است که با استعلام از دادگستری در صورت عدم صدور کیفرخواست، مجوز بازگشت آنان به شورا را صادر می‌نماید.

رئیس شورای شهر تبریز در پاسخ به این سوال که آیا این آمد و رفت‌ها برای شورا تبعات منفی دارد یا خیر، ابراز کرد: وضعیت فعلی خیلی بد است و باید هماهنگی‌های لازم صورت گیرد، در اینکه قانون اجرا می‌شود هیچ شکی نیست اما اینکه عده‌ای دستگیر شوند و بعد از چند ماه آزاد گردند و بدون تعیین تکلیف بر صندلی شورا تکیه بزنند به این نهاد نظارتی آسیب می‌زند.

وی یادآور شد: بعد از غیبت چند ماهه اعضاء اصلی طی مراسمی نفرات علی‌البدل با انجام مراسم رسمی جایگزین آنان شدند لکن با آزادی اعضاء بازداشت شده و صدور مجوز لازم برای حضور آنان در جلسات شورا ما مجبور شدیم به نفری که تحلیف شده بود بگوییم دیگر به شورا نیاید؛ این امر به شخصیت اشخاص ضربه وارد می‌کند و مشکل آفرین می‌شود.

عضو هیئت رئیسه شورای چهارم خواستار هماهنگی فرمانداری با دادگستری استان شد و عنوان کرد: بهتر است ابتدا تکلیف اشخاص دستگیر شده و متهم مشخص شود و بعد، آنان در جلسات شرکت کنند، اگر آنان واقعا بی‌گناه هستند، مراجع قضایی اعلام کنند و آنان به شورا بازگردند اما اگر همچنان اتهامات بر جایِ خود باقی‌ست تا زمان تشکیل دادگاه از حضور در شورا منع شوند.

وی متذکر شد: اینکه عده‌ای غیب شوند و دوباره بیایند و فردا باز بروند، مجموعه شورای شهر را زیر سوال می‌برد و از منظر عمومی مناسب نیست.

گفتنی است؛ المیرا خاماچی و اکرم حضرتی که در اواخر سال ۹۴ دستگیر شده‌ بودند در روزهای اخیر به قید وثیقه آزاد شدند و در جلسات علنی شورای چهارم حضور یافتند.

آناج

انتهای خبر