روحانی: بحث‌ افشای فیش‌های حقوقی غفلتی بود که باید با آن برخورد شود

رئیس‌جمهور گفت: بحث‌ افشای فیش‌های حقوقی غفلتی بود که باید با آن برخورد شود و نتیجه آن را به گوش مردم خواهیم رساند. به گزارش اعتدال آذربایجان(اعتدال پرس)به نقل از فارس، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور کشورمان در همایش گرامیداشت هفته قوه قضائیه که صبح امروز در سالن اجلاس سران برگزار شد، ضمن گرامیداشت این هفته گفت: […]

image_pdfimage_print
رئیس‌جمهور گفت: بحث‌ افشای فیش‌های حقوقی غفلتی بود که باید با آن برخورد شود و نتیجه آن را به گوش مردم خواهیم رساند. بحث‌ افشای فیش‌های حقوقی غفلتی بود که باید با آن برخورد شود

به گزارش اعتدال آذربایجان(اعتدال پرس)به نقل از فارس، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور کشورمان در همایش گرامیداشت هفته قوه قضائیه که صبح امروز در سالن اجلاس سران برگزار شد، ضمن گرامیداشت این هفته گفت: هفته قوه قضائیه در ایامی که به نام مولای‌مان امیرالمؤمنین (ع) که اسوه بزرگ عدالت و دادگستری در تاریخ است، قرار گرفته است.

وی افزود: زندگی امام علی (ع) صدای عدالت انسانیت و همه مظلومین و محرومین است که او حتی نسبت به قاتل خود هم توصیه به عدل کرد. علی (ع) آن دادگستری است که نسبت به قاتل خود توصیه می‌کند که حتی در شیوه اجرای عدالت مبادا از حد و حدود الهی تعدی شود و در مقابل یک ضربتی که او زده فقط یک ضربت زده شود و اینکه سراسر جامعه را به بهانه قتل امیرالمؤمنین تبدیل به حمام خون نکند.

رئیس‌جمهور تأکید کرد: امام علی (ع) مَثل اعلی و اسوه بزرگ برای اجرای عدالتی است که باید به وجودش، تاریخ و قضاوت‌هایش در برابر جهانیان و مدعیان حقوق بشر و عدالت افتخار کنیم.

روحانی در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: خوب است یادی کنیم از آن معمار بزرگ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و قوه قضائیه؛ شهید بهشتی. که شخصیتی کم نظیر در تاریخ روحانیت است.

وی در ادامه پیرامون ویژگی‌های شخصیتی شهید بهشتی گفت: او در فهم احکام دین و فقیه بودن به معنای واقعی کلمه در آشنایی با جهان و جهان‌دیده بودن در مدیریت فوق‌العاده در ادب، اخلاق، نظم بی‌نظیر، فروتنی، تواضع و بالاخره مظلوم‌ زیستن و مظلوم چشم از جهان زیستن که هیچ جمله‌ای نمی‌تواند بهشتی را تعریف کند جز کلام امام (ره) که گفت بهشتی یک ملت بود.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه شهید بهشتی بنیانگذار قضاء اسلامی نوین بعد از پیروزی انقلاب اسلامی است، گفت: اگر بخواهیم در قضاء و قوانین از علمای بزرگ نام ببریم از شهید مدرس در آغاز مشروطه و شروع تدوین قوانین و از شهید بهشتی در آغاز تدوین قوانین در نظام جمهوری اسلامی می‌توان نام ببریم.

روحانی در ادامه تصریح کرد: امروز ما در شرایطی هستیم که نیازمند به یک قوه قضائیه قوی، به روز، چابک و قوه قضائیه‌ای که بتواند پناهگاهی برای مردم ما باشد هستیم. همه مردم ما اگر شب به راحتی می‌توانند سر به بالین بگذارند به دلیل وجود یک قوه قضائیه توانا است.

وی اضافه کرد: در هیچ کشوری امنیت آن کشور حفظ نخواهد شد مگر آنکه مردم در پناه یک قوه قضائیه بی‌طرف، عالم، کارا در زمینه رفع مخاصمات و مبارزه با مجرمین و ایجاد عدل و داد در جامعه باشد.

انتهای خبر