آخرین اخبار و جزئیات انفجار در فرودگاه استانبول/ دهها کشته وزخمی + تصاویر

بر خلاف برخی اخبار اولیه تاکنون گزارشی از کشته شدن شهروندان ایرانی در این انفجارها از جمله چند تن از بازیگران و ورزشکاران ایرانی که قصد عزیمت به کشور داشتند، منتشر نشده است.

image_pdfimage_print
استانبول باز هم قربانی تروریسم + تصاویر
در ساعات پایانی شب گذشته حمله تروریستی به فرودگاه آتاتورک شهر استانبول انجام شد که این حمله تعداد زیادی کشته و مجروح به جا گذاشته است.

به گزارش اعتدال اذربایجان(اعتدال پرس) به نقل از رسانه های رسمی، دیشب (۲۹ ژوئن) در ترمینال ورودی خطوط خارجی فرودگاه استانبول با حمله سه مهاجم انتحاری، ۳ مورد انفجار مهیب بمب اتفاق افتاد که منجر به کشته شدن ۳۶ نفر و زخمی شدن ۱۴۷ نفر از مسافران و کارگران این فرودگاه شد.

حال بسیاری از مجروحین وخیم گزار شده است. احتمالا تعداد زیادی از کشته شدگان خارجی هستند. بر خلاف برخی اخبار اولیه تاکنون گزارشی از کشته شدن شهروندان ایرانی در این انفجارها از جمله چند تن از بازیگران و ورزشکاران ایرانی که قصد عزیمت به کشور داشتند، منتشر نشده است.

تلویزیون دولتی ترکیه گزارش کرده است که انفجارها در ترمینال ورودی پروازهای بین المللی رخ داده است.
به گفته وزیر دادگستری ترکیه یکی از مهاجمان با کلاشنیکف به روی مردم آتش گشود. گزارش شده وقتی که ماموران امنیتی قصد داشتند با مهاجمان برخورد کنند آنها بمب‌های همراه خود را منفجر کردند.

به دنبال این انفجار تمام پروازهای این فرودگاه از جمله به مقصد تهران و نیز پروازهای دیگر کشورها از جمله ایران به مقصد استانبول لغو شده است.

نظرات مختلفی در ارتباط با عاملان این انفجار در رسانه های ترکیه مطرح می باشد لکن بن علی  ییلدیریم نخست وزیر ترکیه در اولین گزارش خود، عاملان این انفجار را عناصر گروه تروریستی داعش معرفی کرد. به گفته وی، اولین بررسی ها گروه تروریستی داعش را عامل این انفجار نشان می دهد.

در فضای مجازی پیام های محکومیت بسیاری به این حادثه منفور منتشر می شود که از جمله مهم ترین آنها پیام جواد ظریف وزیر خارجه کشورمان می باشد.

ظریف نوشت: “بار دیگر چهره زشت ترور در فرودگاه کشور دوست و همسایه ما سر برآورد. خشونت افراط‌گرایانه تهدیدی جهانی است و ما باید با هم با آن مقابله کنیم.”

باید خاطر نشان کرد؛ پیش از این گروه تروریستی کارگران کردستان که بمب گذاری های متعددی در مناطق مختلف ترکیه از جمله مناطق کردنشین ترکیه داشته است، این کشور را به حملات تروریستی مختلف تهدید کرده بود.

عاملان دقیق این انفجار تا به این لحظه مشخص نشده ولی انتظار می رود این حادثه توسط عناصر گروه های تروریستی داعش و پ ک ک که تحت حمایت آمریکا و غرب می باشند، صورت گرفته باشد.

‏آخرین خبر حاکی است، گروه تروریستی داعش مسئولیت انفجارهای فرودگاه ⁧ آتاتورک ⁩استانبول ⁩ را برعهده گرفت.

شایان ذکر است، این اتفاق بعد از توافق ترکیه با اسرائیل و یک روز مانده به شب قدر در ترکیه رخ داده است.

 

 بعد از ورود عناصر مختلف تروریستی به ترکیه و چشم پوشی دولت اردوغان علی رغم هشدارهای وزارت امنیت ملی این کشور، این روزها شاهد اتفاقات تلخ در پی فعالیت های این عناصر تروریستی در ترکیه هستیم.
انتهای خبر