مدیرعامل بانک صادرات برکنار شد/ استعفای مدیران عامل بانک‌های ملت و قرض‌الحسنه مهر ایران

مدیرعامل بانک صادرات عزل و مدیران عامل بانک‌های ملت و قرض‌الحسنه مهر ایران استعفا کردند. به گزارش اعتدال آذربایجان(اعتدال پرس) به نقل از فارس، در طی آخرین تغییر و تحولات در سیستم بانکی اسماعیل لله‌گانی مدیرعامل بانک صادرات عزل، رستگار مدیرعامل بانک ملت و سیامک دولتی مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران از سمت خود استعفا […]

image_pdfimage_print

مدیرعامل بانک صادرات عزل و مدیران عامل بانک‌های ملت و قرض‌الحسنه مهر ایران استعفا کردند.

مدیرعامل بانک صادرات برکنار شد/ استعفای مدیران عامل بانک‌های ملت و قرض‌الحسنه مهر ایران

به گزارش اعتدال آذربایجان(اعتدال پرس) به نقل از فارس، در طی آخرین تغییر و تحولات در سیستم بانکی اسماعیل لله‌گانی مدیرعامل بانک صادرات عزل، رستگار مدیرعامل بانک ملت و سیامک دولتی مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران از سمت خود استعفا کردند.

بر این اساس، مرتضی اکبری عضو هیأت مدیره بانک توسعه صادرات به عنوان مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران و اخلاقی عضو هیأت مدیره بانک سپه به عنوان مدیرعامل بانک ملت انتخاب شدند. هنوز جایگزینی برای مدیرعامل بانک صادرات تعیین نشده است.

پیش از این صدقی مدیرعامل بانک رفاه هم برکنار و سهمانی (مدیر عامل سابق بانک توسعه تعاون)جایگزین وی شده بود.

برکناری و استعفای مدیران عامل بانک‌ها در روزهای اخیر در پی انتشار فیش‌های حقوقی بوده است.

پیگیری‌های خبرنگار فارس نشان می‌داد بازرسان سازمان بازرسی فیش‌های حقوقی مدیران ارشد بانک‌های دولتی و بانک‌های غیر دولتی شده در فرایند خصوصی‌سازی را بررسی و گزارش آن را به سازمان بازرسی و مراجع مربوطه ارسال کرده‌اند.

پس از اتمام این بازرسی‌ها و تاکید مقام معظم رهبری بر پیگیری این موضوع در دیدار با هیات دولت، معاون اول رئیس جمهور از عزل مدیران دریافت کننده حقوق‌های نجومی خبر داد. این مسائل نشان می‌داد، شبکه بانکی آبستن تحولات مدیریتی خواهد شد.

مدیرعامل بانک صادرات پس از عزل استعفا داد!

مدیرعامل بانک صادرات پس از عزل استعفا داد!

 درپی انتشار خبر عزل مدیرعامل بانک صادرات توسط وزیر اقتصاد، اسماعیل لله‌گانی استعفای خود را مربوط به سه روز پیش و داوطلبانه اعلام کرد.

در خبر بانک صادرات آمده است: متن استعفا نامه داوطلبانه مدیر عامل بانک صادرات ایران که در مورخ هفتم تیر ماه سالجاری به دکتر طیب نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی تقدیم شده است، به شرح زیر می باشد.

جناب آقای دکتر طیب‌نیا
مقام عالی محترم وزارت امور اقتصادی و دارائی و رئیس مجمع بانک صادرات ایران

با سلام و احترام؛

همانگونه که مستحضرند اینجانب در تاریخ ۱۳۹۳/۱۲/۰۶به عنوان مدیرعامل و نائب رئیس هیات مدیره  بانک صادرات ایران منصوب و در طول یکسال و چهار ماه که در این بانک حضور و فعالیت مستمر و شبانه روزی داشتم، تمام همت، عزم و اراده خود را در جهت خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و مردم شریف و بزرگوار میهن اسلامی بکار بسته و در سایه منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و در راستای حمایت از تولید و اشتغال در کشور تلاش نموده ام.

در طول این مدت علاوه بر مسئولیت خطیر و پر ریسک این بانک ، ساماندهی معضلات مبتلا به تعاونی اعتباری منحله میزان که از طرف مسئولین محترم نظام و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران به این بانک سپرده شد، بر عهده اینجانب قرار گرفت. مسئولیتی که با توجه به وقوع بحران اجتماعی و امنیتی ناشی از عملکرد تعاونی منحله مذکور در سطح چند استان بود، با همت تمامی همکارانم در این بانک به نحو شایسته و مطلوبی مدیریت شد بطوریکه تاکنون انتظارات حدود ۹۲ درصد از سپرده گذاران ساماندهی شده و مشکل امنیتی مورد بحث مرتفع گردید. بدین ترتیب تصدیق می فرمائید که در طی این مدت اینجانب مدیریت دو مجموعه شامل بانک صادرات ایران و تعاونی اعتباری منحله میزان را بر عهده داشته ام.

خداوند متعال را شاکرم که در طول این مدت تمامی امور بر طبق ضوابط و مقررات صورت پذیرفته و کلیه پرداختها به کارکنان، مدیران و اینجانب کاملاً با مصوبات قانونی مجمع و رویه ۶۳ ساله فعالیت  این بانک و افزایش ضرایب سالانه مطابق بوده و در چارچوب ضوابط و مقررات حاکم محقق شده است. بانک صادرات ایران به عنوان بزرگترین بانک بورسی کشور و دارای نزدیک به ۳۰۰۰ واحد صفی و ستادی و تعداد ۳۲۰۰۰ نفر پرسنل و منابع بالای ۱۱۵۰ تریلیون ریال و حجم دارائی های ۱۳۷۰  تریلیون ریال مشغول فعالیت می باشد.

علیرغم کسب این توفیقات در طول مدت کوتاه حضور در بانک صادرات ایران با توجه به فضای ایجاد شده در رسانه های کشور درخصوص پرداختهای بالا به مدیران صرفاً به احترام مردم عزیز کشور و تنویر افکار عمومی و به دلیل اینکه بنده همواره خود را سرباز وفادار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و این ملت می دانم. خواهشمند است با استعفای داوطلبانه اینجانب موافقت فرمائید.

در پایان ضمن تقدیر و تشکر فراوان از پرسنل گرامی و ارزشمند بانک صادرات ایران، امیدوارم در هر مقطع از زمان و به اقتضای هر آنچه به افزایش رشد و اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کمک می نماید، انجام وظیفه‌نمایم.

اسماعیل للـه‌گانی

انتهای خبر
Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x