عذرخواهی فرماندار شبستر از مردم به خاطر سیل اخیر

فرماندار شهرستان شبستر با بیان اینکه باید با آموزش و فرهنگ‌سازی، تمام آحاد جامعه را نسبت به خطرات بلایای طبیعی و نحوه برون رفت از آن آماده کنیم، به خاطر حوادث سیل اخیر از مردم عذرخواهی کرد. به گزارش اعتدال آذربایجان(اعتدال پرس)، سیدسعید کاشانی یکشنبه شب در جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان گفت: در این […]

image_pdfimage_print

فرماندار شهرستان شبستر با بیان اینکه باید با آموزش و فرهنگ‌سازی، تمام آحاد جامعه را نسبت به خطرات بلایای طبیعی و نحوه برون رفت از آن آماده کنیم، به خاطر حوادث سیل اخیر از مردم عذرخواهی کرد.

عذرخواهی فرماندار شبستر از مردم به خاطر سیل اخیر

به گزارش اعتدال آذربایجان(اعتدال پرس)، سیدسعید کاشانی یکشنبه شب در جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان گفت: در این مدت، مدیران در امداد رسانی و خدمات‌رسانی به سیل‌زدگان تمام سعی و تلاش خود را کردند، البته نباید منکر برخی از سهل‌انگاری‌ها هم بود اما در مجموع تلاش بی‌وقفه مسئولان را در رفع بحران سیل اخیر باید ستود.
وی با ارائه گزارشی از بازدیدهای میدانی مسئولان کشوری و استانی خاطرنشان کرد: در حادثه سیل اخیر متأسفانه راه ارتباطی شبستر ـ ارومیه برای مدتی بسته شد و شهرهایی درگیر موضوع سیل بودند و یا بیم خطر سیل‌زدگی در آن‌ها وجود داشت و مسئولان ذی‌ربط از تمام ظرفیت‌های خود برای امدادرسانی به مردم استفاده کردند.
کاشانی بابیان اینکه گروه‌های عملیاتی هلال‌ احمر و شهرداران مناطق در اولین دقایق وقوع سیل در صحنه حضور یافتند، تأکید کرد: امدادگران در اولین مرحله نسبت به تخلیه سیل از منازل اقدام و کمک‌رسانی برای آسیب دیدگان آغاز شد.
وی با بیان اینکه بی‌توجهی و قصور ۱۵ ‌ساله در زمینهٔ پیشگیری و بسترسازی‌های لازم برای مقابله با این بحران‌ها موجب حادثه اخیر گردید، اظهار کرد: شهروندان ما شایسته این‌همه آسیب نبودند و با توجه به اینکه از نظر آسیب‌شناسی حقوقی مسئول هستیم بنده به‌نوبه خود همه این کوتاهی‌ها را به گردن می‌گیرم و از همه آسیب‌دیدگان عذرخواهی می‌کنم.
فرماندار شبستر احداث خیابان در مسیل و عدم تکمیل سیل بند در موعد مقرر در سال های گذشته را عامل اصلی سیلاب اخیر عنوان کرد و گفت: به جای توجه به امور مهم و تمهیدات لازم در پیشگیری امر در سال‌های گذشته، به امور با اولویت کمتر توجه شد و موجب جاری شدن سیل در داخل برخی شهرها شد.
وی بابیان اینکه جاری شدن سیل در روستای شنگل‌آباد موجب خسارت به ۴۳ واحد مسکونی از ۳۰ تا ۸۰ درصد شد، افزود: طبق اعلام بنیاد مسکن شهرستان ۸۱۰ میلیارد ریال به منازل مسکونی آسیب‌رسیده است.
فرماندار شبستر از خسارت ۵۰ میلیارد ریالی به واحدهای صنعتی و تولیدی خبر داد و خاطرنشان کرد: ارزیابی شش هزار و ۵۴۰ میلیون ریال خسارت به بخش کشاورزی و ۱۴۰ میلیارد ریال خسارت به معابر شهری و تأسیسات از جمله خسارت‌های وارده به منطقه در سیلاب خرداد و تیرماه است.
وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه باید از این حوادث عبرت بگیریم، گفت: هر جا که به طبیعت تعرض شده، طبیعت انتقام خود را گرفته لذا ساخت ‌و سازهای غیرقانونی در حریم رودخانه‌ها و عدم توجه به توصیه کارشناسی مسئولان و عدم لایروبی رودخانه‌ها در موعد مقرر موجب حادثه می‌شود.
شهرستان شبستر با حدود ۱۲۵هزار نفر جمعیت در ۷۵کیلومتری غرب تبریز واقع است.

انتهای خبر