طرح سؤال از وزیر ورزش و جوانان توسط نمایندگان آذربایجان تقدیم هیات رئیسه مجلس شد + عکس

نمایندگان آذربایجان در مجلس شورای اسلامی در پی اجحاف در حق پهلوان پرویز هادی کشتی گیر تیم ملی، طرح سؤال از وزیر ورزش و جوانان را تقدیم هیات رئیسه مجلس کردند.

image_pdfimage_print

طرح سؤال از وزیر ورزش و جوانان تقدیم هیات رئیسه مجلس شد + عکس

به گزارش اعتدال آذربایجان(اعتدال پرس)، در پی اجحاف در حق پهلوان پرویز هادی در راه حضور در المپیک که با تغییر عجیب و بحث برانگیز مصوبه شورای فنی تیم‌های ملی کشتی آزاد صورت گرفت، نمایندگان آذربایجان در مجلس شورای اسلامی طرح سؤال از وزیر ورزش و جوانان را در دستور کار خود قرار داده و آن را تقدیم هیات رئیسه مجلس کردند.

در طرح سؤال از محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان که توسط نادر قاضی پور نماینده مردم ارومیه تقدیم هیات رئیسه مجلس شده است، ۷ محور مورد سؤالات این نماینده قرار گرفته که در ادامه مشروح آن را پیش رو دارید:

خلاصه سؤال:

ضعف مدیریت و عدم رعایت ضوابط و مغفول ماندن موضوع جوانان در حوزه فعالیت‌های وزارتخانه

محور سؤالات:

۱ – ضعف مدیریت و رفتارهای سلیقه ای در برخی فدراسیون‌ها و عدم نظارت ورزش و جوانان به عملکرد آنها به ویژه در آستانه رویدادهای مهم المپیک با عنوان نمونه فدراسیون‌های کشتی و دو و میدانی

۲ – عزل و نصب‌های غیر کارشناسی و سیاسی در ادارات کل استان‌ها

۳ – عدم سازماندهی انتخابات فدراسیون‌ها و ضعف اساسنامه‌ای و عدم اصلاح اساسنامه انتخابات به ویژه در خصوص انتخاب شوندگان که بعضاً افرادی در فدراسیون‌ها به عنوان رئیس فدراسیون انتخاب شسده اند که سوابق مدیریتی و تخصصی در حوزه ورزشی نداشتند قطعا در آینده ورزش کشور را با چالش جدی مواجه خواهد کرد.

۴ – بهره‌گیری از نیروهای غیرسازمانی در وزارت ورزش و جوانان به ویژه در مدیریت‌های ستادی استانی، معاونین و مدیران ستاد و مدیران ستاد استان، علیرغم وجود نیروهای پرتجربه و متخصص در بدنه وزرات ورزش و جوانان و عدم استفاده از نیروهای داخل سازمانی.

۵ – عدم رعایت ضوابط و بهره‌گیری پرتعداد از کشتی‌گیران بر اساس رفاقت و روابط نه ضوابط

۶ – فراموشی و عدم توجه به موضوع جوانان از سوی وزارت و برنامه‌های مانوری و تبلیغاتی و بیشتر سیاسی از سوی معاونت جوانان و رفتارهای غیر فرهنگی و دور از شان مدیریتی در استان‌ها

۷ – عدم توجه به توسعه زیر ساخت‌های لازم برای توسعه فضاهای ورزشی

فهرست اسامی نمایندگان سؤال کننده نیز به شرح زیر است:

۱ – احمد علیرضا بیگی نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر
۲ – محمد حسن نژاد نماینده مردم مرند و جلفا
۳ – حسن نوروزی نماینده مردم رباط کریم و بهارستان
۴ – حمیدرضا فولادگر نماینده مردم اصفهان
۵ – سید حسین نقوی حسینی نماینده مردم ورامین، قرچک و پیشوا

 

 

انتهای خبر