سخنگوی دولت: عده ای با فضاسازی درباره فیش های حقوقی به دنبال نادیده گرفتن تلاش های دولت است

سخنگوی دولت و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور در ارتباط با بحث فیش های حقوقی اظهار کرد: برخی از اقدامات مستند به قانون انجام شده است. محمد باقر نوبخت در خصوص یکسالگی برجام و نتایج آن اظهار کرد: همان طور که دکتر روحانی روز گذشته در حاشیه جلسه هیات وزیران تصریح کردند در […]

image_pdfimage_print

سخنگوی دولت و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور در ارتباط با بحث فیش های حقوقی اظهار کرد: برخی از اقدامات مستند به قانون انجام شده است.

محمد باقر نوبخت در خصوص یکسالگی برجام و نتایج آن اظهار کرد: همان طور که دکتر روحانی روز گذشته در حاشیه جلسه هیات وزیران تصریح کردند در تیرماه سال گذشته قرارداد برجام پذیرفته شد، اما اجرای برجام از ۲۶ دی ماه سال ۹۴ انجام شد و اکنون کمتر از شش ماه است که از اجرایی شدن برجام می گذرد.
وی ادامه داد: در این فاصله بر اساس آنچه این توافق نامه بود تحریم نفتی جمهوری اسلامی ایران برچیده شد و ما توانستیم از منابع ارزی خودمان که در خارج بود استفاده کنیم؛ ضمن اینکه فرصتی فراهم شد که از مشارکت بین المللی برای سرمایه گذاری در داخل کشور بهره مند شویم.
نوبخت افزود: در خصوص رفع تحریم نفتی باید بگویم سال گذشته در چنین ایامی میزان صادرات نفت کشور با توجه به ضابطه تحریم در حد یک میلیون بشکه نفت خام بود که با میعانات گازی به حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه می رسید.
وی خاطرنشان کرد: این در حالی است که بر اساس گزارش رسمی وزارت نفت میزان صادرات نفت ما در خرداد ماه امسال روزانه دو میلیون و ۵۶۸ هزار بشکه شد و این وضعیت نشان می دهد رفع تحریم نفتی عملا اتفاق افتاده و سقف تحریم یک میلیون بشکه برداشته شده و ما اکنون به راحتی می توانیم صادر کنیم و از در آمدهای نفتی در بودجه برای توسعه عمرانی استفاه کنیم.
سخنگوی دولت و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور گفت: این روزها عده ای اظهار می کنند که از بودجه دفاعی کشور کاسته شده است، در حالی که سال گذشته بعد از برجام با آزاد شدن حدود ۱٫۷ میلیارد دلار از منابع ما در آمریکا، این رقم را به اضافه مبالغی که در هند و کشورهای دیگر داشتیم در بودجه سال گذشته استفاده کردیم.
وی ادامه داد: عده ای تصور می کردند این مبلغ در سال ۱۳۹۵ استفاده خواهد شد در حالی که ما کل پول را در سال گذشته دریافت و استفاده کردیم.
نوبخت اظهار کرد: بعد از برجام فضای دیگری نیز ایجاد شد و روسای جمهوری، نخست وزیران و روستی مجالس کشورهای مختلف از جمله کشورهای اروپایی، در قالب هیات های بلند پایه برای امضای یک سلسله قراردادها برای سرمایه گذاری به ایران سفر کردند.
وی افزود: از ۲۷ دی ماه سال گذشته تا به امروز بیش از سه میلیارد و ۴۱۸ میلیون دلار برای ۴۱ طرح در سراسر کشور سرمایه گذاری مستقیم خارجی انجام شده است.
سخنگوی دولت و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور ادامه داد: همچنین چهار میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار برای انرژی الکتریکی سرمایه گذاری خارجی داشته ایم که با پیگیری استاندار آذربایجان شرقی از طریق وزارت نیرو و با مجوز شورای اقتصاد بخشی از این سرمایه گذاری خارجی به این استان جذب شد.
وی تاکید کرد: انتظار داریم که بانک های خارجی برای ارتباط با بانک های ما گام های بلندتری را بردارند؛ البته ما نیز باید تلاش کنیم تا صورت های مالی بانک هایمان اصلاح شده و مناسب تر تنظیم شود تا بانک های خارجی که برای سرمایه گذاری می آیند، مشکل نداشته باشند.
نوبخت خاطرنشان کرد: به همین دلیل اکنون لایحه اصلاح قانون بودجه سال ۱۳۹۵به مجلس ارایه شده و بخش عمده این اصلاح برای الحاق دو تبصره ۳۵ و ۳۶ برای اصلاح نظام بانکی است تا شرایط به گونه ای شود که با برداشته شدن موانع آن ها نیز بتوانند بیایند و بانک های ما نیز زمینه لازم را داشته باشند.
وی در خصوص اینکه برخی افراد از دستاوردهای برجام چشم پوشی می کنند، اظهار کرد: از ابتدا عده ای در داخل کشور بنا به هر دلیلی و یا اگر به صورت خوشبینانه نگاه کنیم، بیشتر بخاطر دلواپسی و نگرانی، موافق با مذاکرات برجام نبودند.
سخنگوی دولت تدبیر و امید گفت: به همین ترتیب تندورهای آمریکا نیز با این موضوع مخالف بودند و توجه به سخنان نامزدهای ریاست جمهوری آمریکا مبنی بر پاره کردن برجام در صورت موفقیت در انتخابات نشان می دهد برجام به نفع آمریکا نیست، زیرا چنین بود، اجرای آن را ادامه می دادند.
وی اضافه کرد: همچنین رژیم اشغالگر اسراییل نیز از ابتدا تا به امروز با برجام مخالفت کرده است و اگر سران این رژیم به این نتیجه می رسیدند که برجام به زیان جمهوری اسلامی است این کار را نمی کردند.
نوبخت با اشاره به بیاینات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص برجام تاکید کرد: باید سعی نکنیم با مساله برجام به شکل افراط وتفریط برخورد و همچنین خیلی مطلق از امتیازاتش صحبت کنیم، یا خیلی منفی از کاستی هایش سخن بگوییم؛ برجام قراردادی برد- برد است و هر چند در آن خواسته طرفین بصورت کامل تحقق پیدا نکرد اما افکار عمومی جهان معتقد است آنچه که انجام شد، به نفع جمهوری اسلامی و منطقه شد.
وی اضافه کرد: هیات نظارت مستمر بر این امر در شورای عالی امنیت ملی تعیین شده و موضوع را به صورت مرتب رصد می کند و هرجا بخواهند نقصی از برجام انجام شود به شدت در این خصوص عکس العمل نشان خواهیم داد و از حقوق ملت ایران به شایستگی دفاع می کنیم.

**عده ای با فضاسازی درباره فیش های حقوقی به دنبال نادیده گرفتن تلاش های دولت است
سخنگوی دولت و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور در ارتباط با بحث فیش های حقوقی نیز اظهار کرد: برخی از اقدامات مستند به قانون انجام شده است.
وی افزود: متاسفانه طی سال های گذشته برخی از دستگاه ها خود را از شمول قانون مدیریت خدمات کشوری مستثنی کردند و ضوابط خاصی را مد نظر قرار دادند و از امتیازهای قانون استفاده کردند.
وی ادامه داد: خوشختانه دولت به شدت با این موضوع برخورد کرد منتهی عده ای خواستند از این مساله در جهت نادیده گرفتن تلاش بدنه کارشناسی و مدیریتی کشور استفاده کرده و آن را بزرگنمایی و فضاسازی کنند.
نوبخت گفت: خوشبختانه مردم ما آگاه هستند و به خوبی تشخیص می دهند که این گونه اظهار نظرها واقعا چقدر دلسوزانه یا برای فضاسازی است.
وی اظهار کرد: همان طور که بارها بیان شد دولت تدبیر و امید به هیچ وجه خط قرمزی برای مقابله با هر نوع تخلفی برای خود قایل نیست و خود را با هیچ دولتی مقایسه نمی کند.
سخنگوی دولت و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور خاطرنشان کرد: برخی از همین رسانه هایی که امروز حاضر نیستند این موضوع را رها کنند قبل از این حاضر نبودند برای مقابله با مفاسد وقت و انرژی بگذارند.
وی با تاکید بر اینکه دولت تدبیرو امید بدون توجه به این نوع مسایل به فکر توسعه و پیشرفت کشور است و ما وارد این دعواها نمی شویم، گفت: همین سفر من به آذربایجان شرقی در راستای توسعه و عمران کشور است.
نوبخت تاکید کرد: امروز بیش از هر چیزی ایران نیاز به خدمت دارد و ما با پرهیز از تنش ها و وارد شدن به دعواهای جناحی تلاش می کنیم به مردم خدمت کنیم.

انتهای خبر