موکلانمان نمی خواهند به ترکیه بازپس فرستاده شوند

وکلای کودتاگران گریخته به یونان اعلام نمودند که موکلانش به علت وجود خطر جانی، نمی خواهند به ترکیه بازگردند. به گزارش اعتدال آذربایجان(اعتدال پرس)، ۸ کودتاگر تُرک که با نافرجام شدن کودتا توسط بالگرد از ترکیه گریخته و با دادن سیگنال وضعیت اورژانسی تقاضای فرود اضطراری در یونان نموده بودند، به محض فرود خواستار پناهندگی […]

image_pdfimage_print
وکلای کودتاگران گریخته به یونان اعلام نمودند که موکلانش به علت وجود خطر جانی، نمی خواهند به ترکیه بازگردند.
موکلانمان نمی خواهند به ترکیه بازپس فرستاده شوند

به گزارش اعتدال آذربایجان(اعتدال پرس)، ۸ کودتاگر تُرک که با نافرجام شدن کودتا توسط بالگرد از ترکیه گریخته و با دادن سیگنال وضعیت اورژانسی تقاضای فرود اضطراری در یونان نموده بودند، به محض فرود خواستار پناهندگی نظامی شدند، ولی به علت ورود غیر قانونی به یونان، توسط پلیس دستگیر گردیده و روانه دادگاه گشتند.

ترکیه که نظامیان گریخته را خائن به وطن اعلام نموده بود، از یونان خواست تا آن ها را به ترکیه تحویل دهد. آتن در پاسخ به درخواست آنکارا اعلام نمود در موضوع کودتا حامی دولت ترکیه می باشدو تقاضای پناهندگی این افراد را به سرعت ببرسی خواهد کرد ولی تمامی مراحل در چارچوب قوانین بین الملل انجام خواهند شد.

واسیلیکی ایلیا ماریناکی که وکالت ۴ تن از این نظامیان را برعهده دارد، درمصاحبه خود با شبکه تلویزیونی اسکای یونان، اذعان داشت که موکلانش از کودتا خبری نداشته اند و تنها به دستورات مافوق خود عمل کرده اند.

وی افزود، موکل هایش به علت ترس از جانشان نمی خواهند به ترکیه بازگردند و به همین دلیل از یونان تقاضای پناهندگی سیاسی نموده اند.

وکیل درتوضیح واقعه گفت: این نظامیان در حال پرواز با بالگرد بوده اند که به ناگاه به طرف بالگرد توسط پلیس تیراندازی گشته و در همین لحظه پیامی مبنی بر وقوع کودتا در ترکیه، دریافت کرده اند و به همین دلیل تصمیم به فرار به یونان گرفته اند.

۳ وکیل نظامیان تُرک، برای آماده شدن برای محاکمه، از دادگاه تقاضای فرصت ۳ روزه نموده اند.

لازم به ذکر است که بالگرد هم در همان روز اول به ترکیه تحویل داده شده است.

گفتنی است، مردم در شعارهای خود در سخنرانی سران مملکت، خواستار اعدام کودتاگران شده اند که این تقاضا از طرف دولت نفی نشده و اردوغان بیان کرده است که در صورت موافقت پارلمان، وی هم این قانون را خواهد پذیرفت.

انتهای خبر