واکنش ظریف به سند ادعایی آسوشیتدپرس درباره برنامه هسته‌ای ایران/ گزارش بان کی‌مون بر اساس اطلاعات غلط تدوین شده

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: گزارش دبیرکل سازمان ملل بر اساس اطلاعات ناقص و بی‌خبری وی از دوران مذاکرات تدوین شده و ما پیشتر هم گفتیم سازمان ملل نقشی در تدوین برجام نداشته است. به گزارش اعتدال آذربایجان(اعتدال پرس) به نقل از فارس، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه در حاشیه «کنگره پرسش مهر ۱۶» که امروز […]

image_pdfimage_print

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: گزارش دبیرکل سازمان ملل بر اساس اطلاعات ناقص و بی‌خبری وی از دوران مذاکرات تدوین شده و ما پیشتر هم گفتیم سازمان ملل نقشی در تدوین برجام نداشته است.

گزارش بان کی‌مون بر اساس اطلاعات غلط تدوین شده/ واکنش ظریف به سند ادعایی آسوشیتدپرس درباره برنامه هسته‌ای ایران

به گزارش اعتدال آذربایجان(اعتدال پرس) به نقل از فارس، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه در حاشیه «کنگره پرسش مهر ۱۶» که امروز صبح برگزار شد، با حضور در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس درباره گزارش اخیر دبیرکل سازمان ملل اظهار داشت: این گزارش بر اساس اطلاعات ناقص و بی‌خبری وی (بان کی‌مون) از دوران مذاکرات تدوین شده و ما قبلاً هم گفتیم که سازمان ملل نقشی در تدوین برجام نداشته و لذا همانطور که مشاهده شد، کاری کردند که منفعتی برای برجام ندارد.

وی در خصوص اتهامات وارد شده به ایران در این گزارش به‌ویژه ارسال سلاح به عراق، تصریح کرد: ما در بیانیه‌ای که همزمان با قطعنامه ۲۲۳۱ صادر کردیم گفتیم که به اقدامات خود در مقابله با تروریسم ادامه می‌دهیم و این سیاست ماست و ارتباطی با برجام ندارد.

ظریف همچنین در واکنش به خبر خبرگزاری آسوشیتدپرس در خصوص وجود سند محرمانه در مورد برنامه هسته‌ای ایران تاکید کرد: همه رسانه‌های دنیا، تمام سند را ندیدند تا از افتخاری که دوستان مذاکره‌کننده و صنعت ما ایجاد کردند، با خبر باشند ولی با این وجود همه رسانه‌ها می‌گویند ایران بعد از ۱۰ سال به سرعت به سمت غنی‌سازی صنعتی خواهد رفت.

وی خاطرنشان کرد: ان شاءالله وقتی تمام این سند منتشر شد، مشخص می‌شود ما ظرف ۱۵ سال به کجا خواهیم رسید.

انتهای خبر