بلایی که ارمنی‌ها بر سَر رودخانه‌های “کور” و “ارس” می‌آورند!

ارامنه پس از اشغال منطقه قره باغ کوهستانی و هفت شهرستان دیگر آذربایجان علاوه بر جنایات متعدد مرتکب تروریسم محیط زیستی علیه آذربایجانی ها نیز می شوند.

image_pdfimage_print

بلایی که ارمنی‌ها بر سَر رودخانه‌های

به گزارش اعتدال آذربایجان(اعتدال پرس) به نقل از آناج: شبکه تلویزیونی سی بی سی اعلام کرده است که تروریسم محیط زیست یکی از مشکلات عمده روز بوده و کارشناسان محیط زیست مقابله با آن را یکی از وظایف اصلی خود می دانند.

آذربایجان بیش از ۲۰ سال است که با این مشکل حاد روبرو است چرا که کور و ارس بزرگترین رودخانه های این کشور از سوی ارمنستان به شدت آلوده می شود. این جنایت ارمنستان بیش از ۲۰ سال است که ادامه دارد؛ ارامنه پس از اشغال منطقه قره باغ کوهستانی و هفت شهرستان دیگر آذربایجان علاوه بر جنایات متعدد مرتکب تروریسم محیط زیستی علیه آذربایجانی ها نیز می شوند.

بازرسی های وزارت محیط زیست و ذخایر طبیعی آذربایجان نشان می دهد، رودخانه های عمده منطقه قفقاز جنوبی بر اثر این خرابکاری‌های ارمنستان با خطرات جدی مواجه هستند.

حسین قلی باقراف در این باره اذعان داشته است: ما در آن منطقه که رود ارس به اراضی تحت کنترل دولت آذربایجان سرازیر می شود، یک ایستگاه سنجش کیفیت آب نصب کردیم و روزانه چند بار به مسئولان محلی، وزارتخانه و نهادهای رسمی مربوطه درباره ترکیب آب رودخانه که وارد خاک آذربایجان می شود، گزارشی می دهیم و آن را در اینترنت نیز منتشر می کنیم. آب رود ارس از ارمنستان با فلزات سنگین و زباله های صنعت معدن وارد خاک آذربایجان می شود.

وی همچنین بیان داشته است: سد سرسنگ که در یک زمان با بودجه آذربایجان با هدف آبیاری زمین های کشاورزی منطقه قره باغ احداث شده است، از سوی ارامنه به عنوان ابزاری برای اجرای اهداف شوم به کار گرفته می شود؛ آنها در ایام تابستان جریان آب این سد را مسدود کرده و در زمستان از آن به عنوان تروریسم محیط زیستی علیه آوارگان جنگی آذربایجانی که از خانه و کاشانه اخراج شده اند، استفاده می کنند.

وزیر محیط زیست و ذخایر طبیعی آذربایجان عنوان کرده است: به همین دلیل تنها راه برای پایان دادن به این مشکل آزادسازی سرزمین های اشغالی آذربایجان است؛ فقط در آن صورت از سد سرسنگ می توان به نفع مردم آذربایجان و نیز ارامنه صرفا برای اهداف اقتصادی و طبیعی استفاده کرد.

گفتنی است مجمع پارلمانی شورای اروپا در ماه ژانویه سال جاری با صدور قطعنامه ویژه از ارمنستان خواست که به استفاده از سد سرسنگ به عنوان ابزار فشار علیه آذربایجانی ها پایان دهد اما ارمنستان همچنان این سیاست را ادامه می دهد.

انتهای خبر