انتخابات ریاست جمهوری در آذربایجان شرقی کلید خورد/ ناگفته های جبارزاده از اتفاقات ناگوار گذشته در استان: از سرقت موزه و چشم پلوتونیومی دانشگاه تبریز تا تظاهرات روزانه مقابل استانداری

استاندار گفت: مدعی نیستیم که همه مشکلات را حل کرده‌ایم اما مدعی هستیم که برای حل مشکلات برنامه داریم و امیدواریم، امید را به مردم هدیه دهیم.

image_pdfimage_print
مدعی نیستیم که همه مشکلات را حل کرده‌ایم/ سرقت چشم پلوتونیومی دانشگاه تبریز

به گزارش اعتدال آذربایجان(اعتدال پرس)، اسماعیل جبارزاده بعد از ظهر امروز در نشست شورای اداری استان آذربایجان شرقی که با حضور معاون سیاسی وزیر کشور برگزار شد، با اشاره به برگزاری انتخابات سال ۹۶، اظهار داشت: کلید انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶ از امروز زده‌شده و آماده خواهیم بود تا مقدمات برگزاری شکوهمند انتخابات آینده را با همت و تلاش همه مسئولان مرتبط مهیا کنیم.

اسماعیل جبارزاده، با اشاره به حضور نمایندگان حاضر در نشست شورای اداری، گفت: نمایندگان استان پیگیری جدی نسبت به مسائل استان داشتند، مخصوصاً نمایندگان سه شهرستانی که در حوادث سیل اخیر آسیب‌دیده بودند و امید داریم با تلاش نمایندگان شاهد تخصیص اعتبار برای روستاهای سیل‌زده باشیم.

وی در ادامه با اشاره به دیدار اخیر با رئیس‌جمهور گفت: رئیس‌جمهوری در این دیدار با اشاره به سفر و اقامت در استان و استقبال گرم از ایشان در این سفر از مردم قدردانی کرده و از همه مردم و مسئولان که به‌طورجدی در جهت تحقق اهداف سفر تلاش می‌کنند تشکر کردند.

استاندار آذربایجان شرقی، بابیان اینکه در سال ۹۲ برای همه کشور سال سختی بود و برای استان آذربایجان شرقی نیز از سخت‌ترین ایام بود، گفت: اغلب شاخص‌های استان وضعیت مناسبی نداشت.
جبارزاده ادامه داد: اغلب شاخص های استان اعم از وضعیت امنیتی،  انتظامی، بیکاری، صنعت و کشاورزی وضعیت مناسبی نداشت به عنوان مثال در بخش کشاورزی که با وجود ظرفیت های استان در بخش کشاورزی که یکی از پتانسیل‌های  مهم استان بوده، میزان بهره مندی از اعتبارات استانی از ۱۴٫۵ به ۴ درصد کاهش یافته بود.

تظاهرات روزانه مقابل استانداری

وی ادامه داد: در بخش صنعت هر هفته یکی تا دو تظاهرات در مقابل استانداری شاهد بودیم و فرمانداری و نیروی انتظامی مرند ۶ ماه به دلیل اعتراضات مردم ناشی از فعالیت غیرقانونی تعدادی از موسسات مالی همچون صندوق شفا مهر مرند، کف خیابان بودند .

استاندار آذربایجان شرقی اضافه کرد: کارخانجاتی در تبریز بودند که ۳۰ ماه حقوق کارگران خود را پرداخت نکرده بودند.

جبار زاده، تأکید کرد: امروز وضعیت استان به مرحله‌ای رسیده که در سایه همکاری تشکل‌های کارگری و سمن‌ها تعداد واحدهای بحرانی به حداقل رسیده و با همت دادگستری شاهد حل مشکلات هستیم به‌طوری‌که هفته گذشته وضعیت ماشین‌آلات صنعتی تراکتورسازی که سالیان سال به فردی بدون اهلیت لازم سپرده‌شده بود که کارخانه سرحال و تولید کننده ۶۰۰ دستگاه بیل مکانیکی در سال به تعداد دو دستگاه رسیده بود که تعیین تکلیف شد و پیگیر حل وضعیت شرکت‌های بزرگ ماشین‌سازی و تبریز کف نیز هستیم .

سرقت چشم پلوتونیومی از دانشگاه تبریز

وی ادامه داد: درگذشته در بخش‌های امنیتی نیز شاهد اتفاقات ناگواری در شهر بودیم چنانچه یادمان نرفته موزه شهر به سرقت رفت و حتی دستگاه منحصربه‌فرد چشم پلوتونیومی از دانشگاه تبریز به سرقت رفت که باوجود جستجوی دوساله با تمام دستگاه‌ها و نیروهای مخصوص درنهایت پیدا نشد، اما امروز در سایه تلاش شورای تأمین و دیگر دستگاه‌های امنیتی و انتظامی و قضایی به استانی نمونه ازلحاظ امنیتی تبدیل‌شده‌ایم.

مدعی نیستیم که همه مشکلات را حل کرده‌ایم اما مدعی هستیم که برای حل مشکلات برنامه داریم

استاندار آذربایجان‌شرقی، خاطرنشان کرد: مدعی نیستیم که همه مشکلات را حل کرده‌ایم اما مدعی هستیم که برای حل مشکلات برنامه داریم و امیدواریم، امید را به مردم هدیه دهیم.

وی بابیان اینکه در دیدار با رئیس‌جمهوری گزارش آنچه از زمان آغاز به کار دولت تدبیر و امید در استان انجام‌شده بود در قالب بخش‌های مختلف به رئیس‌جمهوری ارائه شد که شاه‌بیت آن، بحث افتتاح‌ها و بهره‌برداری‌ها بود، ادامه داد: با وجود محدودیت اعتبارات و منابع دولتی در هرسال در دو مرحله هفته دولت و دهه مبارک فجر در بخش‌های خصوصی و دولتی طرح‌های و پروژه‌هایی افتتاح و به بهره‌برداری رسید به‌طوری‌که در بخش غیردولتی و دولتی، در هر سال بیش از ۲ هزار میلیارد تومان طرح و پروژه تقدیم مردم شد.

جبارزاده، گفت: با توجه به اینکه بودجه عمران سال ۹۴ استان، ۲۰۰ میلیارد تومان بود و بگذریم از اینکه ۵۰ درصد آن تخصیص داده شد، این روند را ادامه خواهیم داد، در اغلب شهرها با وجود تنگناهای با تأمین اعتبارات از محل مالیات بر درآمدها و دیگر منابع ۳۶۰ میلیارد تومان به دهیاری‌ها و شهرداری‌ها کمک کردیم.

امضا قرارداد سرمایه‌گذاری ۲۵۰۰ میلیارد تومانی با شهرداری تبریز

وی تصریح کرد: علیرغم اینکه مخالفان بر طبل ناامیدی می‌زنند که برجام حاصلی نداشته به برکت برجام تنها ۲۵۰۰ میلیارد تومان قرارداد با سرمایه‌گذاران خارجی در بخش‌های مختلف با شهرداری تبریز امضا شده و قطعاً در بخش‌های دیگر نیز انجام خواهد شد.

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه با اشاره به نام‌گذاری سال‌جاری به‌عنوان سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل از سوی مقام معظم رهبری، گفت: در این راستا ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان به نام عاشورا تأسیس و تا به امروز ۵۳ جلسه کارگروه رفع موانع تولید و تصمیم‌گیری‌های ستاد اقتصاد مقاومتی برگزارشده و بیش از ۱۹۰ مورد تصمیم‌گیری در مورد مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی انجام‌شده است.

۳ انتصاب جدید در استانداری آذربایجان‌شرقی

اسماعیل جبارزاده ظهر امروز در پایان از تغییرات جدید در استانداری آذربایجان شرقی خبر داد و اظهار داشت: یدالله قاری‌زاده فرماندار سابق بستان‌آباد به عنوان مدیرکل بازرسی استانداری آذربایجان‌شرقی منصوب شده است.

وی افزود:تقی کرمی فرماندار ویژه مرند نیز به عنوان مدیرکل امور روستایی و محمدرضا قربانیان به عنوان سرپرست همیاری شهرداری‌ها منصوب شده‌اند.

منبع:فارس

انتهای خبر